" Hey Nathan.. Kau nak gi kafe tak? "
"Tak nak .. Lebih baik kita gi buat homework.."
"Kau ni memang budak rajin lah.. Dah lah pandai, handsome .. Rajin pula tu.. Lelaki idaman wanita", sindir Adam ..
" Kau tak nak belajar keh?", balas Nathan
Adam hanya tersengih-sengih kerana malu...Mereka pun berjalan menuju ke rumah Adam ...
"Assalamualaikum.. Mak.. Along dah pulang .. Ni hah .. Along bawa kawan Along, Nathan ", kata Adam memberi salam kepada ibunya ...
" Hah.. Along .. Ni hah mak nak gi pasar dah ni tolong jagakan rumah ,ya?", pesan Mak Munah ..
Lalu, ibu Adam pun bergerak menuju ke pasar ...
"Adam, apa impian kau?", tanya Nathan dengan tiba-tiba ..
" Aku rasa.. Bagi aku .. Aku nak kita berdua menjadi sahabat baik selama-lamanya..", jawab Adam.
"Oh.. Aku pun harap kita akan jadi kawan baik yang tak akan dipisahkan dengan apa-apa pun.. Hanya maut yang memisahkan kita..", tambah Nathan.
Sejak dari hari itu, mereka selalu bersama-sama ... Mereka juga selalu bermain bola sepak bersama-sama... Ketika duka ,mereka hadapinya bersama-sama.. Di waktu bergembira, mereka bergembira bersama-sama...
" Hey Nathan.. Kau nak ikut taekwondo tak? Kau terpilih tau...", kata seorang daripada kawan mereka ...
"Hmm.. Adam terpilih tak?", soal Nathan ..
" Tak pastilah .. Tapi kalau tak pun, aku boleh gantikan tempat aku dengan Adam .. Lagipun .. Aku tau juga Yang kau dua orang ni memang best friend forever... ", jawab Rahman .
Mendengarkan hal itu, Nathan tersenyum lebar.. Hatinya tidak lagi mampu menahan kesabaran yang ada di dalam hatinya ...
Tidak lama selepas itu, mereka bertiga pun menuju ke papan kenyataan sekolah Yang terletak betul-betul bersebelahan dengan dewan ..
" Wah.. Baguslah .. Nama kita bertiga ada di dalam senarai ini ", kata Nathan dengan teruja sekali..
" Hey Nathan .. Ingat tak .. Aku kan pernah cakap yang persahabatan tu bukan semata-mata untuk menjadi nama ataupun peneman .. Malahan menjadi perisai kita untuk menghadapi segala rintangan di dalam hidup kita", kata Adam sambil tersenyum.
Lalu mereka pun bergerak menuju ke kelas mereka .. Sepanjang waktu sebelum pertandingan, mereka tidak putus-putus berlatih untuk membanggakan sekolah mereka..
Beberapa minggu selepas itu, mereka pun berangkat ke Kuala Lumpur ....
Ternyata latihan dan persahabatan yang mereka punyai selama ini telah membantu mereka dalam memenangi pertandingan ini ...
Mereka berjaya membawa 3 pingat
Emas ... Betapa bangga dan gembira sekali hati cikgu-cikgu mereka apabila melihat kejayaan yang sungguh membanggakan itu...Ni story pertama yang aku tulis ..so bagilah aku komen2 eh.. Okay thank you guys
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...