-As Akmin-
"Aku tertanya-tanya lah kenapa Alex buat macam tu? I mean kenapa dia nak tipu El yang dia dah meninggal? ", tanya Nathan.
"Manalah kitorang tau.. ", jawabku.
"Ape kate kau menyamar and try untuk jadi bestfriend dia? ", cadang Adam memandangkan Alex tidak pernah bertemu dengan Akmin.
"Wait what?!! Aku tak nak wey.. ", Akmin cuba menolak cadangan itu.
"Tapi kalau kau dapat menyamar macam tu, at least kau dapat korek rahsia dia sikit.. ", tambah Nathan.
"Okay.. Yelah.. Aku pergi.. Tapi macam mana? "
"Adelah tu", jawab Adam.
××××××
"Aku buntu El.. Aku cintakan kau... ", kata Alex seorang diri.
"Hey bro.. Kau pe hal? ", tanya Akmin.
"Kau sape? ", soal Alex.
"Hey... Relek ahh.. Aku ternampak kau kat sini, aku pun pergilah tengok-tengok kau. ", jawab Akmin.
"Hmm", Kata Alex.
"Kau pe hal, bro? Ade masalah keh? ", tanya Akmin.
"Aku buntu.. Aku cintakan seorang perempuan ni.. Tapi dia dah kahwin... ", jelas Alex.
"Lahh. Tak yah sedihlah bro.. Banyak lagi kot pompuan kat dalam dunia ni.. Bunga bukan kekuntum tau tak? "
"Kau takpelah..aku ni yang rasa.. ", kata Alex lemah.
"Okay.. Better kau ceritalah kisah kau ni.. ", kata Akmin.
Flashback~
"El.. Jom ikut aku..putuskan jerr lah tunang kau tu", Kata Alex mengajak Elora .
"No.. Ini tanggungjawab aku.. Aku kena jaga dia sampai aku mati",kata Elora.
"Tapi kau dengan aku kan dah lama berhasrat nak kahwin..."
"Aku tau.. Tapi ini dah jadi tanggungjawab aku untuk jaga dia... ", Elora masih berkeras.
"Kau tak kesah keh kalau dia buat kau sengsara seumur hidup? ", tanya Alex.
"He is my fiance ,Alex.. I need to take care of him.. Aku tau kita dah lama bercinta .. Dah dekat 6 tahun dah kita bercinta.. Tapi aku tak tau kenapa tapi cinta kita mulai pudar dalam hidup saya.. Dan cinta aku terhadap Nathan mulai terputik.. ", jelas Elora.
"El.. Kahwin dengan aku, please..", Alex merayu.
"Alex.. Aku tau kau sayang aku.. Aku pun sayang kau juga.. Tapi aku nak hubungan kita stay sebagai adik-beradik.. Not more than that"
"El.. Aku tak sanggup.. Kau terlalu berharga dalam hidup aku.. ",Alex cuba merayu lagi.
Elora menolak tubuh Alex keluar dan menutup pintu.. Dia terus menguncinya lalu menangis di situ..
Alex tidak ada pilihan lain selain pergi dari situ.
2 months after that~
"Hey Alex.. Ni surat untuk kau.. ",Kak Noni memberi Alex sepucuk surat.
" To Alex:
Ini aku,El.. Aku nak minta maaf sebab aku tak dapat
tunaikan hasrat tu.. Terima kasih juga sebab kau faham perasaan aku.. Aku dah nak kahwin dah ni.. Ade tu kad jemputan kat situ.. Aku bahagia sangat sekarang.. Thanks sebab faham aku.. Aku harap kau akan move on dari aku dan cari orang yang lebih baik dari aku.... Jangan jadikan aku yang terakhir tapi carilah orang yang betul-betul sayangkan kau and akan jaga kau sampai akhir hayatnya. Aku tau jodoh aku bukan kau, Alex.. Thanks sebab dah tolong aku selama ni.. Aku hargai sangat.. Datang please.. Kalau kau tak datang kali ni pun, kau boleh datang time majlis resepsi kitorang.. Okay.. Tu jerr dari aku..
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...