Dotarłam do Helmowego Jaru kilka godzin po moich towarzyszach. Szukałam ich wszędzie i wreszcie zobaczyłam znajome jasne włosy.
- Legolas- stwierdziłam i ruszyłam w jego stronę.- Coś się stało?
Jego oczy były pełne cierpienia.
- Gdzie jest Estel?- spytałam, bo tylko on mógł wywołać taki ból.
- Spadł w przepaść- szepnął, przytulając mnie.- Nie mogę w to uwierzyć!
- Więc nie wierz- spojrzał na mnie jak na wariatkę.- Tyle przeszedł, teraz też sobie poradzi.
Nasze powitanie przerwał Boromir, który ruszył w naszą stronę, gdy rozległ się stukot końskich kopyt.
Odwróciłam się i uśmiechnęłam momentalnie.
- Mówiłam- mruknęłam do Legolasa.- Przeżył i wrócił.
Elf popędził w jego stronę, a ja byłam tuż za nim.
- Wyglądasz okropnie- zauważyłam.- Gdybym zdążyła, może przynajmniej fryzura by ci się nie popsuła.
- Mi też miło cię widzieć, Livien- powiedział kąśliwie.
Nasz przyjaciel stał z boku i śmiał się z nas.
- To chyba należy do ciebie- w ręce Aragorna znalazła się Srebrna Gwiazda Arweny.
- Hannon le, mellon- skłonił głowę w podzięce i prawie wbiegł do środka.
Spojrzeliśmy na siebie zdziwieni. On nie zachowywał się tak na codzień.
- Coś jest nie tak- podsumowałam, podążając śladami przyjaciela.***
Armia. Ku nam zbliżała się armia Sarumana. Mieliśmy stoczyć bitwę, jedną z pierwszych w tej wojnie.
Wychodząc z sali, zamiast iść z przyjaciółmi, skierowałam się do Błyszczącej Groty, miejsca słynnego wśród krasnoludów. Musiałam odetchnąć i pomyśleć.
Postanowiłam wrócić do Drużyny, ale wybrałam zły moment. W zbrojowni trwała kłótnia.
- Więc zginę razem z nimi!- krzyknął Aragorn, po czym minął mnie w drzwiach.
- O co poszło?- zapytałam Legolasa.
- To nie wojownicy, Livien...- westchnął, kręcąc głową.
- Owszem- położyłam mu rękę na ramieniu w geście pocieszenia.- Ale to cywile najbardziej cierpią podczas wojny, Legolasie. Oboje to wiemy.
Z tymi słowami wyszłam z pomieszczenia.
CZYTASZ
Livien i Drużyna Pierścienia
Fanfic"Coś się jadzi w sercu Śródziemia. Coś, co umknęło przed twoim wzrokiem, Gandalfie Biały. Ale wielkie Oko to dostrzegło." Narada w Rivendell trwa. Zapada decyzja o zniszczeniu Pierścienia. Niespodziewanie na spotkaniu zjawia się Livien. Elfka...