( 15 )

1.8K 87 0
                                    

~Mi Princessa ~
____________

"Kau memang sengajakan ?! ," Jerkah Rayyan . Makin menyirap dia dengan gadis dihadapannya .

Fiona mengelap air matanya kasar . Keluarga sendiri pertahankan orang luar , nice !

"Ini sebab kenapa saya tak nak keluar ! Awak ingat saya saja ke nak tolak dia macam tu ? No , Rayyan ! Dia tabur fitnah dekat saya , awak ingat saya boleh berdiam diri ke ? "Soal Fiona . Mia dan Emma turut berada di dalam itu .

Mereka tak mahu Rayyan mencederakan Fiona , jadi mereka turut masuk sama .

"Tapi kenapa kamu buat kecoh , sampai tolak dia macam tu ! Buat malu keluarga mama je tahu tak ! " Marah Puan Avrin pula .

"Fina , just halang dia masuk dalam bilik Rayyan je . Salah ke ? Salah ke apa yang Fina buat ni ? Mama suka perempuan lain masuk dalam bilik anak mama tanpa ada ikatan yang sah ? Fina tak kan buat kecoh kalau perempuan tu cari masalah dengan Fina ! "

"Memang Fina ni seksi , tak pakai tudung semua , pakaian pun tak cukup kain . Tapi Fina bukannya perempuan murah yang perempuan tu katakan . Dia tabur fitnah depan orang ramai , maruah Fina ! Fina ada hak nak pertahankan ! Tapi Rayyan dengan mama tak pernah nampak ! Yang mama nak jaga nama baik keluarga mama je . Habis nama Fina ni , maruah Fina ni , tercalar macam tu je ! " Kali ini dia tidak boleh berdiam diri lagi . Dia perlu pertahankan semuanya .

"Kalau macam ni lah akan jadi , Fina lebih rela perempuan tu masuk dalam bilik Rayyan . Biar nama baik anak lelaki mama ni tercalar ! " Dia terduduk di atas katil . Mia memeluk erat bahu Fiona .

Saat ini , Fiona memerlukan bahu seseorang untuk menangis . Sepatutnya di bahu Rayyan ,tetapi lelaki itu pula pertahankan orang lain .

Puan Avrin dan Rayyan hanya berdiam diri . Mereka kaku .

"Cikgu , kena ingat Fina ni dah banyak korbankan jasa dekat cikgu dengan anak cikgu . Dia sanggup khawin dengan anak cikgu walaupun hatinya tak rela . Dia sanggup masuk pertandingan tu , walaupun dia tak rela . Apa lagi yang tak cukup ? Itupun korang masih nak salahkan dia ! Common lah . Rayyan, kau tu suami dia , tergamak kau tampar isteri kau sendiri . Sedangkan kami semua percayakan Fina . Aku tak faham betul dengan korang berdua " kata Emma . Dia pula yang mempertahankan Fiona .

"Korang semua happy nak buat majlis ni semua , sedangkan Fiona . Hatinya gusar , tahu tak betapa takutnya dia bila pelajar lain akan tahu tentang perkahwinan dia ?"

"Kalau awak dengan mama rasa , saya juga salah . Terpulanglah , saya tak ada hak nak paksa awak dengan mama percayakan saya . Cukup untuk saya ceritakan perkara sebenar .

"- Rayyan , saya nak minta izin awak . Saya nak tinggal dengan mummy . Maafkan saya . Saya tahu , awak pun rasa saya murah dengan pakaian yang macam ni . Sepatutnya saya tutup kesemuanya , tapi tak , saya tak bersedia . " Dia berlalu pergi . Penat dengan semua ini . Kering sudah air matanya untuk menangis . Nasib tidak berpihak kepadanya .

Fiona turun bersama rakannya . Dia menuju ke arah Reyhan yang sedang makan kek bersama saudaranya . Bisikan - bisikan orang ramai tak dihiraukan .

"Reyhan , nanti Reyhan naik dekat bilik abang Rayyan , lepastu pergi bawah katil . Nanti Reyhan ambil okey hadiah tu . Happy Birthday . Akak sayang Reyhan . Jangan nakal - nakal . Dengar arahan mama , papa dengan abang Rayyan . Bye , i love you " dia mengucup pipi Reyhan lembut . Air matanya ditahan daripada mengalir .

' saya sayang awak , Rayyan '

****

"Fina ... " Sapa Evelyn . Dia kasihan melihat sepupunya . Dia telah tahu semua kejadian tempoh hari . Perempuan yang bernama Lissa tu perlu di ajar . Jagalah kau , kalau aku jumpa kau . Aku hentam kau cukup cukup desis hati Evelyn .

"Fina okey tak ?"soalnya . Risau dia melihat Fiona asyik mendiamkan diri .

"Okey je . Kenapa ? "

"Akak rasa buat masa sekarang ni , Fina tak payah kot pergi sekolah "

"Kenapa pula ? Akak jangan risau lah . Fina okey " Fiona memaniskan senyuman .

Evelyn mengangguk . Dia risau jika pelajar yang hadir pada majlis tempoh hari akan menghina Farra .

"Akak , jangan risau lah. Lagipun Mia dan Emma ada . Inshaallah Fina akan okey . "

Dia mengenggam tangan Evelyn erat .

Tbc.

Agaknya apalh yg akn jdi pada Fiona dkt seklh nnt .

Vote , vote bye .

10 vote to unlock nex chpter . 😉

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now