( 30 )

2K 84 2
                                    

~ Mi Princesa ~
_______________

Fiona menghampiri Rayyan yang leka dengan telefonnya . Tangannya memegang ukulele . Sebenarnya ada niat kenapa dia memegang alat muzik itu .

Sedang dia mencari barang di stor tadi , tiba-tiba saja dia terjumpa alat muzik yang cantik itu . Apa lagi , terus disambarnya ukulele yang berhabuk tu

"Boleh ajarkan main ukulele ni tak ?" Terjah Fiona tanpa apa-apa .

"Hesy kau ni ! Terkejut aku " Fiona hanya tersenyum kecil .

Mata Rayyan berkalih ke arah alat muzik itu . Berkerut dia melihat ukulele yang dia sudah lama tinggalkan di stor .

"Mana dapat ukulele ni ?"

"Ada dalam stor . Saya pun ambil lah . Boleh ajar saya tak ?"

"Nak buat apa? Kau ni dah banyak alat muzik kau reti main . Ni nak tambah lagi satu pula?"

"Alah...ajarlah . Saya teringin tau main ukulele ni "

"Hmm , yalah . Meh benda tu . Aku nak ajar mana not dia "

Rayyan mengajar Fiona dimana letaknya not  tersebut . Gadis itu terangguk-angguk faham .

"Alright . Sekarang dah faham kan ? So aku nak kau petik satu-satu tali ni"

"Macam mana nak petik? Karang tiba-tiba tali ukulele ni putus macam mana ?"

Rayyan tergelak kecil . Nak putus apanya kalau tali ukulele tu keras macam besi .

"Tak adalah . Tengok benda tu keras kan ."

"Alah..tak naklah . Awak main satu lagu dulu . Nanti saya tengoklah "

"Hmm yalah . Tengok cara aku strumm tau . Jangan tengok muka aku yang kacak ni"

Fiona mencebik menyampah .

Rayyan memetik tali ukulele satu persatu . Lagu  Girls like you by maroon 5  kedengaran dirumah tersebut .


Tamat saja lagu itu , Fiona menepuk tangan dengan teruja . Merdu sangat!

"Hebat giler " kata nya teruja .

"Now , its your turn " 

"Ajarlah macam mana nak strumm "

"Meh . Duduk depan aku ni . Nanti aku nak kau berlatih satu lagu and aku nak dengar "

Fiona berkalih duduk dihadapan Rayyan . Tangan Rayyan memegang tangan si isteri dan diletakkan di atas tali tersebut .

Fiona menelan air liur . Terasa dirinya amat rapat dengan Rayyan . Membuatkan jantungnya berdegup laju

 Membuatkan jantungnya berdegup laju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now