Part 16

67 7 0
                                    

Petang itu, pihak keluarga bakal tunang datang ke rumah Adam untuk meminta maaf kerana telah menundakan pertunangan mereka sebanyak 4 kali..  Katanya anak perempuan mereka masih belum bersedia untuk bertunang.

Pertunangan Adam bersama seorang perempuan itu berjalan dengan lancar.Pihak perempuan diminta untuk mengikuti Ibu Adam dan Adam untuk memilih barangan perkahwinan.

"Okay..  Mari mama kenalkan..  Ini Adam, tunang kamu", kata Puan Munah sambil menunjukkan Adam kepada perempuan itu.

"Okay Adam..  Ini Chanilia..  Inilah tunang kamu yang mama pernah cakap tu",kali ini Puan Munah menunjukkan perempuan itu pula.

'lahh..  Classmate aku keh pula? 'bisik kecil hati Adam.

"Chan...  Kau nak pilih gaun yang mana satu? ",dengan lemah lembut Adam memanggil Chanilia. Chanilia menepuk dahinya menggunakan tangan kirinya.

"Aku okay jerr..  Ikut kau jerr..  Yang penting aku tak nak yang mewah sangat..  Aku nak simple jerr",jawab Chanilia jujur.

"Lahhh..  Mama nak kamu yang pilih, Chan..  Inikan hari penting untuk kamu juga", sambung mak Munah.

"Mak.. Lia okay jerr mama nak mana pun..  Lia tak kesah,mak"

"Baiklah Lia..  Mamam akan pilih..  Janji Lia kena try,ok?",Kata Puan Munah.  Chanilia hanya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.

×××××××

-As Chanilia-

Lahhh..  Classmate aku keh pula? Dahlah dia panggil aku Chan... Jauh bezanya dari Nathan. Kalau Nathan, dia panggil aku Lyn..  Adam sorang ni pula panggil aku Chan?! Haih..

Dah dah..  Tak baik kutuk tunang sendiri Lia..  Aku kena belajar terima dia sebaiknya.. Aku kena lupakan kisah aku dengan Nathan.

Jujur aku selalu sakit hati bila aku nampak Nathan bermanja-manja dengan Elora kat kelas..  Dulu dia tu dingin jerr kat Elora .. Kadang-kadang dia tengking Elora... Tapi sekarang, Nathan dah tak boleh hidup tanpa Elora. Kenapa aku tak sehebat kau El..  Walaupun taklah cantik sangat pun tapi kenapa kau dapat orang lain jatuh cinta kat kau?

Adakah sebab kau ni baik dan jarang marah-marah and kau peramah sangat sampai banyak orang suka kau, El?

Flasback kisah sebelum Nathan pindah~

From Chanilia:

Nathan, awak balik sini keh hujung tahun ?Kalau awak balik biar saya jemput awak..... Okay tak?

From Nathan❤:
Balik kot..  Tapi tak payahlah kau nak susahkan diri kau nak jemput aku..  Aku nak balik dengan parent aku juga... So no needlah okay?😊

From Chanilia:
Okay.. Kalau awak dah sampai bagitaulah saya yerr.. Saya nak jumpa awak.. Rindu.. 😘💕

From Nathan ❤:
Tak payahlah nak susahkan diri kau..  Baik kau rindu family kau sudah..  Aku sibuk ni nanti..  So aku takde masa nak jumpa kau.. 

From Chanilia:
Kenapa awak ni, Nathan?  Saya ada buat salah kat awak keh?

From Nathan ❤:
Takdelah..  Aku just takde mood sekarang ni.. Sorry Chanilia Emerlyn...

From Chanilia:
Okaylah..  Saya nak tolong mama saya jap..  Awak rehatlah yerr😊

(Bluetick) 

Maafkan Aku Where stories live. Discover now