Ik wist dat ze het alsnog zou vertellen dus ik had een afleiding voor haar nodig. Gelukkig kwamen er een groepje jongens uit onze klas naar ons toe. Ik pakte mijn kans en zorgde ervoor dat Bella zou gaan dansen.
"Kom je ook?" Vraagt Riven me als hij zijn hand uitsteekt. Ik pak hem vast en begin met Riven te dansen.
Ik zag Jake in het hoekje bij de drankjes staan en ik zag dat hij naar me keek. Vooral de manier waarop hij naar me keek, zit er wat op mijn gezicht?
Ik lach naar hem omdat hij er zo leuk en knap uitziet en hij lacht terug. Zijn perfecte lach. Hij droeg een witte blouse met een zwart jasje eroverheen, ltijd weer dat verdomd sexy jasje en die blouse. Het staat hem zo ontzettend goed.
Maar dan valt me de directrice op, ze staat vlakbij de drankjes. Ze heeft haar ogen op mij gevestigd en ik wend mijn blij snel af. Wat als ze dat zag?
Door alle paniek pak ik de kaak van Riven vast en druk mijn lippen op die van mij. Riven beweegt zijn hand over mijn rug en trekt me dicht tegen hem aan. Zijn tong beweegt om die van mij en ook ik beweeg mijn handen over zijn lichaam.
"Zoende je me nou?" Vraagt Riven plagend na onze zoen.
"Wat? Nee!" Antwoord ik totaal afgeleid. Heeft ze het gezien? Maar belangrijker: heeft hij het gezien?
"Echt wel. Jij begon."
"Jij ging ermee door." Zeg ik terwijl ik mijn ogen draai.
"Sorry.." zeg ik wat beschaamd.
"Rustig. Ik zei toch niet dat het erg was. Je kan goed zoenen."
Jake is nergens meer te bekennen, maar ik laat me niet door hem tegenhouden. Riven pakt mijn hand weer vast en laat me een rondje draaien.
"Liv, kom ook!" Roept Bella dan vanaf de bar. Oh mijn God.
"Bella kom mee!" Roep ik vanonder de bar. Riven en ik pakken allebei een hand van haar en slepen haar van de bar af. "Blijf zitten."
Voor een minuut heb ik niet op Bella gelet, één minuut, en toch kreeg ze het voor elkaar te verdwijnen. Als ik al niet op haar kan passen, goe ga ik dan op mijn baby passen? Omdat niemand hier in de buurt weet waar ze heen is gegaan, zit er nog maar één ding op: ik moet een docent inschakelen. En ik weet al wie.
"Heb je Bella gezien?" Vraag ik aan Jake omdat hij de enige is die ik nu kan vertrouwen. Je mag niet drinken op dit feest, dus Jake is de enige docent waarbij ik terecht kan.
"Nee, is ze zoek?"
"Ja, als je haar tegenkomt, hou haar dan bij je oké?!" Roep ik om boven de muziek uit te komen.
"Is goed, pas op als je op de dansvloer bent." Waarschuwt hij me nog. Ik knik en glimlach voordat ik 'de gevarenzone' inga.
Na tientallen mensen aangesproken te hebben en wel vijftig rondjes gelopen te hebben, vind ik haar kotsend op het toilet. "Oh Bells."
Ze stond lachend op en veegde haar mond af aan een toiletpapiertje. "Zullen we weer dansen?" Vraagt ze aan mij. "Als jij je weer goed voelt."
Tientallen seconden later staan we weer samen op de dansvloer. Bella's lichaam doch tegen dat van mij. Als we dan iets te dichtbij elkaar zijn, veegt ze haar lippen op die van mij. De jongens om ons heen begonnen te juichen en toen ik mijn ogen even opende, zag ik Jake naar ons kijken. Wat? Ik liet me even gaan.
Ik wou Jake jaloers maken, ik weet niet eens waarom ik dat wou doen, maar ik kon het gewoon niet laten. De eerste jongen die met me begint te dansen, zoen ik dan ook maar, nu ik toch bezig ben.
Ik kijk even over de schouder van mijn danspartner en zie dan dat Jake naar ons kijkt en ik kan je vertellen dat hij niet blij kijkt. Maar wie is hij om mij tegen te houden.
Terwijl ik Jake aankijk, zoen ik weer een jongen. Hij kan nu toch niets doen.
JE LEEST
Jake From Fiji
RomanceJe was op vakantie in het heerlijke Fiji. Je ontmoette een jongen met wie je leuke dagen, maar vooral leuke nachten beleefde. Als de eerste dag van school weer is aangebroken, loopt het anders dan gedacht. Want die stem, die de klas in toon probeer...