🧸Hoofdstuk 16.🧸

9.9K 249 18
                                    

Dit hoofdstuk staat een dag later online als dat ik van plan was, maar goed ik hoop dat de mensen die dit lezen het een leuk verhaal vinden.

Quinn.
Jeeeeeh! Ik zit in het cheerteam! Ik kan het nog steeds niet geloven.

Rose en ik lopen de kleedkamer uit om onze spullen uit ons kluisje te halen. 'Ik zie je morgen Quinn.' Zegt Rose terwijl ze wegloopt. 'Bye!' Roep ik haar na, ze zwaait en loopt dan weg. Ik stop mijn boeken in mijn tas en wil mijn tas pakken als ik wordt omgedraaid en tegen de kluisjes word aangeduwd. 'Hoi Jake.' Zeg ik droog. 'Dag schoonheid.' Zegt hij zwoel. 'Ik hoorde dat je in het cheerteam zit.' 'Dat klopt.' Zeg ik droog. 'Kun je me nu weer loslaten?' Hij schudt zijn hoofd en kom dichterbij. 'Niet voordat ik heb wat ik wil.' Ik rol met mijn ogen, ik weet al wat hij wilt. Mij in zijn bed. 'Wanneer kom je langs?' Vraag ik om van onderwerp te veranderen. Ik zie dat hij verbaast is door mijn vraag. Hij denkt vast om iets anders. 'Om mijn vader te ontmoeten.' Hij komt uit een soort trans waardoor ik een kleine grijns niet kan onderdrukken. 'Ehm, m-misschien over een uurtje?' Vraagt hij uiteindelijk. Schattig hoe hij st- Nee! Ik dacht dat niet! 'Is goed. Kun je me dan nu loslaten?' 'Nog even.' Ik rol met mijn ogen. Hij komt weer dichterbij en geeft me een kus op mijn wang. Waar hij mijn wang raakte tintelt het even maar ik negeer het. Dan laat hij me los en loopt weg. 'Ik sta over een uur bij je op de stoep.' Zegt hij nog. 'Weet hij wel waar ik woon?' Mompel ik in mezelf.

Ik pak mijn tas en ga naar huis.

'Pap! Jake komt over ongeveer drie kwartier om je te ontmoeten!' Roep ik terwijl ik mijn schoenen uittrek. Ik hoor een vage oké en loop naar de keuken voor wat drinken.

Met mijn drinken en wat chips loop ik naar mijn kamer en ga aan mijn bureau zitten met mijn huiswerk en muziek aan.

*TRINGGGGG TRINGGGGG*

De bel gaat en ik sprint naar de deur voordat Amanda hem open kan doen.

'Heyy schoonheid.' Zegt Jake. 'Hoi, hoe weet je trouwens waar ik woon?' Vraag ik terwijl ik hem binnen laat. 'Ik heb mijn connecties.' Grinnikt hij. Ik rol mijn ogen en loop naar de woonkamer waar ik met mijn vader had afgesproken. 'Kun je het zien?' Vraag ik lachend als ik zie dat Jake zijn mond openhangt. 'Ehm, je huis is echt prachtig. Ik wist dat je rijk was vanwege de auto's waarin je naar school komt, maar dit. Is niet te geloven.' Ik lach en we lopen de woonkamer in. Mijn vader glimlacht en we gaan op de bank zitten. 'Zo Jake.' Begint mijn vader.

Het gesprek verloopt rustig en het lijkt of mijn vader Jake goedkeurt. Aan de ene kant ben ik daar blij mee, maar de andere kant wilt hem ècht niet hier in huis hebben.

'Wanneer trek je in?' Vraagt mijn vader op een gegeven moment. Jake kijkt mij even aan en ik kijk naar mijn vader. 'Mij maakt het niet echt uit.' Hij kijkt me nog steeds aan. Mijn vader grijnst een beetje en wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik schud mijn hoofd en geef hem een dodelijke blik. 'We kunnen morgen wel helpen met wat spullen verhuizen.' Zeg ik. Mijn vader en Jake knikken en dat is dan ook het einde van het gesprek. 'Wil je nu alvast een kamer uitkiezen of ga je liever naar huis?' Vraagt mijn vader. Het valt me nu pas op hoe aardig en normaal Jake doet. 'Ik ga met Quinn wel een kamer bekijken.' Zegt hij terwijl een arm om me heen slaat. Mijn vader knikt en we staan op.

'Kunnen we ook even het bed uittesten.' Fluistert hij in mijn oor als we de woonkamer uit zijn. Ik maak een kots geluid en kijk hem walgend aan.

We hebben alle kamers bekeken hij koos voor één naast mij. 'Mijn vader en ik helpen morgen met je spullen, waar woon je?' Vraag ik. Hij geeft me zijn adres en duwt me nog even tegen de muur. 'Laat. Me. Los.' Sis ik. 'Dat je hier woont betekent niet dat ik je meteen wil.' Zeg ik. Hij laat me los en loopt naar buiten zonder iets te zeggen, vreemd.

Ik loop naar mijn kamer en bel Amelie. Als je het niet meer weet, dat is de beste vriendin van Quinn uit Nederland, samen met Sofia.

'Hoi.' Zegt ze een beetje slaapdronken. 'Heb ik je wakker gebeld?' 'Een beetje.' Ik verontschuldig me snel. 'Je belt vast met een reden.' Zegt ze. Ze kent me té goed. 'Misschien.' Zeg ik lachend. 'Kom kaar op dan!' Zegt een stuk vrolijker. Ik vertel haar alles. Over mijn nieuwe school, dat ik in het cheerteam zit en over Jake.

'Zo, je zit daar niet eens een week op school en er is al meer gebeurt dan in je hele schoolcarrière hier!' Zegt ze lachend. We praten nog lang over van alles en nog wat tot ik word geroepen voor het eten.

Na het eten maak ik nog mijn huiswerk en kijk ik een film op Netflix. Nog één dag school en ik heb deze week overleeft!

Als de film is afgelopen zie ik dat het 21:29 is. Ik pak een pyjama en ga naar de badkamer. Ik kleed me uit en stap onder de douche. Ik masseer de shampoo in mijn haar en ga mijn gesprekken met Jake na. Hij is een rare vogel.

Na ongeveer tien minuten zet ik de douche uit en trek ik mijn pyjama aan. Ik poets nog even mijn tanden en ga dan in bed zitten met mijn telefoon. Ik scroll nog wat door Instagram heen en na een kwartiertje ga ik slapen.

999 woorden, dat zet ik erbij zodat ik kan zien dat de meeste hoofdstukken even lang zijn.

Living with a badboy (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu