~ Mi Princesa ~
_________________- i was so stupid for letting you go - One Direction
Lima bulan sudah berlalu , tibalah masa pelajar tingkatan 5 menduduki peperiksaan SPM . Fiona dengan pertu memboyot setia datang ke sekolah."Kau ready tak Fiona ?"
"Ready . Tapi aku berdebar . Aku takut apa yang aku belajar selama ni , lupa tiba-tiba "
"Hahah . Chill okey . Semuanya akan berjalan dengan lancar . Kau doakan kitorang , and kitorang doakan kau "
"Alright . Dah jom masuk , exam dah nak mula "
Emma dan Mia masuk ke dalam dewan terlebih dahulu . Fiona masih terhegeh-hegeh menutup totebag nya .
"Fiona !"
Terus kepala Fiona berpaling kebelakang . Melihat Rayyan yang sedang datang kearahnya . Senyuman dia berikan .
"Eh Rayyan , kenapa awak tak masuk dewan lagi . Dah nak mula dah tu "
"Tak ada , aku nak wish dekat kau goodluck . Then , maafkan aku pasal sebelum-sebelum ni"
"You too . Dont worry , saya dah lama maafkan awak . Awak suami saya , right ?"
Lima bulan lamanya Rayyan tidak bersua muka dengan Fiona . Jarang betul disekolah mereka akan terserempak . Habis saja paper SPM ni nanti , Rayyan akan berkahwin .
Dia ingatkan perkawhinan Maisarah dan Rayyan akan dibatalkan , tapi tidak . Beritanya masih sama . Mereka akan berkahwin juga . Tapi yang buat Fiona pelik , dia dah lama tidak nampak Maisarah .
Takkanlah perempuan tu dah takut sebab ugutan lima bulan lepas kot ? Eh , mustahil .
"Jom kita masuk dewan "
Dia nampak Maisarah sudah duduk ditempatnya terlebih dahulu . Tapi bukankah selalunya , Maisarah akan tunggu Rayyan . Tapi kenapa macam pelik je...
****
Fiona yang sedang membaca buku terkejut bila Rayyan datang kerumah mama-nya . Apa kena suaminya datang ke sini tiba-tiba .
"Sayang..."
"Awak buat apa dekat sini ? Nak jumpa baby kita ke ?"
"aku nak jumpa kau juga "
Fiona tersenyum lalu tangan Rayyan dikucup . Dia mengambil tempat duduk dikatil sebelah Fiona .
"Awak kenapa ? Ada masalah dengan Mai ye ?"
Bila dilihat muka Rayyan seperti tiada ceria saja . Sepatutnya bila nak kahwin , gembira . Bukannya muram macam ni . Apa pula masalah awak ni Rayyan...
"Aku macam tak nak kahwin dengan dia lah , auch ! -"
Buku yang berada ditangan Fiona dihempuk dekat lengan Rayyan . Mulut ni , geram je aku...
"Apa awak ni ! Dua minggu lagi awak nak kahwin dah tau . Merepek pula . Jaga air muka mummy lah "
"Aku rasa macam...entahlah . Dia tu macam tak sesuai dibuat bini "
"Habistu sesuai jadi apa ? Sesuai jadi kekasih awak je . Jadi bini tak ? Macam tu . Habis takkan lah awak nak bercinta dengan dia sampai tua . Tak kahwin-kahwin "
"Memanglah . Perangai dia tu tak elok . Mummy tak suka sangat . Dulu dia okey tau . Sekarang dah lain pula.."
"Okey tak okey , awak tak boleh batalkan perkahwinan ni . Awak ingat Mai tu apa ? Senang-senang awak je kan buat perempuan macam ni !"
YOU ARE READING
[SU] MI PRINCESA
Teen FictionMi Princesa = My Princess • a million times over , i will always choose you • Fiona Aileen yang baru berpindah disekolah barunya terkejut apabila Puan Anis memutuskan untuk berkahwin dengan anak kawannya , Rayyan Rafael Rayyan yang dingin tidak memb...