( 27 )

1.9K 81 4
                                    

~ Mi Princesa ~
______________

Fiona Aileen hadir ke sekolah kesekolah dengan hati yang berdebar . Perasaan takut saja yang dirasakan saat ini .

Sejak semalam dia tidak habis-habis memikirkam tentang persembahan itu . Dia taku dia akan tersilap lirik .

Ianya pasti memalukan !

"Mama suruh tunggu dekat belakang pentas . Kejap lagi giliran kau menyanyi ", kata Rayyan dengan lengkap berbaju putih lengan panjang sama sepertinya

 Kejap lagi giliran kau menyanyi ", kata Rayyan dengan lengkap berbaju putih lengan panjang sama sepertinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Puan Avrin yang beri baju ini padanya dan juga Rayyan . Dia sendiri tak faham , tak kan setakat nak buat persembahan ni pun kena sedondon . Hell....

Fiona melihat De'rosez yang sedang melakukan persembahan . Patutlah Puan Avrin tak mahu dia ajak The Bellas sekali . Rupa-rupanya Puan Avrin sudah memilih De'rosez untuk acara berkumpulan .

Selesai saja De'rosez membuat persembahan , Lisa yang ingin turun melanggar bahu Fiona, kuat di tangga pentas .

Damn it carutnya dalam hati .

"Now is your turn , go . Bismillah banyak-banyak", rayyan membisik perlahan . Fiona mengangguk dan terus menuju ke atas dewan .

Entah dimana silapnya , dia terlanggar wayar yang berada di lantai . Pantas saja Rayyan mendakap tubuh langsing isterinya . Hiks!

Bunyi siulan dari pelajar membingitkan suasana dewan . Terus saja mukanya merah . Malu ! Dia menyebamkan mukanya di dada Rayyan . Biarlah orang nak kata apa , yang penting dia malu .

Dengan baju yang sedondon , Rayyan pula menyambutnya . Lagi kuatlah bunyi siulan nakal dari pelajar lelaki .

Lisa mengetap gigi , geram . Manakala Mia , Emma , Zarif dan Aryan tersengih-sengih melihat . Alahai...sweetnya member aku ni .

"Hey , be careful ",kata Rayyan lembut .

Fiona mengangguk perlahan . Mukanya masih merah . Walau bagaimanapun dia tetap pergi ke tengah pentas .

Fiona menuju ke arah piano yang terletak ditepi , seperti biasa dia akan menyanyi sambil bermain piano .

Dia berdehem perlahan . Keyboard ditekan satu persatu . Pelajar pula tidak sabar ingin mendengarnya .

Semua tahu antara suara Fiona dan Lisa , suara Fiona lah paling merdu sekali . Memang itu tidak dapat dinafikan .

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now