( 8 )

2.3K 91 0
                                    

~ Mi Princesa ~
_____________

"Awak.. " panggil Fiona Aileen , lembut . Rayyan Rafael hanya menggumam . Matanya ralit dengan telefon bimbit .

"Saya nak balik Sepanyol minggu depan . Nak minta izin awak . Awak izinkan tak ?" Soal Fiona Aileen lembut .

"Tak boleh . Habis pelajaran kau macam mana ? Sekolah kau semua . Dah tentu kau balik sana bukan 2 atau 3 hari right ?" Tanya Rayyan Rafael , dingin .

"Ala.. awak boleh lah . Saya dah lama tak jumpa Nek Yang . Macam mana lah keadaan dia sekarang eh ?"

"Tak tahu ... "

"Awak ! " Geram Fiona Apabila Rayyan cakap dengan dia acuh tak acuh .

"Yelah . Aku izinkan . Tapi , aku kena ikut sekali "

"Awak ? Ikut ? Eh tak boleh - tak boleh "

"Apahal pula ? Kau ada laki lain kat sana ?"

"Hehehe , mana ada . Kalau awak nak ikut , lagi bagus . Saya ada peneman "

"Apa - apa je lah . Berapa hari kau nak duduk sana ?"

"2 minggu .. " matanya dikelipkan . Rayyan memandang wajah disebelahnya dengan riak tidak percaya .

"Hish , kau ni . Kenapa lama sangat . Nanti pelajaran banyak tertinggal "

"Tak apa . Kawan - kawan kan ada "

"Yelah makcik . Dah pergi tidur . Kacau je lah kau ni " halau Rayyan . Memuncung mulut Fiona . Sampai hati hubby halau kita.

"Nak telefon tu kejap " pinta Fiona .

"Nak buat apa ? "

"Bagi jelah . " Terus dirampasnya telefon yang berada digenggaman Rayyan . Rayyan hanya diamkan saja .

Dia membuka gallery . Satu gambar dia dengan Rayyan di upload di instagram . Gambar dia dan Rayyan sedang tersenyum manis ke arah kamera . Gambar itu ketika mereka dan rakan - rakan mereka sedang melepak dekat mall .

Diletaknya gambar itu di instagram milik Rayyan .

ryyanrafael_

"Kau buat dengan telefon aku ni ?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau buat dengan telefon aku ni ?"

"Tak ada apa . Bye husband . Nak tidur " apabila sudah memberi telefon bimbit itu . Dia terus masuk ke bilik .

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now