Eylemden
Ateş masadan kalktıktan sonra hepimizin keyfi kaçmıştı ve hiçbirimiz doğru düzgün bir şeyler yiyememistik.
Masadan kalkıp içeriye geçtik. Ateş ve Nazlı bahcedeydi. "Böyle ölü gibi oturucaz mi ya?"Diye sordum.
Hepsi kafasını kaldırdı ve bana ne yapmamızı bekliyosun der gibi baktılar.
"Ya siz böyle yaparsanız o ne yapsın."dedim. "Haklısinda ne yapalım eylem?"Dedi su.
Biraz düşündüm. "Mesela soru-cevap oynayabiliriz."dedim ve bahçeye çıkıp nazlıyla atesi çağırdım.
Onlarda geldiklerinde. "Nasıl oyniyicaz. "Dedi su.
"Şimdi oyuna başlayan kişi istediği birine soru sorucak sonra soruyu cevaplayan kişi istediği birine istediği bir soruyu sorucak. Böyle devam edecek ışte."dedi.
"Tamam o zaman ben başlıyorum."dedi nazlı. Herkes onaylayinca ateşe döndü.
"Söyle bakalım Ateş Acar şimdiye kadar kaç sevgilin oldu?"Dedi.
Tüm gözler ateşe dönmüştü. "Hadi bakalım!"Dedi su gülerek. Ateş öylece kalmıştı.
Nazlı ve Feyzullah ateşe öldürücü bakışlarını yollarken fethi su ve ben kahkahalara bogulmustuk bile.
Ates "Bilmiyorum."diye bir cevap verince. Nazlı "Nasıl bilmiyorum ya!"Diye çıkıştı.
"Hatırlamıyorum."dedi bu sefer ateş. "Hatirlamiyomus. Sen ona sayamadim desene."dedi su ve gülmesini daha da şiddetlendi.
Bu sefer ateş suya öldürücü bakışlarını gönderince su susmak zorunda kaldı.
"Neyse ya Ateş devam et."dedim ateşe dönerek. Ateş bana minnettar bakışlarını yolladiktan sonra suya döndü. Anlaşılan intikam istiyordu.
"Şimdiye kadar hayatında yaptigin en utanç verici şey?"Dedi ateş.
Böyle bir soru beklemeyen su afalladı. "Bir keresinde bir çocuk vardı. Bana ilan-ı aşk edecek sanmıştım ve konuşmasına izin vermeden onu reddetmistim. Megersem çocuk ilan-ı aşk felan etmeyecekmis ya çok kötüydü!"Dedi elleriyle yüzünü kapatarak.
"Kötü olmuş."dedi nazlı. "Sıra bende."dedi su kurbanını ararken. Gözleri bizim üstümüzde dolaşırken feyzonun üstünde durdu.
"Hayatında hiç aşık oldun mu?"Dedi su. "Oldum."dedi feyzo. "Kime?"Diye sordu su heyecanla.
"Kime olucak su tabii ki sana."dedi feyzullah sonra ne söylediğini fark etti ve yavaşça ateş ve fethinin olduğu tarafa döndü.
İkiside öldürücü bakışlarını feyzoya yolluyordu. "Yaaa yerim ben seni."diyen suya baktım şaşkınlıkla anlaşılan hâlâ anlamamıştı.
Yanimda olan suyu durttum. "Arkadaş iki nesemiz yerine gelsin diye oyun oynayalım dedik ortam iyice gerildi. "Dedim sessiz bir şekilde.
"Neyse sıra bende."dedi feyzullah. Feyzullah nazliya doğru baktı.
"Daha önce hiç bana yalan söyledin mi?"Diye sorunca kendimi tutamayıp güldüm.
"Evet."dedi sadece. Feyzullah kafasını salladı. "Gulme seni de biliyoruz!"Dedi feyzo bana dönerek.
Geri Nazliyla döndü "Hangi konuda?"Diye sordu yapmacık bir gülümsemeyle.
"Sadece bir soru."dedi nazlı şirin şirin gülerek ve fethiye döndü. "Ailenden izinsiz şehir dışına ciktin mı?"Diye sordum.
"Çıktım" diyince su hayretle ona baktı "çakala bak ne zaman?"Dedi şaşkınlıkla.
"Napcan su ya."dedi fethi. Su ateşe baktiğinda ateş sırıttı. "Ben biliyordum."dedi.
Fethi bana dönünce nefesimi tuttum ve gelicek soruyu bekledim.
"Sevmek mi yoksa sevilmek mi?"Dedi fethi. Biraz durdum ve düşündüm.
"Aslında ikiside önemli ama bence sevmek. Çünkü karşında ki seni ne kadar severse sevsin sonuçta sen sevmiyosun."dedim.
"Yeter bu kadar."dedi ateş ve yerden kalkıp koltuğa oturdu.
"Ne güzel oynuyoduk."dedi su. "Kendimi iyi hissetmiyorum."dedi ateş elini başına koyarak.
Nazlı kalktı ve yanına oturdu. "Uyu istersen biraz."diyince ateş kafasını salladı. "Uyumak istemiyorum."
"Ne istiyosun peki?"Dedi nazlı. "Beni rahat bırakın."dedi ve kalkıp merdivenlere yöneldi.
Arkasından kimse gitmedi. Yalnız kalmaya ihtiyacı vardı. Biraz sonra yukarıdan.
Cam kırılma sesi gelince. Hepimiz koşarak ateşin odasına çıktık.
Selam canlarım!
Nasıl buldunuz bölümü?