~Mi Princesa~
_____________Air yang diisi dalam cawan, Fiona teguk rakus . Nyaman rasa tekaknya apabila air itu telah melalui rongga tekak . Matanya kemudian terpandang kearah sampul coklat yang berada di atas meja dapur .
Saat ini , otaknya sibuk dengan fikiran negatif . Tiba-tiba teringat drama atau novel yang pernah dibacanya . Dimana dalam sampul itu pasti akan ada sesuatu yang buat air mata seseorang jatuh .
'Agaknya apa benda dalam tu'
Disebabkan ingin tahu isi kandungan sampul itu , terus dibukanya kasar sampul coklat itu .
Dia menekup mulut , tidak percaya .
"Argh ! " jeritnya gembira . Muka dikibas seakan tidak percaya . Air diminum sekali lagi .
"Ni kenapa jerit-jerit ni , Fina? Terkejut mama . Nasib baiklah Reyhan tu tak tidur" tegur Puan Avrin .
Fiona hanya tersengih "sorry mama . Fina excited sangatlah . Tiba-tiba ada surat percutian ke hawaii kat atas meja "
Dia menunjuk kertas putih itu . Siap ada nama dia dekat kertas percutian . Puan Avrin tersenyum saja .
"Tu Rayyan yang belikan . Dia kata nak holiday dengan kamu . Lagipun lusa kan dah cuti sekolah ."
Rayyan belikan ? Dah kenapa?
Fiona memandang kelibat Rayyan yang baru saja masuk ke dalam rumah dengan wajah yang berpeluh . Lelaki itu baru saja balik dari jogging
Pagi-pagi lagi dia dah keluar dengan pakaian sukan .
"Rayyan !" Jeritnya teruja .
Rayyan membulatkan mata , ibarat terkejut .
"Thank you...."katanya meleret . Rayyan melangkah mendekat Fiona yang berada di bar
Kening dikerut seribu .
"Thank you? For what ?"soal lelaki itu keliru . Dia duduk dihadapan Fiona .
"For this ...." dia menunjukkan tiket penerbangan ke Hawaii tersebut .
"Excited sangat bini kamu ni . Siap jerit lagi . Terkejut mama dibuatnya "sampuk Puan Avrin .
Rayyan hanya mengangguk saja . Peluh didahi dilap . Manakala si Fiona dari tadi tidak henti minum air .
"Dah pergi cuti berdua ni , nanti boleh lah bagi mama cucu"
Menyembur air yang keluar dari mulut Fiona . Rayyan dihadapannya terkena sekali .
Sudahlah peluh dibahagian muka belum kering lagi , kini ditambah pula dengan air semburan daripada Fiona Aileen .
Gadis itu menekup mulut terkejut . Ya tuhan !
"Oh my god ! I'm sorry Rayyan " gelabah Fiona dibuatnya . Tisu diambil kemudian muka Rayyan dilapnya .
"Haih..kamu ni . Sampai menyembur dibuatnya . Mama suruh bagi cucu je pun "
"Mama nak cucu ? Boleh je . Tahun ni juga dapat . Serahkan je pada Rayyan ye mama"
YOU ARE READING
[SU] MI PRINCESA
Teen FictionMi Princesa = My Princess • a million times over , i will always choose you • Fiona Aileen yang baru berpindah disekolah barunya terkejut apabila Puan Anis memutuskan untuk berkahwin dengan anak kawannya , Rayyan Rafael Rayyan yang dingin tidak memb...