De volgende dag ga ik pas weer achter mijn telefoon en lees ik de berichtjes van Jake en Bella opnieuw door.
Via de telefoon leek hij weer even op de Jake die ik ken: zorgzaam, lief en behulpzaam. Niet aan denken, Liv. Niet doen. Bespaar jezelf de moeite en de pijn.
Ik heb niet meer veel gedaan deze dag. Ik heb vooral veel geslapen en gegeten. Ik ontplof bijna door al die groentesoep van Max. Max kan echt de allerlekkerste groentesoep die er bestaat maken. Hij heeft ooit het recept van oma geleerd en wat ben ik blij dat hij dat heeft gedaan, want nu wordt ik lekker verwend als ik niet lekker ben.
Verder heb ik ook mijn tas ingepakt om mee te nemen naar kamp. Bella had een lijstje doorgestuurd met wat we nodig zouden hebben, belangrijk waren zwemkleding.
Max hielp me bij het inpakken van mijn koffer en hij zag dit als een mooie gelegenheid om mij nog een preek te geven. Hij had wel dertig keer herhaald wat ik niet mocht doen met jongens, wie ik kon vertrouwen en wie ik moest bellen als er wat aan de hand was. Ik herhaalde zijn woorden netjes, maar van sommige antwoorden meende ik geen enkel woord.
"Wat ga je dus niet doen?" Vraagt hij me nogmaals
"Met jongens dansen, zoenen, naar bed of überhaupt praten." Zucht ik voor de zoveelste keer.
"Wie kan je vertrouwen?"
"Meneer Andrews," Lieg is omdat hij die woorden wil horen, "die andere docent die meegaat en Bella."
"Wie bel je als er wat is?"
"Ik bel 112, jou of Chase." Zeg ik lachend. Ik ga er niet vanuit dat ik het nodig ga hebben.
"Als je toch met een jongen in bed belandt, wat doe je dan?" Zijn ogen lijken door die van mij heen te boren, hij wil het goede antwoord horen. Hier kan ik wat leuks mee.
"Enjoy the moment." Zeg ik sarcastisch.
"Nee, Liv!" Hij grijpt wanhopig met zijn handen naar zijn hoofd. "Je pakt een condoom! Doe het altijd veilig! Dat is regel één."
"Komt goed."
"Ik denk dat dat wel gaat lukken, Max."
"Denkt? Oh God, ik weet niet of ik je nog wel durf mee te laten gaan. Misschien wilt Chase wel mee."
"Ik zit maar een beetje met je te dollen, Maxie."
"Gelukkig maar. Ik vertrouw je erop. Hier..."
Hij geeft me een blauw pakketje condooms van Durex.
"Meen je dit?" Vraag ik hem lachend met het pakje in mijn handen. Hij knikt en dus stop ik het maar in mijn koffer.
"Ga nou maar slapen, je hebt een lang weekend om naar uit te kijken." Zegt Max terwijl hij mijn koffer uit mijn slaapkamer tilt.
"Oké, welterusten."
"Welterusten."
Zodra de deur sluit, pak ik mijn pyjama onder mijn kussen vandaan. Een heel weekend met Jake, ik weet niet of ik dat aankan. We gaan zeker weten zwemmen, ik weet niet of ik dit ga overleven. Alleen al de gedachten aan zijn geweldige lichaam zorgen voor vlinders in mijn buik. Hoe ga ik dit weekend overleven?
JE LEEST
Jake From Fiji
RomanceJe was op vakantie in het heerlijke Fiji. Je ontmoette een jongen met wie je leuke dagen, maar vooral leuke nachten beleefde. Als de eerste dag van school weer is aangebroken, loopt het anders dan gedacht. Want die stem, die de klas in toon probeer...