+ Ron

284 7 1
                                    

Ron Harry mellett állt a Roxfort kastélya előtt. A kastély helyenként lángolt, de ez nem foglalkoztatott senkit sem. Egy fiú feküdt a földön és őt állta mindenki körbe. Percy volt az. A fiú nem lélegzett, s semmi életjelet sem mutatott. Annabeth a fiú mellkasára dőlve sírt.

Persze mindenki tudta, hogy Percy nem halt meg, mert Nico elmagyarázta, hogy Percy kardja, az Anakluszmosz felfogott négy halálos átkot, s mikor szétrobbant, az összes energia Percy testébe húzódott. Ezért a fiú valahogyan kirepült a testéből és lezuhant a Káoszba, ami Annabeth szerint a Tartarosz alatt van.

Nico említett valami olyasmit is, hogy Percyt ki lehet hozni onnan, viszont rendkívül veszélyes terv. Az egész arról szólt, hogy Nico le tud valakit küldeni a Káoszba, mivel az alvilág urának a gyereke. De ezt is csak korlátozott ideig tudja majd véghez vinni, csak korlátozott ideig tudja tartani az "átjárót".
- Nem érdekel, mennyi ideig vagy képes rá, Nico! - mondta Annabeth. - Csak az érdekel, hogy bemegyek és megtalálom Percyt!
- Annabeth, nem neked kéne menned - mondta neki Piper. - A hetek egyike vagy, és nekünk szükségünk van rád.
- Percynek is szüksége van rám! - csattant fel a lány.
- Majd megyek én - vetette fel Ron. Mikor mindenki ránézett, hozzátette: - Nem vagyok sem a hetek, sem pedig a két varázsló egyike sem.
- Ron, ez őrültség - mondta neki halkan Hermione. - Nem...
- Élném túl? - fejezte be helyette a fiú. - Ha Percy túléli, akkor én is.
- Ron...
- Figyelj, én vagyok erre a legalkalmasabb - mondta Ron.
- És mi? - kérdezte egy kislány, majd Percy élettelen teste mellé lépett. Ránézett Annabethre, majd Ronra emelte a tekintetét. - Mi is a barátai vagyunk...
- Előszöris: most ismertétek meg két napja, másodszor pedig: túl fiatal vagy.
- Rendben Ron - mondta Harry aggodalommal a szemében.
- Tudnod kell - kezdte Nico - , hogy a Káoszban él egy isten. Úgy hívják, hogy Khaosz.
- Igen?
- Ő egy... Majd fel fogod ismerni, hogy ki az. Őt el kell kerülnöd! Ha meglátja, hogy ott vagy, akkor sokkal rosszabb dolgokat fog veled tenni, mint a halál.
- És Percy? Ő... - Annabeth aggódva Percy testére nézett.
- Még él és jól van - válaszolta Nico. - De neki is el kell kerülnie Khaoszt.
- Oké, és hogy fogom megtalálni Percyt? - kérdezte Ron.
- Nehezen - vallotta be Nico. - A Káosz hatalmasabb, mint bármi. Bárhol lehet benne.
- Akkor alig van esélyem megtalálni.
- Hát igen... És nem több, mint két napd lesz megtalálni - tette hozzá Nico. - Ha ez az idő letelik, Percy és te is örökre a Káoszban fogtok bolyongani.
- Két nap?! - hülledezett Annabeth. Ron ugyanígy érzett.
- Nem sok... - mondta ki.
- Nem. Nem elég. És ha meg is találod, az sem lesz biztos, hogy vissza fogtok jutni arra helyre, ahol ki tudlak titeket szedni.
- Dejó...
- Biztos akarod? - kérdezte Harry, s Ron bizonytalanul bólintott.
- Biztos...

Annabeth ekkor felpattant, s könnyezve megölelte Ront. Hermione vetett egy bosszús pillantást a lányra, de Ron úgy látta, hogy Annabeth nem foglalkozik vele különösképpen.
- Köszönöm... - suttogta erőtlenül a lány Ron fülébe. Mikor elengedte a fiút, Ron azt mondta:
- Visszahozom - ez a vártnál egy kicsit biztosabbnak hangzott, és Annabeth is megeresztett egy szomorú mosolyt.
- Feküdj le! - utasította Nico a fiút, s Ron úgy is tett. - Mégegyszer: meg kell keresned Percyt, aztán vele együtt visszajutni arra a helyre, ahova most fogsz kerülni!
- És mind erre két napom van... - tette hozzá Ron.
- Az ilyen helyeken másképp telik az idő.
- Akkor lehet, hogy bemegyek és már ki sem jöhetek?
- Lehet. De meg kell próbálnod.
- Csináld! - mondta Ron, s Nico a fiú halántékához tette mind a két kezét. Egy pár másodperc múlva Ron észrevette, hogy egy csontváz kéz húzza le. Majdnem megugrott, de már mozogni sem tudott. És ekkor minden világos lett előtte.

A Sötétség Bosszúja 5.: Az Ég TemplomaWhere stories live. Discover now