( 20 )

1.9K 74 0
                                    

~ Mi Princesa ~
______________

10 :30am

Fiona makan seorang diri di kafe . Emma dan Mia tiba - tiba sahaja perlu ke bilik pengawas . Terpaksa lah dia makan tanpa ada sesiapa teman . Tak kan lah dia nak ikat perut pula .

"Seorang je ke , loser ?", soal Lissa . Senyuman sinis dibibirnya .

Fiona menjulingkan mata ke atas .

"Eh tak adalah . Tak nampak ke ada Rayyan dekat sebelah ni ?", perli Fiona .

Lissa mengetap bibir . Perempuan ini selalu saja sakitkan hatinya .

"Kau nak apa sebenarnya ? Tak puas lagi ke ? Kau dah menang , kau dah dapat populariti kau . Apa lagi kau nak ?", tanya Fiona bosan . Sungguh dia muak mahu bergaduh dengan Lissa .

"Aku nak Rayyan .", jawab Lissa kasar .

Fiona tergelak sinis .

"Then , ambil lah . Kenapa perlu minta izin aku . Oh , maybe kau nak ugut aku macam - macam supaya aku jauhkan diri dari Rayyan , am i right ?",

"Lissa , please be matured . Jangan buat malu diri kau sendiri . Aku ingat kan kau lagi sekali , tak perlu ugut aku macam aku akan takut dengan ugutan kau tu . Get it ?",

Fiona tersenyum kemenangan . Suka dia melihat wajah merah Lissa . Memang selama ini dia berdiam diri , apabila dihina oleh Lissa . Tapi tidak kali ini .

"Dasar perempuan tak guna ! Aku akan buat apa - apa je asalkan Rayyan jatuh dekat tangan aku . Sejak kau ada dekat sekolah ni Rayyan langsung tak pandang aku . It is because of you !" ,

Bam ! Fiona menghentak meja kantin kuat . Kini semua mata tertumpu ke arahnya .

"Buat lah apa kau nak buat . Tapi ingat ! Jangan sampai benda tu termalu diri kau sendiri . Lagi satu aku ingatkan kau , jangan terhegeh - hegeh dekat lelaki yang tak nak dekat kau . Ianya memalukan ", kata Fiona sinis . Nadanya tenang saja , seperti tidak takut .

Meanwhile

"Abang Rayyan !", sergah pelajar lelaki tingkatan 1 .

Mereka yang sedang bermesyuarat terus mengalihkan pandangan ke arah budak lelaki itu .

"Yes ?", soal Rayyan dengan wajah dingin . Suka hati saja masuk bilik tanpa ketuk pintu dulu .

"Maafkan saya mengganggu . Tapi kak Fiona dengan kak Lissa sedang bergaduh . Dekat kafe", katanya cemas .

Serta merta mata Rayyan , Mia , Emma , Firash dan Aryan membulat .

"Apa pulak kali ni ?", soal Mia perlahan . Emma disebelah mengangkat bahu .

"Guys , meeting dibatalkan . Semua boleh bersurai . ", kata Rayyan . Laju dia mengemas barangnya .

"Cepat Rayyan ! Karang Lissa bertindak diluar kawalan ", gesa Mia . Bukan dia tidak tahu dengan Lissa itu .

Budak itu terus keluar apabila disuruh oleh Firash .

Mereka berlima terus berlari menuju ke arah kafe .

"Kau jangan cabar aku perempuan . !",

"Memang ! Memang aku cabar kau . Aku nak tengok sejauh mana kau boleh buat . Aku takkan takut dengan ugutan kau . Dah lali tahu tak !",

"Sial kau ! -", serentak itu tangan Lissa naik ke udara . Fiona beriak biasa , dia tersenyum sinis . Tangannya elok saja memeluk tubuh . Sekali saja perempuan tu melempangnya , dia akan buat lebih dari itu .

Yang lain terkejut apabila barisan - barisan pengawas berada disitu , lebih memeranjatkan Rayyan yang menangkap pergelangan Lissa yang naik ke udara tadi .

"Jangan buat hal , kalau kau tak nak kena buang sekolah . Discipline room , now ! ", jerkah Rayyan didepan mata Lissa . Gadis itu terkedu . Pucat dia melihat muka Rayyan yang merah , jelas yang dia amat marah ketika ini .

Lagi - lagi apabila dia terpaksa batalkan meeting .

****

"Jangan bergaduh lagi . Aku tak suka . " kata Rayyan kepada Fiona . Mereka baru saja keluar dari bilik disiplin .

"Maaf . Saya tak dapat kawal . Dia dah melebih tadi ", kata Fiona menunduk .

"Walaupun orang tak tahu , kau ni anak pengetua . Tapi tetap kena jaga nama baik mummy . Faham ", kata Rayyan lembut .

"Faham ..", jawab Fiona meleret .

"Dah makan ? "

"Belum . Tadi dia kacau .", Rayyan mengangguk faham

"Jom , makan . Nanti kau sakit perut .", ajak Rayyan . Dia menarik lengan Fiona .

"Eh - eh . Tak boleh . Rehat dah habis . Nanti orang kata apa pula ",

"Tak apa aku ada ",

"Okeylah . Jom . Jangan lama sangat . Nanti cikgu marah ", pesan Fiona .

****

"Esok bawak semua barang kau , tinggal rumah mummy balik ", kata Rayyan yang sedang menyuapkan chicken chop ke mulut .

"Okey ..",

Rayyan memandang pelik .

"Okey je ?",

"Habis nak saya bantah ? Terang - terang nanti awak paksa juga . And saya sebagai isteri , just follow . Nanti ugut tak bau syurga lah itu lah . Macam - macam ",

"Good girl . Mana tahu ?", soal Rayyan . Dicuitnya hidung Fiona . Serta merta wajah Fiona membahang .

"Typical lelaki zaman sekarang . Suka paksa - paksa . ",

"Hujung minggu ni balik kampung mummy . Aku nak kau ikut . Nanti boleh kenal dengan nenek ",

"Okey . Tapi diorang dah tahu ke yang kita dah , erm .. khawin ?",

"Dah , jangan risau . Inshaallah diorang semua boleh terima kau ",

"Sudah , makan cepat ",

Terus Fiona menyambung makan . Suasana di kafe agak sunyi . Kerana sekarang waktu berlajar . Nasib saja makcik kafe tu kenal Rayyan , kalau tidak dia tak beri Rayyan makan . Itu memang rules sekolah ni .

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now