( 25 )

2K 75 5
                                    

~ Mi Princesa ~
_____________

"Nah , ambil ni . Hadiah untuk kau ",

Terkebil-kebil Fiona melihat 'hadiah' yang diberikan oleh Rayyan .

"Erk ? Apa benda ni ?", soalnya polos .

"Ni anjing . Tak nampak ke ? Dah jelas jelas kau nampak teddy bear kan . Lagi nak tanya buat apa ", geram Rayyan .

"Nak ke tak nak ?", soalnya .

"Nak...", terus dirampasnya teddy bear dari tangan Rayyan .

Dipeluk dan ciumnya teddy itu bagai patung itu bernyawa .

"Thank you , hubby ", ucapnya lembut .

Rayyan mengangguk . Suka melihat wajah Fiona yang kini dengan senyuman manis .

"Nak pergi mana pula ni ?", soal Rayyan melihat kelibat Fiona yang sudah kedepan bersama teddy bear besarnya .

Tak malu !

"Saya teringin nak makan kek . Pergi secret recipe nak ?", soalnya .

"Hmm ikut kau lah ",

"Nah pegang ni ",

"Eh taknak aku . Buat malu je pegang ",

Rayyan membuat muka geli .

"Cepatlah . Saya penatlah dukung patung gedabak yang awak bagi ni ",

"Yelah . Bak sini . Mengada ", Rayyan menyekeh kepala Fiona .

"Aip ! Rambut jangan main eh . Nasib tempat awam . Kalau tak muka awak ni dah ada kesan tapak kasut saya dah ",

"Amboi , garangnya ",

"Diamlah !",

****

Setibanya di Secret Recipe . Mereka membuat pesanan . Hanya kek dan air saja yang dipesan .


" Rayyan , can I ask you something ?",

"Sure . What is it?",

" Kenapa masa saya muntah pagi tadi , awak langsung, erm...tak syak apa-apa ", soalnya .

"Kau expert  aku nak syak kau apa ? Mengandung ? Hell , terang-terang kita langsung tak pernah buat 'benda' tu . Takkan aku nak syak kau pregnant pula . Lagi pun , masa tu aku tahu perut kau kosong ", terang Rayyan . Dia menghirup sedikit air yang dipesan tadi .

"Melainkan kalau...kau nak mengandung , ada anak . Aku on je . Bila kau nak ? Balik ni . Boleh je", Rayyan tersenyum nakal .

Fiona memijak kaki Rayyan , kuat .

"Auch ! ",

"Dasar suami gatal . Otak jangan nak kuning sangat eh . Ada yang tidur luar malam ni ",

Mereka berbual panjang sehingga ada satu suara yang menegur mereka .

"Hye Rayyan . Lama tak datang sekolah . You pergi mana ?", soal Lisa gedik . Kemudian selamba dia je duduk di sebelah Rayyan tanpa dipelawa .

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now