Part 8

105 7 1
                                    

-As Elora-

Dia ni dah kenapa? Sakit atau apa? 

"Sayang.." panggilnya lembut.. 

"Ye ape2 jeh lah",jawabku ringkas.

"Jom kahwin.. "ajaknya..

"Kau sakit keh? "

"tak"

"Pasti?"

"Ya"

"Kau dah kenapa tiba-tiba nak bawa aku kahwin ni...??  Dulu kata tak nak kahwin dengan aku.. ",jawabku geram.

"Alaaa... Sayang..   Sekarang ni Mr Handsome ni nak kau kahwin dengan dia..  Kan kita dah masuk 17tahun dah"

"Yelah² ... Ape² jeh lah", jawabku malas aku.. Beberapa hari ni pelik jerr perangai si Mr Pemalas  ni..  Haih..

"Nanti Nathan bagitau mummy dengan daddy yerr?? ",tambahnya lagi.

"Hmm.. Yelah..  Kau nak kite kahwin bila ni?",soal ku.

"Cuti bulan depan,  ok tak?"

"Aku ikut kau jerr.. ", jawabku.

"okay..  Anything for you my love ", katanya sambil mengenyitkan matanya. Sape tak melt dengar ayat macam tu kan..

××××××

Keesokan harinya,

"Ok.. Baiklah.. Petang ini semua murid dikehendaki  untuk menghadiri perjumpaan rumah sukan.. Oleh yang demikian, cikgu akan umumkan rumah sukan kamu sekarang" tegas Cikgu Roland, iaitu guru pendidikan  jasmani  SMK Puterawangsa.

Senarai ahli rumah sukan kelas 5 Permata

Rumah biru
1.Putri Nur Elliana
2.James Madreen
3.Amylia Petrus
4.John Adam
5.Michael Gilbert
6.Mohd Adam Ilham

Rumah Merah
1.Chanillia Emerlyn
2.Francisca Elora
3.Nathaniel Anderson
4.Ilham Mohd Airil
5.Nur Alisa Kazirah

Rumah kuning
1.Aris Ahamaddin
2.Kenylyn George
3.Lee Sin Yi
4.Mohd Akmin
5.Nuranisa Rajimin
6.Mia Amielda

👆Senarai ahli rumah sukan

'Nasib rumah sukan aku dengan tunang aku sama.. Seram aku kalau Adam tu rampas tunang aku lagi.. ',bisik  kecil hati Nathan.

"Kau dah kenapa tersengih-sengih sorang-sorang dari tadi?? Seram aku.. ",tegur Elora.

"Aku tenga fikir pasal kau ni..  ",jawab Nathan.

"Kau sakit keh ape?  Dari tadi membebel semua pasal aku... "

"Aku tak sakit..  Aku happy sebab kita akhirnya sehati sejiwa",jawab Nathan menjelirkan lidahnya.

"sehati sejiwa pe bendanya? Aku tak  fahamlah kau ni!! ",jawab Elora berasa seram dengan kelakuan Nathan.

"Takde..  Aku just nak cakap yang... "

"Yang apa?", kata Elora sambil mengangkat keningnya.

"I love you sayang..  "

Memerah pipi Elora mendengar luahan tunangnya. 
'Dah lama aku tunggu kau cakap macam ni..  I love you too Mr Handsome..  Eh2.. No..  Ego sikit El..  You need to be ego El..'

Maafkan Aku Where stories live. Discover now