( 32 )

1.9K 77 2
                                    

~ Mi Princesa ~
_______________

Honolulu Airport    10:00 pm

Kapal terbang yang dinaiki oleh Rayyan dan Fiona mendarat di Lapangan Terbang Honolulu .

Fiona terjaga dari tidurnya . Disebabkan masih mamai dia memegang tangan Rayyan dan mengikut dimana saja Rayyan pergi . Dia takut terpegang mamat mat saleh di sini .

Mereka menaiki teksi . Perjalanan yang mengambil masa 45 minit dari airport ke villa akhirnya mereka tiba di destinasi .

" not bad " tutur Fiona .

Dilihat permandangan laut pada bahagian belakang Villa itu sangat cantik .

Rayyan meletakkan bagasi mereka . Terus badan dibaringkan dia atas katil . Penat , lenguh semua ada .

Fiona menyandarkan badannya dikepala katil . Matanya sekarang segar oleh kerana dia telah tidur sewaktu perjalanan ke sini .

Dengkuran halus kedengaran di sebelahnya . Dia tersenyum kecil melihat Rayyan sudah terlena . Rambut Rayyan diusap perlahan .

"Tidur" ujar Rayyan yang tersedar dari lenanya sebentar .

Terus dikalihkan tangannya yang mengusap rambut Rayyan tadi

"Tak mengantuk lah awak..." kata Fiona perlahan .

Rayyan terus meraba poket seluarnya , iphone X milik Fiona dikeluarkan . Dia memulangkan semula telefon Fiona .

"Awak tidurlah . Nanti dah pagi saya kejut " tutur Fiona .

Mata yang segar menatap telefon pintar tersebut .

Rayyan menggumam perlahan . Matanya kembali tertutup . Sungguh dia mengantuk . Fiona terus melayan telefon pintarnya .

****

Rayyan meraba sebelah tempat tidurnya . Kosong . Terus dibukanya mata . Matanya melilau mencari kelibat Fiona .

Matanya terpadang satu nota kecil , terus dibacanya .

Saya pergi pantai kejap dkt belakang villa . Jumpa dkt pntai nnti . Bye !

Love ,
Fiona si shomel :)

Rayyan menghembus nafas lega . Ingatkan gadis itu lari ke apa . Terus dicapainya tuala mandi dan masuk ke dalam bilik air .

Wakiki Beach

Fiona menggosok lengannya perlahan . Sejuk sungguh suasana di pantai ini disebabkan angin kuat .

Rindu pula dia ingin duduk di negara Sepanyol .

Sedang ralit menghirup udara segar, matanya tiba-tiba ternampak figura yang amat dikenali .

Kakinya laju melangkah menuju ke arah figura tersebut .

"Lisa ?" Tegur Fiona . Bahu perempuan itu dipegang lembut oleh kerana perempuan itu membelakangi dirinya .

Perempuan itu tersentak . Matanya terkejut melihat Fiona berada dihadapannya .

"Lisa right ?" Pantas perempuan itu mengangguk .

"Kau pergi mana weh? Lama kau tak datang sekolah"

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now