+ Percy

134 5 1
                                    

Mikor Percy a padlóra került, és Khaosz a fény kardjával akart lecsapni rá, a fiú azt hitte, hogy itt a vég. Le is pergett előtte egész élete, összes emléke.

Látta például, amikor először találkozott Annabeth-szel, és azt mondta neki a lány, hogy nyáladzik, miközben alszik.

Látta, amikor az első küldetésük után Percy és Annabeth elbúcsúzott egymástól a Félvér Táborban.

Látta, amikor Annabeth, Tyson, Grover és ő, Percy a Félvér Táborban beszélget, miután a második küldetésüket is végig csinálták. Aztán bevillant a Thália-fa képe és a fából kimászó Thália, aki akkor éledt újra.

Látta, amikor abban a katonai iskolában télen Annabeth, Thália, Grover és ő két félvért, Nicot és nővérét, Biancát keresték, aztán látta, amint Dr. Tüske elrabolja Annabeth-t még mielőtt a Vadászok megérkeztek.

Aztán látta azt is, amikor megmentette Annabeth-t Atlasz elől. Azt, amikor Thália Lule-kal, Árnyék Zoé és Artemisz pedig Atlasz ellen harcolnak, ő, Percy pedig tartja az Eget, amit Atlasznak kéne tartania, és várja, hogy Artemisz belökje Atlaszt az Ég alá Percy helyére.

Látta, amikor Annabeth először megcsókolja őt, Percyt, amikor a Labirintusból kimenet egy vulkánban harcol thelkinekkel. Annabeth megcsókolta, s a láthatatlanná tévő sapkájával a fején elmegy, mert Percy azt kérte. Aztán pedig egy hatalmas robbanás segítségével Percy az összes vulkánban tartózkodó thelkint megöl. Még majdnem saját magát is.

Aztán azt is látja, amikor Percy Kalüpszó szigetéről, az Ogügié-szigetről tér vissza a Félvér Táborba, és látja, hogy éppen eltemetik, mert két hétig halottnak hiszik. És látja Annabeth-t is, aki pedig éppen az egereket itatva beszédet mond Percyről.

Látta még azt is, amikor Annabeth legyávázta Percyt, miután elolvasta az első Nagy Próféciát. Percy egy ideig teljesen ki volt idegileg, ezért Annabeth azt mondta rá, hogy gyáva. Ezért Percy lement Nicoval az Alvilágba, ahol Percy megmártózott a Sztüxben.
Ezt a részt Percy már úgy látta, mintha ismét ő fürdene meg a Sztüxben.
Érezte a folyó égető áramlatát. És látta, hogy egy kéz húzza ki. Annabeth keze. Aztán mikor már újra a Sztüx partján volt, észrevette, hogy Nico az.

Percy még látta azt is, amikor már Achilleusz-átka rajta volt, és Ethan, Nemezisz fia a háta közepén akarta megszúrni, de Annabeth a kés útjába állt.

Látta azt is, amikor Kronosz elveszíti az irányítást Luke teste fölött, és az Olimposzon Luke újra Luke lesz egy röpke percre. Percy megbízott Annabeth-ben és Luke kezébe adta a lány tőrét, hogy meg tudja magát szúrni a gyengepontján.

Aztán azt is látta, amikor már a Manhattani-csata után Percy és Annabeth a tóparton csókolóztak és Clarisse egy pár félvér segítségével a vízbe hajítja őket, s még ott is csókolóznak.

∆∆∆

Aztán látott egy emléket, ami meg sem történt. Percy egyáltalán nem emlékezett rá.

Az emlékben Percy a Roxfortban volt, az igazgatói irodában beszélgetett Albus Dumbledore-ral. A helyiségben volt még Annabeth, Harry is.

Mind a négyen Percyt nézték ijedt arccal.
- Jól vagy? - kérdezte Annabeth.
- Persze... - válaszolta gyenge hangon az emlék-Percy. Percy nem tudta, hogy mi történt, ezért figyelmesen nézte az emléket. Még akkor is, mikor tudta, hogy Khaosz épp most öli meg.
- Ez mi volt? - kérdezte Harry Dumbledore-ra nézve.
- Feltört benne valami - válaszolta. - Egy emlék.

Az emlék változott. Percy most a Roxfort Nagy Termében állt. A Teszlek Süveg volt a fején, ő maga pedig egy széken ült.
- Mégegy félvér - mondta. - Méghozzá az erősebb fajtából. Az apád... érzem benned a vizet, Poszeidon fia. Erős vagy. Nagyon erős. És hűséges. Inkább a barátaidat mented, mint saját magad. Ez a végzetes hibád, Percy Jackson. És rossz emlékek szülője. Nagy jövő áll előtted. És mögötted is nagy múlt áll. Ezért döntök úgy, hogy GRIFFENDÉÉÉÉL!

Az emlék ismét változott. Most Percy gyerekként volt a Roxfortban. Ez két napja történt. Ismét a Süveg alatt ült.
- Hmm... Érdekes - mondta a Süveg. - Érzem benned a hűséget a barátaid iránt. Érzem benned a bátorságot. Érzem benned a vizet és a tüzet egyben. Legyen hát... Griffendéééél!

Az emlék ismét változott. Most Percy a Káoszhoz hasonlító helyen volt. Ha nem épp a Káoszban lenne, akkor azt hinné, hogy az az.
Az emlélben egy srác jelent meg előtte. A srácnak kócos, fekete haja volt, és egy csintalan mosoly húzódott a száján. Percy magát ismerte meg a srácban.
- Ki vagy te? - szólította meg a srácot Percy.
- Sok nevem van - válaszolta a srác. - Gellert Grindelwald, Albus Dumbledore, Harry Potter... Én nem egy ember vagyok. Hanem egy szellem. Egy lélek.
- Ööö... Oké...
- Én vagyok a Pálcák Ura, Percy Jackson - mondta a srác. - Mindig annak az embernek az alakjában jelenek meg, akivel találkozok. Bár eddig még csak Harryvel találkoztam.
- És... Minek köszönhetem ezt a látogatást? - kérdezte Percy.
- Ugye tudod, hogy most egy emlélben vagy, Percy - mondta a Pálcák Ura.
- Én nem emlékszem, hogy ez valaha is megtörtént volna velem.
- Hát igen. Ezt az emléket nagyon jól elrejtettem benned - mondta a srác.
- De ha most egy emlékben vagyok, akkor hogy tudok veled beszélni?
- Ezt nehéz lenne megmagyarázni, és idő nincs elég - sürgette Percyt a Pálcák Ura. - Most azért találkoztál velem, mert egy emlékkel tudod Khaoszt legyőzni.
- És ez lenne az? - kérdezte Percy kicsit gúnyosan. - Ez lenne az a nagy hatalmú emlék?! Egy beszélgetés?!
- A nagy hatalmú emlékek általában egy ember, egy szerelem emléke - mondta a Pálcák Ura. - De a tied egy kicsit más. Ugyan te a barátaidhoz mérhetetlenül hűséges vagy, Annabeth emléke nem lenne elég erős legyőzni Khaoszt.
- Akkor itt vagy te?!
- Nem - mondta a srác. - Hanem itt vannak ők.

A Pálcák Ura mögött megjelent Annabeth, Jászon, Piper, Leo, Frank, Hazel, Nico, Harry, Ginny, Ron, Hermione, Lily, Elisabeth, Rebeca, Mark, Clarisse, Reyna, Rachel, Sally, Percy anyja és Kheiron. Majd ez a kisebb tömeg többszöröződött és egy idő után az egész Félvér Tábor és Jupiter Tábor állt Percy előtt. Aztán az olimposzi istenek is megjelentek Percy előtt, Poszeidonnal az élen.

Aztán mindenki eltűnt Percy elől, csak a Pálcák Ura nem. Ő Percy mellé sétált.
- Tudod, ha most nem jutsz ki a Khaoszból, akkor ez fog történni, Percy - szólalt meg a Pálcák Ura, s a Föld jelent meg előttük. Ez egész Föld bolygó. Egy pillanatig minden gyönyörű volt, ahogy a Föld forgott a tengelye körül. De aztán az egész Földet sötétség vonta be, s a bolygó mögül Percy két gonosz szemet vélt felfedezni. Nüx szemeit. - Nüx mindent el fog pusztítani, ami neked kedves. Meg fog mindenkit ölni, aki neked fontos. A többiek nélküled nem fogják tudni megállítani. Ki kell jutnod a Káoszból! Le kell győznöd Khaoszt! A világ sorsa tőled függ.
- De hogy tegyem? - tette fel a kérdést Percy. - Már lesújtott rám a kardjával. Már megölt. Legyőzött.
- Még nem - válaszolta a Pálcák Ura. - Ez az egész csak egyetlen pillanat volt.

Ekkor a Pálcák Ura alakja vibrálni kezdett.
- Ne feledd, Percy: a víz benned van! - mondta, majd a Pálcák Ura eltűnt Percy elől, majd lassan Percy is halványodni kezdett.

A Sötétség Bosszúja 5.: Az Ég TemplomaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora