Keesokkan paginya Uwais bangun pagi dengan riangnya. Tak sangka isterinya dapat menerimanya secepat ini.
Uwais memandang sekujur tubuh yang elok berada dalam pelukkannya. Abang sayangkan sayang sangat bisik Uwais di telinga Hana. Namun Hana hanya menguis telinganya kerana berasa ada sesuatu menggangunya.
"Bangun sayang ... dah subuh" gerak Uwais lembut.
"emmmmmm...." Hana makin mengeratkan pelukannya di badan Uwais
"kita kena mandi lagi sayang.. nanti terlewat kang abang tak tanggung"
Apabila mendengar perkataan "mandi" terus Hana mencelikkan matanya. Apa yang sudah jadi. Hana terus menjarakkan diri daripada Uwais dan melihat di bawah selimut. Ya Allah malunya. Terus Hana mencapai tuala dan berlari ke bilik air yang terletak di sudut kiri biliknya.
"Hati aku belum bersedia untuk terima Uwais tapi kenapa kejadian malam tadi boleh berlaku. Bodoh kau Hana. Bodoh." kutuk Hana dalam hati kerana telah kalah dengan nafsunya sendiri.
Di dalam bilik air Hana tak habis habis mengutuk dirinya sendiri manakala Uwais di luar dari tadi bibirnya tidak lekang dengan senyuman. Alhamdulillah Ya Allah isteriku telah kembali.
Keluar sahaja dari bilik air Uwais menyapa Hana
"Kita solat berjemaah ya sayang.. tunggu abang tau. love you" terus Uwais meloloskan diri ke dalam bilik air
"ini satu kesilapan" Hana berkata dalam hati
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setelah selesai Solat subuh berjemaah antara Hana dan Uwais. Uwais terus mengalihkan badan untuk menghadap Hana. Tangan dihulurkan agar Hana menyalaminya.
Hana teragak-agak untuk bersalam dengan Uwais kerana ini solat berjemaah pertama mereka, setelah sebulan tidak berjemaah bersama.
Baru sahaja bibir Uwais ingin mengucup dahi Hana terus Hana bangun untuk membuang telekung. Uwais memandang Hana pelik. Semalam ok saja, kenapa pagi ni dah jadi lain.
"Sayang..." panggil Uwais apabila melihat Hana sudah siap melipat telekung
Hana tetap dengan pendiriannya. Dia masih belum memaafkan Uwais
"Kenapa sayang senyap?" Tanya Uwais lagi apabila melihat Hana tidak mengendahkan panggilannya.
"Sayang ! kenapa nak lari daripada abang? sayang dah maafkan abang kan?" kata Uwais sambil menarik tangan Hana lembut apabila dia melihat Hana mengorak langkah untuk meninggalkan bilik tidur mereka
"Sayang dengar tak abang cakap? sayang dah maafkan abang kan?" Tanya Uwais lagi apabila badan Hana telah menghadapnya.
"sayang.." panggil Uwais lagi tapi kali ni tangannya naik untuk mengusap pipi Hana lembut. Baginya kalau hendak memujuk perlukan kesabaran yang tinggi tambah tambah dia yang membuat masalah itu.
"Dont you dare to touch me" Kata Hana dengan nada yang kasar sambil menepis tangan Uwais di pipinya
"Apa salah abang? semalam kita baik ja"
"last night was a mistake"
"Apa yang mistakenya sayang, Abang tak paham. semalam kita sama sama yang nakkan. That was not a mistake"
"Saya menyesal dengan apa yang berlaku semalam"
"Sayang menyesal dengan apa yang berlaku antara kita semalam? kenapa? sayang dah jijik dengan abang ke? kotor sangat ke abang ni sampai sayang menyesal dengan apa yang terjadi" nafas Uwais sudah berubah rentak.
Melihat Hana yang mendiamkan diri menyebabkan Uwais semakin serabut. Uwais meraup mukanya. Dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan olehnya lagi untuk menambat hati Hana kembali.
"Answer me Hana Eliana !!" tegas suara Uwais
"Ya ! saya jijik dengan awak !! saya benci awak !! saya taknak tengok muka awak !! Sebab awak saya hampir keguguran !! sebab awak saya stress !!" Jerit Hana di muka Uwais
"Didn't you forget what we told each other? were going to hold each other's hand whatever problems come into our way.. but why you letting go my hand, Sayang.. why.. kalau abang lalai bawak abang kembali ke pangkal jalan tapi jangan sesekali lepaskan tangan abang. Abang perlukan sayang" Kata Uwais dengan suara yang serak kerana air matanya tidak dapat di tahan lagi apabila isterinya sendiri jijik dengannya.
"I was holding your hand.. tightly... very tight but you letting go first. please... just give me some times to think about our problem I need to be alone. Saya taknak tengok awak dekat sini"
Terduduk Uwais apabila mendengar yang Hana tak nak melihat dia disisinya buat sementara waktu, tapi sampai bila. Ya Allah begitu berat sekali ujianMu kepada ku
Uwais berjeda seketika di lantai.
"Take your time sayang.. kalau itu yang sayang perlukan.. sayang ambillah sebanyak mana masa yang sayang nak.. abang akan tunggu sayang.. Abang harap sayang dapat maafkan abang.. Abang akan pastikan sayang tak tengok muka abang lagi mulai sekarang kalau itu dapat membantu sayang tenangkan fikiran sayang..
Jaga diri elok elok.. jangan skip makan.. jaga anak kita.. I love you so much sayang" setelah Uwais mengakhirkan kata-katanya, Dia terus bangun untuk mengemaskan pakaiannya selama dia menetap di rumah mertuanya.
Dia harus pergi demi isterinya. Dia bimbang jika dia terus mendesak isterinya nanti akan mengganggu kandungan bayi mereka. Jadi dia perlu berkorban.
"Assalamualaikum.." kata Uwais setelah lengkap berpakaian untuk keluar daripada bilik.
"Waalaikumsalam" Hana menjawab dalam hati.
Tangisan Hana tidak dapat di tahan lagi, semasa di hadapan Uwais dia berlagak kuat untuk tidak nampak kalah walaupun semasa Uwais menangis di depannya tadi telah menjentik hatinya.
Anak ibu ada dengan ibu kan.. maafkan ibu sebab tak boleh terima papa lagi.. bagi ibu masa ya baby
ego sungguh si Hana ni. aku cepuk kang. Okkk nanti sambung lagi. Jangan lupa vote and comment.
YOU ARE READING
Aku Pilihan Dia
RomantikHana Eliana merupakan seorang anak tunggal yang manja kepada kedua ibu bapanya iaitu Prof Helena dan Dr. Elman. al maklumlah anak tunggal. Sikapnya yang peramah dan senang dibuat kawan menyebabkan ramai gemar berkawan dengannya. Tetapi hana ni seor...