الفصل الخامس

13.4K 264 2
                                    

"الفصل الخامس
ممكن يكون جبن مني اني آهرب منه ومن حبه ليا...بس يا ترا هتسموا جبن بعد ما يكون شجاعه بالنسبه ليا ...صعب اووي انك تبعد عن شخص كان قريب منك مكنش بينك وبينه أي مسافات وفجأة يبقي بينك وبينه قارة...
هتحس ان روحك بتنسحب منك بس ببطء..هتصحي كل يوم علي كابوس..وفجأة هتقرر انك تهرب من نفسك تعرف ليه ؟؟،عشان تقدر تنساه...هتنساه وقت معين..بس هترجع تفتكر تاني والجرح القديم هينفتح تاني...وقتها هتكون الجاني الذي قضي علي المجني عليه ،وأيضا ستكون المجني عليه الذي قتل علي يد الجاني عليه..،!!!"

.............................
الفصل الخامس:-

في المستشفي...

وصل عمر الي المستشفي الذي قالت عليها سارة....

وقف عمر امام غرفه العمليات ينتظر خبر علي صديقه الذي عرض حياته للخطر وذلك بسبب زوجته..سأل عمر نفسه كثيرا...لماذا يحبها يوسف هكذا ...؟ولكنه لم يجد اجابه...تذكر حياة والموعد الذي كان بينهم اليوم...

ضرب جبينه بيديه وقام بأخراج تليفونه الذي كان فاصل من مدة وأضر الي أستعمال تليفونه القديم والذي رقمه ليس مع حياة....
وجد كميه اتصالات كثيرة من والدها وايضا منها...اتصل عليها ولكن التليفون كان يعطيه مغلق او غير متاح....فأضر الي اتصال علي والدها رد عليه عبد الغفور بغضب شديد ..

عمر بقلق:اذيك يا عمي!!!

عبد الغفور:الله يسلمك...

عمر محاولاً الوصول الي حياة:عمي انا بتصل علي حياة وتليفونها مقفول!!!

عبد الغفور بتوتر:اصل يا ابني بصراحه...

ابتلع عمر ريقه خائفاً بأن تكن حياة رفضته مرة ثانيه...وقال :في ايه يا عمي ؟!

التقطت هناء التليفون من زوجها عبد الغفور بغضب شديد ثم قالت :اسمع يا بشمهندس عمر بنتي رفضاك...!!ومش عايزة اتشوف خالقتك تاني...!!!

عمر:بس لييه ؟!

حاول عبد الغفور يلتقط التليفون من زوجته الذي خربت كل شىء في ثانيه واحدة ولكنها ابعدته عنها ثم استرسلت الحديث قائلة بلكنه متعصبه جداً:بتسأل لييه ،عايزها يعني تعمل ايه بعد ما كسفتها قدام اخواتي انهاردة تضربلك تعزيم سلام وتجري لعندك!!!!

عبد الغفور بصوت عالي :هناااااء هاتي التليفون واطلعي برا الوقتي!!!

نظرت هناء الي زوجها الذي كان في قمة الغضب من جهلها في التعامل مع الناس...

هناء قبل ما ان تعطي لزوجها التليفون:ابعد عن بنتي احسن ليك افهمت!!!

ثم ناولت زوجها التليفون في تذمر وهرولت الي الخارج....!!!!

عبد الغفور:الو يا بني ...

عمر بغضب:ايه الكلام اللي عمتي بتقوله ده ..؟!

حطمتي كبريائي(الجزء الثاني )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن