Foto van Quinn.
Quinn.
TRINGGGGGG TRINGGGGGGGG!!!!!
'Ik kom al, ik kom al.' Zeg ik terwijl ik moeilijk van de bank af kom omdat mijn benen in slaap zijn gevallen. 'Hey!' Roept Amelie als ik de deur open, soms vraag ik me af hoe zij altijd zo vrolijk kan zijn. 'Heyy.' Zeg ik terwijl ik haar een knuffel geef. 'Wil je wat drinken?' Vraag ik als we naar de woonkamer lopen. 'Ja graag.' 'Wat wi-' Ik kan mijn zin niet afmaken door de bel. 'Hoihoi!' Roept Sofia terwijl ze me een knuffel geeft. 'Heyy.' Zeg ik als ze me los heeft gelaten. 'Wil je ook wat drinken?' Vraag ik aan Sofia als we naar Amelie lopen. 'Ja graag.' 'Wat willen jullie drinken?' Vraag ik als we alle drie op de bank zitten. 'Doe mij maar een colaatje.' Zegt Sofia. 'Verrassend.' Zeg ik. 'Ik wil ook wel cola.' Zegt Amelie lachend. Ik loop naar de keuken en schenk drie glazen cola in.Als we alle drie lekker comfortabel op de bank zitten met onze cola hebben we gewoon nog een paar gesprekken over school, vroeger en we hebben het ook gewoon een beetje over Miami. 'Kijk, Miami is prachtig, maar ik ga daar liever heen als vakantie dan voor altijd.' Zeg ik, Amelie en Sofia knikken instemmend, we zijn het vaak met elkaar eens.
'Hebben jullie ook zo'n trek?' Vraagt Sofia opeens terwijl ze over haar buik wrijft. 'Mens hoeveel kan jij eten zonder dik te worden?!?' Vraagt Amelie ongelovig, Sofia eet altijd heel veel maar komt heel weinig aan. 'Maar ja ik heb nu ook wel trek.' Ik knik en vraag aan mijn moeder of we pizza mogen bestellen, ze heeft geen zin om te koken dus bestelt ze pizza.
Als we pizza hebben gegeten gaan we een film kijken. We kijken de Parent Trap, dat is één van onze favoriete films. Na de film doen we ons onesie aan en doet mijn moeder de bitter garnituur in de frietpan. We hebben het nog gewoon even over dingen zoals volgend schooljaar en over de scholen in Miami.
Het is nu één uur 's nachts, na het eten hebben we niet veel meer gedaan behalve grappige videos kijken, gezellig kletsen en doen, durf of de waarheid. 'Misschien moeten we maar eens gaan slapen.' Zegt Sofia geeuwend. 'Ik denk dat dat voor Amelie niet heel moeilijk wordt.' Zeg ik lachend, Sofia kijkt me vragend aan. Ik knik naar Amelie en Sofia kijkt naar haar. Ze ligt heel charmant, hoor de sarcasme. Ze ligt met haar onesie een stukje open, haar ene been ligt over de deken en ze ligt met haar mond open, het is een grappig gezicht.
Ik wordt wakker door het felle zonlicht dat in mijn ogen schijnt, oeps vergeten de gordijnen dicht te doen. Als ik op de klok kijk zie ik dat het half zeven is. Ik kijk even naar Amelie en Sofia en zie dat ze nog liggen te slapen, dus doe ik zachtjes de gordijnen dicht, ga weer in mijn bed liggen. Na een paar minuten val ik ook weer in slaap.
'Quinn?' Hoor ik Amelie een beetje angstig zeggen. 'Huh? Wat is er?' Vraag ik terwijl ik mijn ogen open. 'Waar is Sofia?!?' Vraagt ze terwijl ze met een bevende vinger wijst naar de plek waar Soof lag. 'Soof?!?!' Roep ik terwijl ik opspring, nu ben ik klaar wakker. 'Soof!!!' Roept Amelie. 'Maaaaaaaaaaam!!!!!' Schreeuw ik. Geen reactie. 'We hadden gisteren toch niet die grappige horror videos moeten kijken.' Zegt Amelie angstig om de stilte te verbreken.
'Hier.' Zeg ik terwijl ik een waterpistool aan Amelie geef. 'Waarom?' Ze kijkt me raar aan. 'Wat denk jij dan, we hebben gisteren naar die videos gekeken dus ben ik bang en ik heb natuurlijk geen echte wapens.' Zeg ik terwijl ik het waterpistool in haar handen duw. 'We blijven bij elkaar?' Vraagt ze een beetje angstig. 'Zeker weten.' Zeg ik terwijl ik zachtjes naar de deur loop. Eigenlijk vind ik dit best wel leuk!
We hebben nu het hele huis doorzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat wij de enige hier zijn, tenzij ze in de keuken zijn, want daar gaan we nu heen. 'Aaaaaaaaaah!!!!!' Hoor ik Amelie opeens gillen. 'Wat is er?!?' Vraag ik geschokt. Ze wijst naar de grond, er ligt een schaar met daarop bloed. We kijken elkaar even angstig aan en gillen dan even tot we de deur open horen gaan. Ik ren achter de kast terwijl Amelie verstijft van angst blijft staan. Ik spuit met mijn waterpistool een beetje water tegen haar arm waardoor ze weer beweegt, ik wenk haar dat ze hierheen moet komen.
JE LEEST
Living with a badboy (VOLTOOID)
Genç KurguDeel 1 van The Badboy Family Quinn verhuist naar Miami om bij haar vader te gaan wonen, haar ouders zijn gescheiden en haar moeder heeft een nieuwe vriend gevonden. Quinn heeft echter geen idee wat haar vader daar allemaal heeft uitgespookt en stink...