( 26 )

1.8K 68 0
                                    

~ Mi Princesa ~
______________

Fiona dan Rayyan menjalankan tanggunjawab sebagai seorang pelajar seperti biasa .

Lagipun , Fiona sudah pulih dari trauma-nya sedikit demi sedikit . Itupun atas hasil pertolongan Rayyan .

Ya, Rayyan melayani Fiona dengan sangat baik . Rayyan yang kini suka menyakatnya . Wajah dingin jarang sekali dilihat melainkan di sekolah .

Automatik berubah apabila disekolah . Riak dingin saja ditayangkan .

"Nak ikut aku pergi bilik pengawas tak ?",

"Tak naklah . Saya nak masuk kelas . Awak pergilah ", tutur Fiona lembut .

Kata Rayyan pagi ini ada meeting antara pengawas dan pengetua . Ada hal yang perlu dibincangkan .

Jadi Fiona sebagai murid biasa tidak mahu masuk campur .

"Sure ? ", soalnya meminta kepastian .

" I'm pretty sure . Don't worry about me , okay ?",

"Okey , then . Take care ",

Fiona tersenyum manis . Rayyan menggosok perlahan kepalanya kemudian berlalu pergi ke bilik mesyuarat .

"Okay , now . I'm alone...", katanya sendirian .

Sudah semestinya nanti di kelas Mia dan Emma tiada kerana turut serta dalam perbincangan pengawas . Ya , sekarang dia keseorangan . Lonely..

Setibanya dia di kelas , dia terus mengeluarkan telefon pintarnya dan buat apa yang patut .

Terasa sunyi kerana Rayyan dan yang lain tiada dengannya . Kerusi disebelah kosong oleh kerana Rayyan menghadiri mesyuarat .

Kelas pula bising macam pasar malam . Fiona tidak rapat dengan classmate-nya yang lain entahlah dia rasa tak berminat .

"Macam mana kau boleh keluar berdua semalam dengan Rayyan ?",

Fiona tersentak , mata yang memandang telefon kini beralih memandang Lisa and the geng . Hek !

Kemudian mata dia beralih ke arah telefonnya semula . Tak ada masa nak layan ulat bulu syok sendiri ni .

Lisa mengetap gigi , geram dengan sikap Fiona yang tidak menghiraukan pertanyaan nya .

"Aku tanya kan ? Jawablah ! Bisu ? Semalam bukan main tunjuk berani dekat public !",

"Dia ajak aku . So , aku apa lagi . On jelah . Bukan selalu dia ajak aku keluar ", katanya selamba dengan mata terarah kepada telefon bimbitnya .

"Kau pergi mana ? Lama tak datang sekolah ? Menggatal tahu , belajar malas !",

" None of your business , bitch ",

" Bukan main kau ya , suka lah kau Rayyan hantar gambar kau dengan dia dekat social media . Kau memang nak attention eh ? ", Lisa masih lagi dengan tuduh menuduhnya .

"Dah habis ? Kalau dah habis , blah . Semak aku tengok muka kau dengan suara sumbang kau . ",

Kemudian dia terus keluar dari kelas dengan telefon di tangan . Nasib baiklah , cikgu tak masuk kelas .

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now