( 13 )

1.9K 81 5
                                    

~ Mi Princesa ~
_____________

"okey , now . Kita nak letak nama apa dekat grup kita " soal Emma . Sejak seminggu Fiona dipilih dalam pertandingan Music Talent , nama team masih belum dibincang

Selepas sahaja tamat waktu persekolahan , mereka berkumpul untuk berbincang . Kak Eve juga turut berada disitu dan juga sepupu Rayyan , Helen Elmira .

Hari itu , Helen yang volunteer nak masuk team ni , jadi Fiona berikan sahaja . Umur baru 15 tahun . Lagipun perangai Helen ni baik , tak gedik dan senang dengar arahan .

"Aku tak tahu lah . Daripada hari tu aku fikir tak dapat - dapat pun " keluh Fiona . Otak nya sekarang bagaikan kering , satu nama team pun dia tak tahu nak letak nama apa .

"Apa kata kita letak nama 'The Serai ' " Mia memberi cadangan .

"Kau kalau rasa nak makan penumbuk aku ni baik diam . Kalau tak sia - sia je nanti " dingin saja suara Emma

"Tadi kata nak cadangan , so ni aku tengah beri cadangan lah ni "

"Ye , tapi cuba lah cadangan yang okey . Bukannya bagi nama yang pelik - pelik " ujar Fiona lembut . Matanya ralit dengan tab ditangannya .

"Okey , dah . Jangan gaduh - gaduh . Fikir dulu okey ? " tegur Evelyn . Dia pun sebenarnya duk fikir nak letak nama apa .

25 minit kemudian ...

"Dah dapat idea ? Dekat setengah jam dah korang berfikir ni " suara Aryan memecah kan kesunyian . Rayyan dan yang lain - lain pun turut serta petang ni . Saja teman .

"Belum .. "

"Apalah susah sangat nak fikir ni "

"Oi idea keluarlah "

Masing - masing tidak puas hati . Fiona Aileen hanya diam , dia memerhatikan tab ditangannya .

"Fina , kau dari tadi tengok tab , tak akan tak ada lagi idea . Dekat dalam tu kan banyak " kata Rayyan yang berada didepannya .

"Ye , tengah cari lah ni . Dapat satu je "

"Hah , apa dia ? " Soal semua sekali

"The girls "  jawab Fiona . Matanya masih melekap di tab .

"No , no . Mesti team lain pun ada nama tu . So reject " kata Evelyn .

"Korang tak akan tak ada juga idea ? Hesh , susah lah macam ni "

10 minit kemudian ...

"The zombies ? "

"Tak nak .. "

"The ladies ?"

" No .. "

"The Sparkles ? "

"Tak nak "

"Habis semua tak nak . Baik tak payah " rungut Mia . Dari tadi Emma je kata 'tak nak ' 'no'

Bum !

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now