•10 min i himmelen•

2K 95 47
                                    



Sesong 2, del 29

N o a h
Hjemme
-19:32

Det var onsdag og tid får fest. Siden vi hadde fri resten av uken, klarte jeg og overtale mamma til at jeg fikk lov. Meg, Hazel og Mel gjorde oss klar sammen. Alex kom senere og skulle kjøre oss opp.

"Hva er deres gave?"spurte Mel.

"Vi gir bare penger"sa jeg.


"Jeg sier 'glemte' gaven min hjemme. Ikke faen at jeg skal begynne å gi gaver til de som fuckings plager meg her i verden"sa hun. "Kommer Lucas forresten?". Jeg så på Mel og så på Hazel. Jeg hadde ikke fortalt Hazel noen ting, noe jeg snart burde gjøre siden historien bare blir lengre og lengre.

"Vet ikke, hvorfor skulle jeg bry meg?"spurte jeg.


"Jo, han kommer"sa Hazel og viste frem mobilen sin. Jeg presset bryna sammen og så på en melding fra han der det sto-


Jeg skal på festen, du da?



"Snakker dere sammen?"spurte jeg og tok mobilen hennes ut fra hendene hennes.


"Ja, få mobilen min Noah!"sa hun og kastet seg over meg. Jeg ga opp og ga den tilbake uten at jeg hadde sett på de andre meldingene deres.

"Holder dere liksom på?"spurte jeg.


"Nei? Vi er venner"sa Hazel. Jeg så rart på hun men rakk ikke å si noe annet fordi vi hørte Alex tute utenfor. Vi løp ned og sa hade til foreldrene våre og løp ut i bilen.


Jeg hadde på meg svarte jeans med hull i og en t-skjorte, egentlig et ganske enkelt og hverdagslig antrekk. Hazel derimot, hadde på seg en kjole. Jeg personlig synes den var alt for kort men jeg skal heldigvis være med på festen, så om noen rører henne blir det faen meg helvete.











Vi ankom huset til Sarah og mange danset allerede på utsiden. Det var seriøst proppfullt. Vi gikk sammen inn og fikk fort røde plastikk-kopper med noe slags veske i som sikkert var alkohol. Jeg la den ned på et bord mens vi gikk videre inn i huset. Idag skulle jeg ikke være dopet ned eller noe sånt. Gud vet hva de har puttet i de drinkene.


"Noah!"sa en jente som satt i en sofa sammen med mange andre. "Klin med meg!". Hun var definitivt full. Jeg så på Mel og Alex. Hazel hadde allerede forsvunnet med de andre vennene hennes.


"Sorry Elena, han er min"sa en kjent stemme. Jeg snudde meg og så Sarah smile til meg. Jeg ga henne konvolutten med penger i og hun takket og la det sammen på et bord med mye annet. "Du ser jævla bra u idag. Folk kommer til å sikle etter deg"


"Eh..takk"stammet jeg ut.


"Jeg må gå, sees senere!"sa hun.



Meg, Mel og Alex hadde bare stått med noen andre og snakket. Jeg bestemte meg for å leite etter Hazel for å se om alt var greit. Jeg gikk opp i andre etasje fordi det var der jeg sist hadde sett hun gå opp. Det sykt mange folk ,som førte til at jeg måtte presse meg forbi folk.


"Hazel!"sa jeg strengt da jeg bokstavelig talt så hun ligge på gulvet. Hun var full. Alt for full. Hvordan i helvete hadde hun klart det på en halv time!? Jeg tok hånden hennes og dro hun med meg ned trappene igjen.



"Noah, vet du at jeg er veldig glad i deg?"sa hun. Jeg gikk mot Mel og Alex.



"Noah, kan du overtale Alex til å bli?! Han vil dra hjem!"sa Mel frustrert.


"Alex, ta Hazel med deg"sa jeg og ignorerte Mel. Alex så Hazel og så opp på meg igjen.

"Hjem til foreldrene dine?"spurte han.


"Gå inn den inngangen med Hagen og få hun til å sovne sånn at de ikke kan høre hun"sa jeg og Alex nikket. Det var utrolig snilt at han gjorde dette for henne. Jeg la Hazel i armene til Alex og han berte henne med seg ut.


"Hvordan klarte hun å bli så full så fort?"sa Mel og så forvirret opp på meg. Jeg hevet på skuldrene.

"Typisk Hazel. Hun drakk sikkert noe sterkt"sa jeg, "Apropo det, jeg må ha drikke". Vi gikk sammen inn til kjøkkenet og så at mange folk satt i en ring der. Flasketuten peker på. Jeg tok ett glass vann og drakk litt av det.

Jeg begynte å gå forbi de og gjemte fjeset mitt litt siden jeg ikke ville at noen skulle spørre om jeg ville være med. Plutselig var det noen som tok tak i foten min. Jeg så på personen som satt på gulvet med de andre og møtte øynene til Kyle.


"Noah, du må være med!"sa han og jeg kunne merke at han var litt full.


"Ikke faen"sa Lucas og dro vekk hånden til Kyle fra foten min. Jeg så spørrende på Lucas.

"Hvorfor ikke?"sa jeg. Hvorfor ville han ikke at jeg skulle være med?

"Noah! Du er nødt til å være med!"sa Sarah før Lucas fikk svare.
Jeg satt meg ned vedsiden av henne og Mel satt seg ved siden av meg igjen. Kanskje ikke dette var en god ide.

"Den flasketuten peker på må gå 10 minutter i himmelen med Noah!"sa Sarah og spinte flasken. Jeg så spørrende på henne.

"I kottet i 10 minutter"forklare hun. Faen. Jeg ville ikke dette men nå var det forseint. Helvete! Uansett har jeg en forklaring om jeg kommer med en jente. Jeg har jo kjæreste.

Flasken gikk saktere og saktere.

"Lucas!"sa Sarah høyt. Jeg sperret opp øynene mens jeg så han reise seg opp fra gulvet. Nei. Nei . Nei. Jeg så brått på Mel som satt og smilte fornøyd.


"Mel! Redd meg! Finn på noe!"sa jeg.


"Dette får du ordne selv"sa hun og klappet meg på skulderen. "Vær litt forsiktig da. Om Lucas er kåt på deg så kan jo allting skje".


"Mel!"sa jeg og hun lo.

"Noah"sa Lucas utålmodig.


"Ehm.. Jeg" begynte jeg men han bare tok tak i armen min og dro meg opp.



"Ikke engang prøv å kom deg unna nå"sa han lavt sånn at bare jeg kunne høre det.

"Ikke engang prøv å kom deg unna nå"sa han lavt sånn at bare jeg kunne høre det

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


Ny del<33
🌹stem og kommenter🌹

Mr. Lone BoyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz