Chapter 23

310 10 0
                                    


"hai Uwais.."

" Hei, Keisha" balas Uwais dengan nada yang riang.

Dah kenapa dengan Uwais ni macam teruja ja humpa ex dia dulu. Geram Hana dalam hati

"you buat apa dekat sini?" tanya perempuan tak cukup kain tu lagi

"bawak isteri i jalan jalan cari barang dapur"

"oh inilah wife you" perempuan yang tak cukup kain tu terus melihat Hana atas bawah.

Dalam Hati Hana dah sumpah seranah perempuan itu. kau pehal perempuan tak cukup kain tengok aku atas bawah atas bawah, aku tau la baju aku cukup kain.

"lownya taste awak, Uwais" kata Keisha sambil tersenyum sinis.

" Alhamdulillah ini je yang saya mampu dapat hahaha" balas Uwais dengan slumber sambil tangannya bergerak diletakkan diatas bahu Hana

Hana disebelah hanya menampar pelahan pingang Uwais. Apa aku ni tak cukup cantik ka. Ada ka patut cakap macam tu. 

"pfttt" Keisha menutup mulut seperti mengejek. 

"by the way for me she is the best choice i ever made, sebab dia pakai tutup elok je, aurat dia pun terjaga untuk saya saja boleh melihat bentuk tubuh dia, aurat dia not for any other men. Thats what make me so special. Cantik pun cantik, manis pulak tu buat saya macam tak nak keluar dari bilik je. Takut rindu.

Bukan macam awak, dekat tempat sejuk ber-air cond macam ni pon pakai baju tak cukup kain. Tak takut mati kesejukan ke ?"

"you ni jahat la Uwais. You jangan lupa ek, yang I ex fiancee you tau"

"so what. Ni wife I, darjat dia lagi tinggi la daripada You"

"whatever" balas perempuan rambut karat tu dan berlalu dengan bebal.

Padan muka kau. Nak sangat layan laki aku. Yang laki aku pun satu layan minah rongeng tu buat apa. Geram Hana dalam hati

"Yang abang layan dia kenapa?"

"sebab abang nak pertahankan sayang abang" balas Uwais sambil melabuhkan kucupannya di ubun ubun Hana

Ya Allah depan orang ramai dia buat macam tu. Nak kena dia ni . Gumam Hana dalam hati

Hamek kau. Kaki Uwais dipijak sekuat hati. Lalu melarikan diri mencari barang yang lain.

"sayang.. Sayang .. Tunggu" balas Uwais sambil menjengket jengket kakinya menahan sakit.

Kalau melayan karenah Uwais sampai bila bila tak habis beli barang dapur untuk mama.

😆

Sesampainya mereka di rumah, mama sudah menyiapkan juadah makan tengahari. Kata Uwais keluarganya memang sudah terbiasa makan tengahari pukul 2. Lambat betul. Hana pula makan tengahari berasama keluarga tak pernah tetap kejap awal kejap lambat .

Patut la Uwais ajak balik awal sebab mama sudah sediakan makan tengahari kat rumah rupanya.

"Ha Uwais, Hana mari makan sama-sama." ajak mama

"kenapa mama tak cakap nak masak, kalau tak Hana balik awal tak apa, boleh Hana tolong mama"

"mama dah biasa Hana, dah jom makan"

Semasa semua berselera menjamah juadah yang disediakan oleh mama, Uwais memecahkan kesunyian.

"papa...., Uwais rasa sudah tiba masanya Uwais nak pergi honeymoon" Kata Uwais sambil menjongketkan keningnya kepada papa. 

suami siapa la ni.... 

Hana di sebelah sudah tersedak dengan kenyataan yang Uwais cakapkan. Ya Allah gelojohnya laki aku ni.

Aku Pilihan DiaWhere stories live. Discover now