( 42 )

2.7K 89 25
                                    

~ Mi Princesa ~
________________

- i want to live my live without stress and worries . I don't want to be rich and famous . I just want to be happy :) -

Maisarah mengepal penumbuk bila dia dapat tahu yang Fiona sedang mengandungkan anak Rayyan . Dia takut jika Rayyan akan batalkan perkahwinan mereka disebabkan anak yang dikandung dalam perut Fiona .

Dia patut bertindak . Walau apapun Rayyan mesti kahwin dengannnya . Rayyan milik dia seorang . Dia tidak mahu bermadu dengan perempuan itu .

"Aku mesti buat Rayyan ceraikan Fina "

****

Maisarah datang berjumpa dengan Rayyan di rumah Puan Avrin . Dia tersenyum suka bila melihat perhiasan dirumah makciknya berubah disebabkan perkahwinannya nanti .

Nampaknya aku punya majlis lagi mewah dari kau Fina .

Maisarah mengetuk pintu bilik Rayyan , masuk saja rumah tadi dia terus melulu masuk tanpa bersalaman dengan Puan Avrin .

Dia tiada masa untuk itu . Apa yang dia nak sekarang ialah berbincang dengan Rayyan mengenai Fiona . Dia mahu Rayyan ceraikan Fiona ! No matter what !

Rayyan membuka pintu bila bunyi ketukan pintu itu terlalu kuat seperti mahu robohkan pintu itu . Tanpa pelawa , Maisarah terus saja masuk . Rayyan tersentak bila ditolakkan ke belakang .

"Ada apa datang dekat sini ? Ni kan bilik aku , mana boleh masuk "

Agak marah dengan sikap kurang sopan Maisarah . Dia tidak pelawa , hanya membuka pintu saja takut mummy-nya yang ketuk . Tapi rupanya Maisarah .

So dia jadi tidak suka bila suka hati saja masuk bilik orang .

Maisarah tidak peduli . Matanya melilau memandang sekeliling bilik Rayyan yang dipenuhi dengan gambar Rayyan dan Fiona . Dia jadi cemburu bila gambar Fiona ada dalam bilik Rayyan .

"Aku nak kau ceraikan , Fina . Aku tak mahu bermadu dengan dia "

Berkerut kening Rayyan . Permintaan yang agak melampau baginya . Sudahlah datang dengan biadap , permintaan pula melampau .

Kalau diikutkan , memang layak kena penampar saja Maisarah ini . Sedar sikit , dekat mana dia berpijak sekarang .

"Jangan merepek . Dia cinta pertama aku . So aku takkan lepaskan dia "

Merah muka Maisarah mendengar . Sakit hati bila Rayyan menyebut Fiona cinta pertamanya .

"No ! Aku nak kau lepaskan dia juga !  Aku tak nak hidup berkongsi lah "

"Kalau macam tu Fiona pun sama . Dia tak mahu berkongsi suami . Fiona lagi layak "

"Tak , dia langsung tak layak . Tolonglah Rayyan ceraikan dia . Aku merayu "

"Sorry , tapi permintaan kau ni melampau sangat . Aku takkan ceraikan dia dengan keadaan dia yang mengandung sekarang . Kau tu bakal bini aku je , tak payah minta lebih lebih "

"Yakin ke tu anak kau ? Entah-entah anak jantan ma-"

Pang !

[SU] MI PRINCESAWhere stories live. Discover now