BUKK!!
Satu tumbukan diberikan kepada Alex..
"Kau memang tak faham lagi keh ape??!! Aku nak perempuan tu bukan duit kau ni!!"Lelaki gempal itu menengking Alex.
"Nafiq, aku tak boleh.. Aku terlalu sayangkan dia.. Lagipun dia dah kahwin dah kot", jawab Alex.. Darah di mulutnya hanya dibiarkannya.
"Aku nak jumpa laki dia sekarang.. Boleh tak? !!", lelaki gempal itu nampaknya semakin marah.
Nathan yang dari tadi memerhatikan gerak-geri mereka menggenggam buku limanya. Dia hampir sahaja ingin menunjukkan dirinya namun dihalang oleh Adam.
"Kau takkan dapat lawan laki dia tu.. Laki dia tu hebat.. Pakar taekwondo ", jawab Alex lemah.
"Aku tak kire.. Aku kena dapatkan El juga.. Aku dah lama simpan perasaan kat dia kot.. Tapi dia tak pernah notice aku.. "
"Dan kau.. Kau yang dah rampas dia..!! Kau couple dengan dia dari kita darjah 5 sampailah tingkatan 4 ", sambung Nafiq.
"Tapi dia kahwin dengan sape?!! Bukan aku kan??!! ", Alex sudah mula bersuara.
BUKKK!!
Satu lagi tumbukan diberikan kepada Alex.
Alex lari pergi dari situ.. Kini hanya tinggal lelaki gempal yang bernama Nafiq itu di situ.
"Woii.. Korang tengok ape tu?!! ", Nafiq menjerit kepada Adam dan Nathan setelah dia tersedar kehadiran mereka berdua di situ.
"Aku nak tengok langit... Langit cantik ssangat hati ni.. ", kata Nathan..
"Kau jangan nak main-main ehh.. Dahlah aku tengah heartbroken sekarang ni..!! ", jerkah Nafiq.
"Heartbroken? Ape kau mengarut ni? Banyak lagi kot cewe dalam dunia ni.. Kau nak perempuan tu juga pe hal? ", jawab Adam.. Dia pun sudah mula marah dengan sikap panas baran Nafiq.
"Aku nak perempuan tu sebab dia baik.. Selalu tolong aku masa aku kecil dulu..!! ", jawab Nafiq.
"Habis tu? Perempuan yang selalu terhegeh-hegehkan kau tu, kau tak kesian keh? ", sindir Adam.. (Maklumlah Adam dulu satu sekolah dengan Mereka semasa sekolah rendah)
"Kau sape?!! Macam mana kau tau pasal Shafiqah?!!", lelaki itu mulai hairan dengan apa yang dikatakan oleh Adam itu.
"Aikk.. Kau tak ingat aku keh?!! Abang Ilham? Senior yang selalu buli kau tu!!", jawab Adam.
"Kau?!! Kenapa kau ada kat sini??!! ", Nafiq mulai berasa takut.
"Ohh kau rupanya yang hantar 29 pucuk surat kat kelas aku semata-mata nak pikat El kan? ", kata Adam sambil mengangkat kening kirinya.
"Aku suka dia.. Sebab dia selalu ajar aku matematik time aku tunggu mak aku di pondok perhentian bas.. ", jelas Nafiq.
"Malangnya, El dah kahwin.."
"Dia kahwin dengan siapa, bang??!! Bagitau aku cepat!!", kata Nafiq sambil menangis -nangis.
"Dia kahwin dengan kawan baik abang", jawab Adam ..
"Siapa abang?!! ",tanya Nafiq lagi.
"Aku suami El! ", jawab Nathan.
"Abang!! Maafkan aku sebab aku nak sangat Kak El.. ", segera Nafiq meminta maaf dengan Nathan.
"Sokaylah.. Abang tak marah pun.. Dah baik kau carilah Shafiqah tu balik.. ", kata Nathan.
"Tapi abang nak tau juga kot macam mana Alex boleh couple dengan El..", sambungnya lagi.
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...