الفصل السابع

13.2K 274 14
                                    

الفصل السابع :

ربما  تكن بدايه جديده في حياة كل منهما .......>>>

بعد خمس سنين :

صعد صوته العالي قائلا بنبرة امريه : خلي البشمهندسه سارة تيجلي علي مكتبي ...

هرولت السكرتيرة نحوه قائله : بس البشمهندسه سارة لسه مجتش يا سليم باشا 

سليم كانه تذكر شئ ما : طيب روحي انتي علي شغلك وحددي معاد مع المستر جون ...

السكرتيرة : تحت امرك يا فندم ...

توقف سليم لحظه قائلا : وخلي وليد ومريم يجولي علي مكتبي ...

السكرتيرة : هبلغهم الوقتي يا فندم 

سليم : تمام ....

هرول سليم الصياد داخل مكتبه وجلس علي المقعد ثم مسك تليفونه لكي يتصل عليها فهو يعلم اين تكون هي الان .....

............................................................

جلست علي احد المقاعد في الحديقه العامه كما تعودت كل صباح ....التقطت قلمها الرصاص وبدأت ترسم  وجه الزوجان الجالسين امامها الان .....وهم يبتسمون لها ..ابتسامتهم التي اعلنت علي ظهور التجاعيد الذي احتلت  وجههم ...رن تليفونها فتركت ما في يديها عندما رأت اسمه يزين شاشه تليفونها التقطته بسعاده ثم نظرت الي زوجان قائله :انه سيدي في العمل عن اذنكوا ...

تبسم الزوجان لها ...فنهضت من مكانها وهرولت الي مكان مليء من الشجيرات ثم ردت علي المكالمه والسعاده تغمر شفتيها ....

سارة بخوف : الو يا سليم باشا 

سليم بتذمر :سليم باشا برضو ....

وازدردت ريقها فهي تعلم ضيقه من هذه الكلمه ....

سليم : طيب سيبكي من ده كله فين بشمهندسه شركه الصياد سيبا شغلها وراحت فين 

سارة بهزار : في المخبأ السري 

سليم : ورسمتي مين بقي في المخبأ السري ...

سارة : هو انت كشفني  كدا علطول  ...

سليم : طبعا مش باباكي ....

ازدردت ريقها بصعوبه محاولة ان تهرب من حنيته الرقيقه ..قائله : حصل حاجه في الشركه 

سليم : لا محصلش حاجه بس في اجتماع بعد نص ساعه هتيجي ولا 

سارة : لا هأجي 

سليم : كويس وانا مستنكي ...

اغلقت التليفون معه لكي تكمل الرسمه ويديها ترتجف وعبارات تنزل من جفينها علي الوان لكي تمحو الرسمه المبهجه لتصبح رسمه حزينه  خمس سنين ولم تستطع ان تطفأ نار حبه خمس سنين ولم تستطع ان تتغلب علي كوابيس احلامها ...هرول نحوها الزوجان عندما رأوا هذه العبارات الساخنه في عينيها جلسوا بجوارها وظلوا يمسحوا علي ظهرها بحنيه بالغه ...

حطمتي كبريائي(الجزء الثاني )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن