18. MAANDAG 18 DECEMBER 2017

3.5K 67 3
                                    

"Dank je." Zegt Jake als hij het croissantje, dat ik net voor hem heb klaargemaakt, naar binnen werkt terwijl hij naar zijn jas loopt. Het is vandaag Jake's eerste werkdag op de universiteit en ik ben enorm zenuwachtig voor hem, misschien dat dat de reden is dat ik vandaag maar thuis blijf.

"Succes vandaag, je kan het." Probeer ik hem ervan te overtuigen als hij zijn schoenen aantrekt. Hij drukt een kus op mijn wang en kijkt me voor een seconden aan. "App me als er iets is, goed?" Ik knik en krijg dan nog een kus op mijn lippen voordat hij de deur achter zich dicht trekt.

Rond elf uur 's middags werd er aangebeld en was ik verplicht mijn film op stop te zetten. Een tweetal bezorgers stond voor de deur en hadden allerlei meubels bij zich. Ik was helemaal vergeten dat dat vandaag geleverd zou worden.

"Wij zetten het wel binnen." Biedt de man met het petje aan. "Dank u." De twee mannen beginnen met het verplaatsen van een grote bank en het verbaasd me dat ze het voor elkaar hebben gekregen om hem in lift te zetten. Op datzelfde moment komt Max binnengelopen.

"Weer eens online geshopt?" Plaagt hij me. Ik geef hem meteen een knuffel want dit is de eerste keer dat ik hem weer zie sinds het kerstfeest. Daarna pakken we samen de bank uit en ga ik erop liggen. Ook Max wou gaan liggen, maar ik vond dat hij de bezorgers moest helpen met uitladen.

"Dus hoe is het om op jezelf te wonen?" Vraagt hij me terwijl hij een groot pakket narennen tilt. "Niet heel anders, maar ik mis je wel."

"Ik mis jou ook," Zegt hij, maar hij is overduidelijk aan het nadenken over wat hij nu wil gaan zeggen, "maar nu jij weg ben, is het wel lekker rustig in huis." Ik rol met mijn ogen en steek mijn middelvinger naar hem op.

"Heb je al een vriendin?" Vraag ik hem terwijl ik mijn wenkbrauwen ophaal.

"Nee." Zegt hij snel.

"Zeker?"

"Ja."

"Oké?" Ik geloof er niets van, maar goed, hij moet zelf weten wat hij aan mij vertelt. Hij is en blijft mijn grote broer en is mij geen antwoord verschuldigd.

Na een half uur gaan Max en. ik tegelijkertijd mijn huis uit. Hij gaat weer naar zijn huis en ik ga wandelen naar Jake's nieuwe werk. Wandelen blijkt erg goed voor je te zijn als je zwanger bent en het is maar twintig minuutjes lopen.

Jake From FijiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu