~ Mi Princesa ~
________________- faking smile is easier than explaining why you're sad -
"Dah agak , kau mengandung kan ?"
Fiona terdiam . Dia menggigit bibir kuat . Tak tahu nak beri jawapan .
"Fiona mengandung ?" Satu suara menerjah .
Puan Avrin memandang menantunya dengan riak gembira . Tidak sangka apa yang ditunggu-tunggu selama ni , datang akhirnya .
"Betul ke Fina kamu mengandung ?" Puan Avrin menyoal lagi ingin meminta kepastian .
Fiona tak mampu nak berbohong . Akhirnya , dia angguk juga . Lagipun mereka berdua berhak tahu tentang kewujudan bayi ini .
"Ya Allah , syukur Alhamdullilah . Berapa bulan ? " ucap Puan Avrin .
Rayyan turut mengucapkan kata syukur .
"3 minggu mama . Fiona pun baru tahu semalam "
Terus saja Puan Avrin mendakap tubuh kecil Fiona . Diciumnya pipi Fiona . Fiona hanya kaku . Tiada reaksi yang diberi .
"Rayyan , kamu akan jadi ayah tak lama lagi "
"Ye mummy . Rayyan tahu "
Senyuman Rayyan tidak lekang dari bibir . Dia ingin memeluk tubuh Fiona , tapi dia takut Fiona akan menghalangnya . Lagipun bau badan dia buatkan Fiona muntah nanti .
"Mummy , Fina ada nak bincang something dengan mummy "
"Lah yeke . Marilah kita ke ruang tamu "
"By the way , mummy . Cantik rumah mummy sekarang . Mesti tak sabar nak sambut menantu baru kan "
Walaupun perit ingin mengatakan itu , tapi dia kuatkan juga . Dia tidak mahu beremosi sekarang ini .
Puan Avrin terdiam dengan ayat yang keluar dari mulut menantunya . Rayyan juga sama . Mereka memandang sesama lain .
Mereka duduk di sofa baru yang diperbuat daripada kulit . Hebatnya...semua baru . Dulu waktu aku kahwin , persandingan pun tak ada . Sad life .
Rayyan keluar dari rumah dan mendail nombor Zarif .
"Kenapa mummy tak bagitahu Fina yang Rayyan nak kahwin lagi ?"
"Mummy takut kamu kecewa . Tapi ini bukan keputusan mummy . Ini semua kehendak mak Maisarah . "
"Kalau Fiona minta cerai dengan Rayyan , boleh ? Mummy tak kisah kan "
Mata Puan Avrin terus terbuntang . Matanya memandang Fiona tidak berkelip . Baru saja dia dapat berita gembira tadi , dan sekarang menantunya memusnahkan segala berita gembira itu dan gantikan dengan berita yang menyedihkan .
"Fina , jangan macam ni . Kamu tak sayang Rayyan ke ?"
"Fina tak boleh mummy , hidup dengan berkongsi suami . Fina memang sayangkan dia , tapi dia ? Sayangkan Fina tak ? "
"Kamu jangan salahkan Rayyan . Dia hanya ikutkan saja permintaan makcik dia . Sebab dia tak nak lukakan hati Mak Ngah "
"Sebelum ni dia boleh je tolakkan , mummy ? Habis sekarang ni kenapa tiba-tiba ? Mesti sebab dia dah jatuh cinta dengan Mai tu kan ? Fina dah dapat agak semua ni akan terjadi "
YOU ARE READING
[SU] MI PRINCESA
Teen FictionMi Princesa = My Princess • a million times over , i will always choose you • Fiona Aileen yang baru berpindah disekolah barunya terkejut apabila Puan Anis memutuskan untuk berkahwin dengan anak kawannya , Rayyan Rafael Rayyan yang dingin tidak memb...