Pulang sahaja daripada berjumpa dengan Uwais, Hana terus baring menatap syiling biliknya. semuanya bagaikan fantasi sahaja. Dia tidak menyangka apa yang dia impikan benar-benar terjadi. Perkara ini terlalu cepat sehingga dia tidak dapat menghadam apa sebenarnya yang terjadi.
Tiba-tiba Hana menjerit sekuat hati.
Yeayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy. Finally misi aku berjaya! jerit Hana. Selepas jeritan Hana bergema, bunyi ketukan di biliknya.
"Hana ok tak sayang ?" tanya ibunya yang risau akan tingkah anaknya tiba-tiba menjerit macam orang gila sudahla baru pulang takut ada benda apa yang balik sekali dengan anaknya pula. Nauzubillah.
Hana bangun lalu membuka pintu bilik dan menanyang sebaris giginya kepada ibunya.
"hehehehe ok aje ibu, sorry I make you worried"
" tak pa, jangan buat lagi sudah, dah pergi mandi lepas tu turun makan"
" baik boss" balas hana sambal membuat tabik kepada ibunya. Manakala ibuya hanya menggeleng kepala melihat telatah anak daranya yang seorang ni.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setelah selesai makan malam bersama keluarganya, Hana terus masuk ke dalam bilik untuk membersihkan diri dan mendirikan solat maghrib. Setelah selesai melakukan rutin malamnya dia kembali termenung dan mengimbas kembali percakapan antaranya dengan Uwais pada petang itu.
" sebab aku suka kau"
Sudah 5 minit Hana mendiamkan diri selepas mendengar balasan Uwais.
" Hana are u here?"
Terus mati lamunan Hana. Terkebil kebil dia melihat Uwais. Dia takut perkara yang terjadi sekarang hanya mimpi semata-mata.
"kau cakap apa tadi ?"
" I like you, Hana. I don't know why but when I looking at you for the first time when we having a group discussion my heart just beat fast. Like very fast. That's why aku tunggu masa yang sesuai untuk confess dekat kau"
" emmm sekarang kau nak suruh aku buat apa?" balas Hana. Lepas ketelanjurannya membalas macam tu dia merasakan nak tampar sahaja mulutnya sebab tanya macam tu. Mau Uwais tarik balik kata suka dekat aku macam mana.
" I hope you can think about this. About us. Can I be more than friend to you?"
"of course you can. To be honest, aku pun ada perasaan dekat kau. But can you give me some time to think about this. Sebab semua ni macam terlalu cepat untuk aku"
" you can have how many times you need dear, I'm always here waiting for you to accept me in your daily life"
Allahu macam nak melompat sahaja Hana ketika itu. Uwais si hati batu telah bertukar kepada si mamat jiwang. Macam mana aku nak hadap hari-hari aku dengan Uwais yang baru ni. Maunya aku dapat kencing manis sebab dengan kata-kata manis lelaki ini.
Mati lamunan Hana apabila melihat ada pesanan ringkas masuk. Mau nak terkeluar biji mata Hana melihat si penghantarnya. Uwais Farhim. Terketar-ketar dia memegang handphonennya.
Assalamualaikum Hana. Dah makan belum?
Oh myyyyy. Nak balas apa ni. Boleh tak nak kata tak makan lagi. Saya lapar. Tolong hantarkan makanan dekat saya boleh ? menggeletisnya kau Hana. Baru sahaja sudah makan terus rasa lapar lepas Uwais tanya kau kan.
Waalaikumsalam Uwais. Dah makan dah
ok la kalau macam tu. emm i'm hungry
pergi la makan.
can you feed me?
Macam nak luluh hati Hana baca pesanan Uwais. sejak bila Uwais ni jadi mamat Romeo. Ya Allah aku tak kuat kena goda macam ni. hahaha gatal ye kau Hana.
i'm not your mom. balas Hana. kita main hard to get sikit. hehehe gelak jahat dalam hati Hana
but you're my future zaujah.
cia cia cia ka macam mana ?
hahahaha nah just test market
tettt, try again
ceh macam retis je kau
kau pun apa kurangnya. kau lagi teruk dari aku. Acah acah macho dalam kelas ingat kau handsome
eh aku handsome apa. kau sepatutnya bangga aku suka kau
wow terharunya Uwais Farhim Bin Abdul Farhan. thanks for likingf me by the way
you look and see Hana Eliana Binti Esfan , I'll make you fall in love with me every second after this.
i'm looking for your action mr Uwais.
Malam itu hana dan Uwais tidak sabar untuk menanti keesokkan harinya untuk menanti perkara yang lebih manis dengan hubungan yang baru mereka kecapi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hi guysssssssss. hope you all enjoy this update. I know this chapter kind of hambar but nantikan next update ok. dont forget to comment and vote okay. xoxo
YOU ARE READING
Aku Pilihan Dia
RomanceHana Eliana merupakan seorang anak tunggal yang manja kepada kedua ibu bapanya iaitu Prof Helena dan Dr. Elman. al maklumlah anak tunggal. Sikapnya yang peramah dan senang dibuat kawan menyebabkan ramai gemar berkawan dengannya. Tetapi hana ni seor...