Quinn.
'Goedemorgen Quinn.' Zegt mijn moeder, een paar seconden later voel ik het bed naast me een beetje indeuken. 'Goedemorgen.' Zeg ik terwijl ik gaap en mijn ogen open. Als ik op mijn wekker kijk zie ik dat het al 12:00 is. 'Ik vond het maar eens tijd om je wakker te maken.' Zegt mijn moeder als ze ziet dat ik op mijn wekker kijk. 'Als je trek hebt, ik heb beneden de tafel al gedekt.' Ze geeft me een kus op mijn voorhoofd en loopt weg.Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en scroll even door mijn social media. Na een kwartiertje vind ik het wel prima en ga ik naar beneden.
Als ik beneden aankom zie ik een briefje liggen. "Ik ben naar het winkelcentrum. Ik weet niet hoe laat ik thuis ben, als het na drie uur wordt app ik je wel. Groetjes mama." Staat erop.
Ik eet een bakje muesli, ik weet niet hoe het heet, en loop dan weer naar boven om te douchen.
Mijn lichaam verwelkomt de warme stralen, ik kan wel de hele dag zo staan. Na een kwartiertje kom ik onder de douche vandaan en ga naar mijn kamer. Mijn outfit voor vandaag is leuk maar ook op zich best comfortabel. Het bestaat uit een witte crop-top met daarover een tuinpak, heet het volgens mij, met witte sneakers.
Ik vind vandaag veel make-up niet nodig, en het is niet handig als ik moet vliegen, dus draag ik alleen concealer, mascara en mijn nieuwe, prachtige lipstick.
Ik kijk nog even of al mijn spullen in de koffers zitten en breng ze dan naar beneden.
Het enige wat nu nog in mijn kamer staat zijn spullen die ik niet meeneem zoals mijn bed, bureau, kledingkast en wat andere spullen die ik hier achterlaat voor als ik hier terugkom.Als al mijn koffers, dat zijn er vier oeps, en mijn rugzak beneden staan loop ik naar de keuken om wat te gaan drinken. Met mijn drinken loop ik naar de woonkamer en plof ik op de bank. Even tijd om leuke films te downloaden op mijn iPad.
Wanneer ik een stuk of vijf films heb gedownload zie ik dat het al 14:12, mijn moeder appt wel als ze te laat thuis komt.
Ik heb niet echt meer iets te doen dus ga ik maar even met mijn vriendinnen appen.
{App gesprek}
Quinn: Heyy!!
Amelie: heeii!!
Sofia: Hooiii!!
Sofia: Is er iets?
Quinn: Verveling! :(
Amelie: Dat is naar.
Sofia: Wat wil je nu gaan doen?
Quinn: Weet ik niet, weten jullie wat?
Sofia: Nee, sorry.
Amelie: Koffer ingepakt?
Quinn: Ja.
Sofia: Handbagage?
Quinn: Klaar.
Sofia: Ik weet het niet.
Amelie: Films gedownload?
Quinn: Ja.
Amelie: Ik weet het ook niet.
Quinn: Maakt niet uit. Ik ga weer doei!
Sofia: Bye!!
Amelie: App je snel!Ik loop nu gewoon nog een beetje door mijn kamer om te kijken of ik niks ben vergeten. Als ik op de klok kijk zie ik dat het al 15:24 is, even mijn moeder bellen.
{Telefoon gesprek}
Mama: Heei Quinn, wat is er?
Quinn: Uhm. Waar ben je?
Mama: Oh ik wist niet hoe laat het was!
Quinn: Maakt niet uit. Zeg ik lachend.
Mama: Ik kom zo naar huis schat.
Quinn: Is goed! Tot dan!Een klein kwartiertje later komt mijn moeder thuis. 'Quinn? Kun je even helpen?' Roept mijn moeder van onder de trap. 'Ja, ik kom eraan!' Ik ren de trap af en zie mijn moeder staan met een paar tassen.
'Wat is er?' Vraag ik als ik voor haar sta. 'Kan je even helpen met mijn spullen naar binnen dragen?' Vraagt ze, wijzend naar de auto.
Als ik kijk in de auto om te kijken hoeveel tassen mijn moeder heeft zie ik dat het er een heleboel zijn. Ze heeft een paar kleintjes, big shoppers, normale grote en zelfs een kratje!
'Mam wat heb je allemaal gehaald?!?' Vraag ik terwijl ik met de eerste dingen begin te sjouwen. 'Oh gewoon een paar boodschappen, wat dingen voor mezelf en wat dingen voor jou, voordat je weggaat.' Zegt ze alsof het heel weinig is.
'Ehm mam?' 'Huh?' Mijn moeder komt binnen lopen met de laatste tassen. 'Ik heb geen plek meer.' 'Dat heb ik ook geregeld.' Zegt mijn moeder met een soort grijns die me een beetje bang maakt. Ze wenkt me en ik loop achter haar aan de gang in.
Als we in de gang aankomen zie ik dat mijn moeder een grote, roze koffer voor me heeft gekocht. Ik pak de koffer en loop ermee naar de woonkamer waar ik hem vervolgens op de bank leg. Als ik de koffer openmaak zie ik dat hij nog ruimer is dan hij er vanaf de buitenkant uit zag. 'Wow!' Mompel ik. Mijn moeder pakt twee tassen en geeft ze aan mij. Als ik in de tassen kijk zie ik allemaal kleding, sieraden en andere dingen. 'Is dit allemaal voor mij?!?' Vraag ik blij en verrast aan mijn moeder. Ze knikt en zegt dat er nog vier tassen voor mij zijn! Ik kan mijn oren niet geloven en vlieg mijn moeder om de hals, hopen dat alles in de koffer past.
Ik loop met alle tassen en mijn koffer naar boven om te kijken wat mijn moeder allemaal voor mij heeft gekocht. Toen ik vroeg of het veel had gekost zei ze dat het in verhouding eigenlijk heel weinig was! Mijn moeder is súper goed in koopjesjagen, dat heb ik van haar geërfd.
Als ik alles op mijn grond heb uitgestald merk ik dat er ook best veel merken tussen zitten en dingen waarvan mijn moeder altijd zegt dat ik het niet mag dragen, zoals crop-tops.
Foto van een hoop dingen die Quinn heeft gekregen.
-Auteurs note: Dit heb ik gewoon even in elkaar geknutseld dus ik denk niet dat je kledingstukken hiervan nog terug ziet, misschien wel maar dat zie ik dan wel weer.❤-
Als ik alles in de koffer heb gedaan zet ik hem bij mijn andere spullen. 'Zat hij een beetje vol?' Vraagt mijn moeder lachend. 'Hij zat best wel vol inderdaad.' Zeg ik terwijl ik even op mijn koffer klop. Het is nu 17:13 dus over ongeveer drie kwartier moet ik op het vliegveld zijn en het is een half uurtje rijden. 'Quinn?' Mijn moeder verstoort me uit mijn gedachtes. Ze vraagt of ik even help met he inladen van mijn koffers en of ik nog wat wil eten.
Als we alles in de auto hebben zitten en ik nog een koekje heb gegeten is het tijd om naar het vliegveld te gaan.
In de auto hebben we niet veel gepraat, alleen een beetje over hoe onze nieuwe levens zouden zijn en dat we nog veel contact blijven houden.
Na een half uurtje komen we aan bij het vliegveld en parkeert mijn moeder de auto.
-Soort van mini cliffhanger. Ik hoop dat het verhaal tot nu toe leuk is, voor de mensen die het lezen.-
JE LEEST
Living with a badboy (VOLTOOID)
Novela JuvenilDeel 1 van The Badboy Family Quinn verhuist naar Miami om bij haar vader te gaan wonen, haar ouders zijn gescheiden en haar moeder heeft een nieuwe vriend gevonden. Quinn heeft echter geen idee wat haar vader daar allemaal heeft uitgespookt en stink...