الفصل الاول :_
صرخات متتاليه في قلبه....صاحبها انفعال شديد
منه امام الطبيب..دقات قلبه المتسارعه...حبيبته أمامه تفقد روحها وهو واقف لا يستطيع ان يفعل شئ ،أجهزة صوتها المزعج تدخل عقله لكي تفتته وضع يديه علي آذنه لا يريد أن يسمع صوت هذه الأجهزة الرانه في آذنه صرخه خرجت منه عندما علم بخطر حياتها مسك الدكتور من ياقه قميصه قائلا...
يوسف بغضب:اسمعني كويس ...اللي جوا دي روحي عارف يعني ايه روحي ودمي جوا سارة لازم تعيش!!!اسمعت سارة لازم تعيش...ابتلع الدكتور ريقه ومسح العرق الذي علي جبينه ثم قال :هنعمل كل اللي في ايدينا عشان ننقذ حياتها عن اذنك ...
ترك يوسف الدكتور ونظر الي سارة التي كانت مسطحه علي التروللي امامه...وفجأة اختفت رويدا رويدا من امامه....
أسند ظهره علي الحائط ودفن وجهها في كف يديه اسرع نحوه صديقه كريم وحضنه بشدة اغمض يوسف عيناه بحزن شديد...
صوتها الضعيف،انفاسها المتقطعه ،نفسها الاخيرة ،عيناها التي كانت متعلقه به اصبحت شريط امامه ،كلمتها الأخيرة...اعترافها بأنها تحبه
(انا بحبك بحبك يا يوسف ؟!)مسح كريم علي ظهر صديقه بحنيه ثم قال بنبرة حزينه :كل حاجه هتبقي كويسه سارة هتفوق وهتعيش
نظر له يوسف قائلا بعصبيه:فين الكلب شادي ؟؟!
ابتلع كريم ريقه فهو يعلم تتهور صديقه فهو يمكن أن يقتل شادي لذلك يجب أن يخفي عليه خبر خروج شادي من المستشفي..
كريم :اهدي يا يوسف الامور مبتتحلش كدا
يوسف :انا هأقتله لازم أقتله افهمت يا كريم ..
كريم :عارف يا يوسف عارف ده كويس بس الاول نطمن علي سارة وبعد كدا تصفيه الحساب...
يوسف :معدش في تصفيه حسابات من اليوم في قتل وبس...اللي يلمس ممتلكات يوسف الرايد بكدا حكم علي نفسه بالموت..،حق سارة هأخده هجيب حقها ؟!
كريم :وانتقامك منها انتهي ؟!
لم يرد عليه يوسف بل ظل نظره متعلقه بالغرفه التي فيها حبيبته...
أكمل كريم:تفتكر انك حق حبيتها ..ولا عقلك قال انك لازم اتحسسها انك بتحبها عشان تحرق روحها..تفتكر انك هتقدر تنسي ان مراتك بنت عدوك بنت قاتل ابوك ..معتقدش انك هتقدر تنسي معتقدش انك هتقدر تديها حقها كزوجه هتعيشها في جحيم ملهوش نهايه..لأنك أنت يوسف الرايد وهي واحدة مش ليها قيمه...
مسكه يوسف من ياقه قميصه بشدة ثم قال بصوت عالي :اسمع كويس يا كريم اياك اياك انك تغلط في سارة تاني وألا...
أنت تقرأ
حطمتي كبريائي(الجزء الثاني )
Romanceعندما اخذت قرارا بالرحيل لم يكن هذا حماقه مني بل ارد ان اتخذ بعض القرارت بنفسي ارد ان اكون انثي ليست تحتاج لغيرها ،انثي بطبعها ؛انثي بعيدة عن مجتمع الذكور ،ارد ان اتحرر من أغلال الحقد والكره ،ارد ان اصبح مثاليه ،ارد ان اصبح قوية...اعود كما كنت في ا...