~ Mi Princesa ~
_____________8 : 30 am
Bunyi kokokan ayam menyedarkan Fiona dari lenanya . Tidak sangka dia boleh bangun selewat ini . Paling kurang baginya lewat dalam pukul 7 pagi . Rayyan disebelah dipandang . Masih tidur .
Nasib baiklah dia 'cuti' . Kalau tidak terlepas sudah subuhnya .
Dengan keadaan yang masih mamai . Dia membersihkan diri . Nanti kalau disambung tidur apa pula yang mak long sindir .
"Hah , anak dara . Baru bangun ? Kenapa tak bangun pukul 5 petang je ", sindir mak long .
Fiona yang baru lepas mandi hanya biarkan saja sindiran itu . Dia terus menolong puan Avrin menyediakan sarapan . Abaikan dan pekakkan telinga . Itu saja caranya
"Tengok tu . Aku cakap dengan dia , dia buat bodoh je . Dasar biadap !", hambur Mak long . Fiona Aileen mengetap bibir . Sakit sungguh hatinya tika ini .
"Kau buat je lah kerja kau long ! Tak payah sibuk dia baru bangun ke apa ke . Biasalah tu dia penat tolong kita semalam . ", kata puan avrin . Dia menyebelahi Fiona .
"Kau bela lah sangat menantu kau ni . Sudah lah ! Budak ni ada , tak jadi aku nak tolong kau masak ", selesai berkata mak long terus ke ruang tamu . Fiona terasa hati . Sampai begitu sekali mak long benci kan dirinya .
"Sabar lah Fea . Mak long memang macam tu . Kamu pedulikan aja ", pujuk nenek disebelah apabila melihat riak wajah Fiona berubah .
"Bukan Fea nenek , Fina . Nenek ni ",
"Allah ! Nenek terlupa lah Fina . Maafkan nenek ya ",
"Tak apa lah nenek . Fina tak kisah . Kita nak masak apa hari ni ?",
"Kamu tanya lah mak mentua kamu . Nenek ni ikut saja dia masak apa pun ",
****
Fiona tercari - cari kedai runcit di sekitar kawasan kampung itu . Tadi mak long suruh dia membeli kicap dan sayur untuk dimasak . Nak tak nak Fiona ikutkan saja .
Kalau dibantah . Mahunya dia di sindir berbakul - bakul .
Rayyan pula tak tahu yang dia keluar . Sebab sewaktu itu Rayyan sedang mandi .
"Hey , awek . Nak pergi mana lawa lawa ni ",tegur salah satu suara .
Terhenti langkah Fiona . Badannya serta merta menggigil . Ada lima buah motosikal mengerumi dirinya .
Salah seorang daripada mereka turun dari motor , dan menuju ke arah Fiona .
"Cantik , sesuai dengan aku .", komen Syah , playboy di kampung itu .
"Ko-korang nak apa . Jangan kacau aku lah ! ", marah Fiona . Dia menepis tangan Syah yang ingin menyentuh rambutnya .
"Garang , i like ... ", kata Syah lagi . Dia tersenyum miang . Sekumpulan motor tadi hanya tergelak saja .
Meanwhile
Rayyan yang sedang menonton televisyen , baru tersedar yang kelibat Fiona langsung tiada di dalam rumah .
YOU ARE READING
[SU] MI PRINCESA
Teen FictionMi Princesa = My Princess • a million times over , i will always choose you • Fiona Aileen yang baru berpindah disekolah barunya terkejut apabila Puan Anis memutuskan untuk berkahwin dengan anak kawannya , Rayyan Rafael Rayyan yang dingin tidak memb...