🎀Hoofdstuk 9.🎀

11.7K 271 168
                                    

In media staat foto van Jake.
Quinn.
Als ik terug kom in de gymzaal ga ik gouw terug naar mijn team. 'Waar bleef je nou?' Vraagt Rose als ik in de buurt van het midden ben. 'Vertel ik later wel.' Ze knikt even en dan begint het spel.

'Oke, dat team heeft gewonnen!' Roept de leraar als iedereen van het andere team af is. 'Oke, nu gaan we springen. Ik heb een paar trampolines klaar gezet in de andere gymzaal, dus loop maar mee.' Iedereen loopt erachteraan. 'Ah Jake, je bent te laat. Maar fijn dat je er überhaupt bent.' Als ik die naam hoor verstijf ik even, maar herstel me snel. 'Wat is er.' Ik schud mijn hoofd als teken dat het niks is, maar ze gelooft het niet. 'Vertel.' 'Oke, net toen ik de ballen ging halen liep ik tegen Jake aan. Hij zei dat hij me niet zou slaan omdat ik er goed uitzie volgens hem.' Rose haar mond valt open en ze staat stil. 'Wat?' Ze komt naar me toe lopen. 'Jake is de "badboy" en "player" van de school. Ik hoop dat je geluk hebt en dat hij je verder met rust laat.' 'Heei wie is die lekkere chick?' Hoor ik een bekende stem. 'Dat is hem of niet soms?' Vraag ik aan Rose terwijl ik strak voor me uit blijf kijken. Ze knikt even. 'Ik vroeg "wie is die lekkere chick"!' Ik blijf doorlopen maar Rose stopt. 'Jij niet.' Snauwt Jake Rose af. 'Zal ik duidelijk maken tegen wie ik het heb?' Ik word een beetje bang en loop snel verder. 'Als jij het zo wilt spelen.' Opeens voel ik een hand tegen mijn kont en ik draai me snel om. 'Blijf daar met je tengels vanaf.' Snauw ik. 'En als ik dat niet doe?' Ik kijk hem woedend aan. 'Dan doe ik hetzelfde als wat ik eerder had voorgesteld.'

Jake.
'Vast.' Ze kijkt me woedend aan, ze is mooi. Ik heb via via gehoord dat ze Quinn heet. Ze draait zich om en loopt boos weg. Haar vriendin zie ik verbijsterd kijken en ze loopt snel achter haar vriendin aan. Een paar meiden kijken me aan en ik geef een knipoog, ik zie ze bijna kwijlen, ik houd van die aandacht.

Quinn.
'Je weet dat hij je niet meer met rust gaat laten?' Vraagt Rose als we in de rij staan om te springen. 'Dat dacht ik al.' Ze lacht even en dan neemt ze een aanloop en maakt een mooie salto. 'Wow, jij kunt dit echt goed!' Ze lacht. 'Ik moet dat vaak doen bij de cheerleaders.' Ik knik en dan mag ik springen, ik neem een aanloop en maak een bepaalde sprong, ik weet niet wat het is maar ik vond het vroeger altijd leuk om te doen op de trampoline. 'Wat is er?' Rose kijkt me met open mond aan. 'Ik moet even wat tegen de docent zeggen, ben zo terug.' Ik knik en ze loopt weg.

Rose.
Oke, ik weet niet wat voor sprong dat was, maar het was geweldig! Ze zou zo een goede cheerleader kunnen zijn denk ik, misschien beter dan Melissa, de bitch van de school. 'Meneer, zag u dat?!?' Hij kijkt me vragend aan en schudt zijn hoofd. 'De sprong van Quinn?' 'Nee niet gezien.' 'Dan moet u zo even kijken. Hij is briljant! Ze zou een super goede cheerleader zijn.' Hij knikt en ik loop terug naar Quinn. 'Heei, wat was er?' Ze kijkt me bezorgd aan. 'Niks, je bent aan de beurt. Doe nog een keer die sprong!' Ze lacht en maakt dezelfde sprong. Ik kijk naar even naar de docent en zie dat hij onder de indruk is. Hij komt hierheen. 'Quinn?' Ze kijkt hem aan. 'Wat was dat voor sprong?' 'Weet ik niet,ik kan het al jaren en weet niet hoe het heet.' Hij knikt even, ik zie Quinn naar mij kijken en ik trek een onschuldig gezicht. 'Quinn. Zou je auditie willen doen voor de cheerleaders?' Ze kijkt verbaast maar knikt heftig.

Quinn.
Bij de cheerleaders? Dat zou geweldig zijn! 'Jij hebt hier voor gezorgd he?' Ze kijkt onschuldig maar knikt dan. Ik vlieg haar om de hals en ze lacht.

Verder verloopt de gymles rustig, na een half uurtje is de les afgelopen en mogen we naar huis aangezien dit ons laatste uur is.

'Ik ben thuis!' Roep ik als ik de deur dicht doe. Ik hoor een zachte reactie en loop door naar de keuken, ik pak wat drinken en wat lekkers en loop daarmee naar boven.

Ik zet mijn glas neer op mijn bureau en doe mijn haar in een rommelige knot. Ik heb geen huiswerk dus ga ik op mijn bed zitten en kijk of mijn vriendinnen online zijn.

Quinn: Hoii!! Ik denk niet dat jullie gaan reageren, maar oke.

Ik leg mijn telefoon weg en zet de tv aan. Na een kwartiertje krijg ik een berichtje van Rose.

Rose: Heyy, jij ging toch ook auditie doen voor de cheerleaders?
Quinn: Ja, jij ook toch?
Rose: Of course!!
Quinn: ;)
Rose: Okeee, zie je morgen weer!
Quinn: Tot morgen. :)

Ik leg mijn telefoon weg en zoek nog wat sprongen en stunts op.

Na een uurtje is het etenstijd. 'Het eten is geserveerd.' Hoor is Mike zeggen door de -ik noem het maar even zo- interkom, grappig dat hij zo netjes praat.

Ik loop naar beneden en tref daar mijn vader en Amanda aan, mijn vader zit aan tafel en Amanda maakt schoon. 'Amanda?' Ze knikt als teken dat ze luistert. 'Zou jij Mike even willen halen?' Ze knikt en loopt richting de keuken. Ik kijk mijn vader vragend aan maar hij negeert het. Een minuut kater komen Amanda en Mike de eetkamer inlopen. Mijn vader gebaart dat ze mogen zitten en dat doen ze. Ik snap denk ik wat mijn vader bedoelt, dus pak ik twee extra borden, bekers en bestek. Amanda en Mike kijken verbaast naar mijn vader. 'Jullie mogen ook gezellig eten.' Ik zie ze glimlachen en ze knikken.

Na het eten loop ik naar boven en trek ik mijn sportkleding aan en loop naar de sportzaal in de kelder. Na een uurtje gesport te hebben loop ik naar boven om te gaan douchen. Ik pak een pyjama uit de kast en een setje ondergoed en loop daarmee naar mijn badkamer. Ik zet de douche vast aan om op te warmen terwijl ik me uitkleed. Ik stap onder de douche en verwelkom de warme stralen, ik hou van douchen.

Ik zet na een paar minuten de douche uit en meteen voel ik kippenvel over mijn lichaam verspreiden. Ik sla snel een handdoek om me heen en droog me af.

Als ik me heb aangekleed, mijn tanden heb gepoetst en de andere gebruikelijke dingen heb gedaan ga ik in bed liggen en pak mijn iPad erbij. Ik heb geen zin om iets te gaan kijken dus ga ik maar een spelletje spelen.

Het is nu 21:30 en ik ben moe dus ga ik vast slapen, ik leg mijn telefoon aan de oplader en wikkel mezelf in mijn deken, ook al is het zomer dat vind ik gewoon lekker liggen.

Living with a badboy (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu