7. 4

4.6K 74 3
                                    

"Waarom deed je dat?" Vraag ik hem meteen veroordelend.

"Wat?"

"Doe nou niet alsof je dom bent, Jake."

"Ik weet niet waar je het over hebt." Liegt hij.

"Je zoende me." Snauw ik naar hem. "Iedereen kan ons hier zien."

"Dat maakte me even niets uit, Liv. Dit was de enige manier waarop ik je stil kon krijgen."

We zaten een tijdje in stilte op steiger. We keken beiden over het meer uit en genoten even van het moment. Maar Jake is Jake niet als hij niet druk is, hij kan gewoon niet voor even stil zitten.

"Zullen we zwemmen?" Vraagt hij me.

"Als jij je shirt uittrekt." Plaag ik hem. Nog voor ik het weet pakt hij zijn shirt bij zijn zoom en trekt het over zijn hoofd heen.

Met een bommetje springt hij het water in waardoor ik kletsnat wordt. Als hij bovenwater komt, haalt hij zijn hand door zijn haar om het voor zijn gezicht weg te halen.

Hij steekt zijn hand naar me uit en ik schud mijn hoofd om duidelijk te maken dat ik er niet in wil. Ik had mijn jurkje nog aan en ik zag Charlotte naar ons kijken. Ik wou niet mijn kleding uittrekken en het water inspringen terwijl Charlotte me aan het keuren was. Ik schaamde me een beetje voor mijn lichaam. Ik was bang dat zij en de anderen konden zien dat ik zwanger was. Dat kan nu echt nog niet hoor, want ik was nog maar acht weken zwanger en mijn buik was niet dikker geworden, maar ik was er wel bang voor dat anderen het wel zouden merken.

"Kom nou, Livvie." Zegt hij bewegend met zijn handen.

"Nee." Zeg ik hoofdschuddend.

"Maar je zei dat je zou komen als ik mijn shirt zou uittrekken." Zijn glimlach en de witte tanden trekken mijn aandacht.

"Ik heb me bedacht, ik ga niet." Ik sla mijn handen over elkaar en schud nogmaals mijn hoofd.

"Alsjeblieft." Smeekt hij.

"Nee. Dadelijk ziet iemand ons, Jake."

"Niemand gaat ons zien, Liv. Iedereen is druk bezig met, weet ik veel, zwemmen."

Hij pakt mijn voet vast en trekt er zachtjes aan.

"Je kan beter je jurk uittrekken voordat hij nat wordt."

"Nee, Jake!" Gil ik als hij me op het randje van de steiger trekt waardoor ik echt bijna in het water val.

"Sorry." Zegt hij nog voordat hij me in het water trekt. Als ik bovenwater kom, is Jake keihard aan het lachen. Ik spetter wat water in zijn gezicht als een soort revenge.

"Bedankt, ik heb geen droge kleding bij me." Zeg ik boos. Het jurkje kruipt telkens naar boven omdat het op het water drijft. Ik probeer hem te vergeefs omlaag te duwen.

Ik zwem bij hem vandaan en verstop me onder de steiger. Jake komt vrijwel meteen achter me aangezwommen en lachte me in eerste instantie uit, maar toen ik hem met een zure kop aankeek wist hij dat hij zijn excuses moest aanbieden. Op zijn manier dan. Niemand kan ons hier zien omdat er allemaal waterplanten om ons heen staan.

Hij gaat dicht tegen me aanstaan en legt mijn armen om zijn nek.

"Jake." Zeg ik zachtjes, maar hij zegt dat ik niet moet praten. Het doet me denken aan onze tijd in Fiji. Toen deden we dit elke dag. Hij sloeg zijn handen om mijn middel en trok me dicht tegen hem aan. Er was geen ruimte meer tussen Jake en mij.

"Nu kan dat nog, dalijk krijg je een dikke buik." Zegt hij liefkozend. Dat is waar ja. Over een paar maanden zou ik een dikke olifant worden.

"Ik maak een grapje." Zegt hij nadat hij me een kus op mijn lippen heeft gedrukt.

"Ja vast." Ik spetter nog wat water in zijn gezicht. Hij trok een vies gezicht omdat er allemaal blubber in het water zat. Toen hij zijn gezicht schoonmaakte en dus heel even niet op mij lette, trok ik snel mijn jurkje uit en legde deze op de steiger.

"Daar ben je weer." Fluistert hij terwijl hij mijn lichaam bekijkt.

"Wat?"

"Daar is de gekke Liv uit Fiji. Het duurde even voordat ik je weer herkende."

Jake staart heel onbeschaamd naar mijn borsten. Wat is er mis mee? Zijn ze kleiner dan hij zich kan herinneren? Hij maakt me zenuwachtig en onzeker.

"Mijn ogen zijn hierboven, hoor." Zeg ik zo elegant mogelijk.

Hij kijkt snel naar mijn ogen en kwam er nu ook pas achter dat hij aan het staren was. We werden geroepen door de andere begeleiders. We waren hier niet om gewoon te zwemmen namelijk, we moesten werken.

Jake geeft me een snelle kus op mijn voorhoofd en duikt onderwater. Hij zwemt wel twintig meter onderwater en gaat vanaf daar naar de plek waar we moesten verzamelen, waardoor het lijkt alsof hij vanuit een andere richting kwam.

We stonden niet te zoenen onder de steiger.

Jake From FijiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu