Part 23

54 6 0
                                    

-As Elora-

Pagi ni aku temankan adik aku pergi kubur mama... 

"Felix.. Siap cepat..  Abang..  Abang pun sama jom", lahh macam aku pula yang pandu kereta tu ehh 😂😂

"Ye..  Abang datang ni.. ", laki aku ni pula yang jawab dulu..  Apelah adik aku buat ni haih...

"Kak..  Felix dah sedia dah.. " lahh dari mana pula adik aku ni datang..  Tiba-tiba ada di belakang aku kot..

"Dah.. Jom naik kereta.. ", suamiku memanggil aku dan adik ku masuk ke dalam kereta..

Semasa di dalam kereta, hanya aku dan Nathan sahaja yang bersuara..  Biase lerrr laki bini manja-manjaa..  Ehhh opppss 🙊😂

"Abang... ", aku sengaja mengacaunya.

"Ye sayang cinta abang..  Nak ape? ", jawabnya geram lah tu..

"Nak manja dengan abang, boleh? ", aku buat nada manja.

"Sayang ni asyik manja jerr eh.. Mestilah boleh, sayang..  Anything for you ", jawabnya...  Siap kenyit mata lagi..  Nasib baik comell 😜

"Ehemm.. " tiba-tiba aku terdengar seseorang berdehem di belakang..  Siapa lagi kalau bukan Felix..

"Dah bersemut dah telinga adik ni,  kak..  Bang.. ", mukanya nampak alah-alah orang poyo mengomen..

"Haih..  Dah suami isteri.. Kenelah sweet",suamiku pula yang melebih.. Ish.. 

Felix terdiam seketika...Aku mencubit lengan Nathan.

"Aduh..  Sakitlah sayang.. ", adunya nasib tak kuat..

"Abang dah buat dia sedih tau tak..?? ",aku membisikkan kata-kata itu di telinganya.

Dia buat tak tau jerr..  Haduu..  Laki aku ni..

Akhirnya, kami tiba di tempat mamaku dikuburkan.

"Mama..  Ini Felix..  Felix nak minta maaf mama...  Sebab Felix tak dengar cakap mama. Hanata dah tinggalkan Felix, ma..  Dia dah nak kahwin dengan kawan baik Felix.  Felix nak lupakan dia dan cari orang baru yang boleh bahagiakan hidup Felix, ma..  Mama maafkan Felix, yer?  Felix menyesal tak dengar cakap mama..  ", air matanya kelihatan telah membasahi mukanya.

"Mama tolong maafkan Felix, yerr?  Felix pergi dulu..", lalu kami meninggalkan tempat itu dan menuju ke rumah papa..

"Papa..  Ni El ni.. ", aku memanggil papa dari luar..

"Hah..  Masuklah..  ",jawab papa ringkas.

"Pa..  Felix nak minta maaf sebab dah lari dari rumah..  Felix menyesal tak dengar cakap mama dan papa..  ", Felix sudah menangis meminta maaf dari papa.

Papa melangkah menuju ke arah kami dengan riak muka yang serius..  Aku menutup mataku..  Takut.. 

Aku sedar Nathan tersenyum..  Lalu aku pun membuka mata..  Rupanya papa peluk Felix sambil cubit pipi dia..  Ahh.. Comell..

"Papa memang tunggu kamu, Felix..  Mama kamu dah lama maafkan kamu..  ", kata papa lalu menumbuk sedikit lengan Felix.

"Hah..  Kak Yona ada nak kenalkan kau dengan bakal tunang kau ni", kata Kak Yona tiba-tiba masuk dalam drama papa dengan Felix.

"Hah??", Felix hairan.

"Papa dah bincang dengan El semalam nak kahwinkan kamu dengan sepupu Nathan", jelas papa.

"Lek bro..  Sepupu aku tu baik.. Cantik..  Penyayang haiwan.. ", Suami aku sorang ni menyampuk.

Felix menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.

×××××××
-As Nathan-

Hari ni aku dengan El ambik Aunty Lina dengan sepupu aku kat rumah diorang memandangkan Uncle Stephen sibuk kerja kat office...

"Aunty dengan Manda dah sedia keh nak jumpa bakal fam korang? ",tanya ku..

"Hah..  Dah sedia dah.. ", jawab Aunty Lina ringkas.

"Aunty tak payah risau eh..  Adik El tu baik..  ",jelas isteriku..

"Hah.. Baguslah tu..  Senang sikitlah hidup Aunty..  Biar dia jerr yang jaga anak aunty ni", balas Aunty Lina..  Happy jerr muka dia dari tadi..

"Pandai kamu pilih isteri kamu, Nathan..  Dahlah sopan santun..  Baik..  Cantik pula tu", puji Aunty Lina..  El pula senyum-senyum kambing dah..  Kembang lah tu..

"Nathan sebenarnya tunang paksa dengan El dulu..  Tapi lepas tu..  Cinta terjalin di antara kami..  "

"Lahh..  Sweetnyer.. Aunty happy tengok korang bahagia..  Dulu aunty tengok Nathan ni asyik murung jerr..  stress kot study..tapi sekarang bahagia jerr..  ", Aunty Lina dah senyum lebar dah..

"Manda harap Manda pun akan bahagia macam tu juga.. ", Amanda, sepupuku menyatakan hasratnya.

"El yakin..  Manda pasti bahagia dengan Felix..  ", kata  El tersenyum lebar..  Kan bagus kalau dia selalu senyum macam ni..  Sejuk hati aku.

"Thanks Kak El.. ",jawab Amanda dengan senyuman lebar.

Setibanya kami di rumah papa El, 

"Papa..  Ni menantu dengan besan papa dah sampai ni" ish bini aku sorang ni..  Bakal yerr sayang...belum official..

"Hah..  Masuk"

Rancak gilerr diorang berbincang..  Aku ni malaslah nak masuk.. Bini aku pun asyik ikut bincang... Duluasa kitorang nak kahwin bukan dia kesah pun..

"Hey..  Kerang busuk keh ape abang mengelamun ni? " ish tiba-tiba ganggu aku pula.

"Termenung tengok muka cantik sayang...  Menggoda tau tak? ", jawabku..  Sengaja nak buat dia malu..  Hahahaha

"Ish..  Mengada", dia mencubit lengan ku

"Yelah..  Perempuan menggoda..  Lelaki memikat.. Adiklah tu..  ",jawabku.

"Abang sakit keh ape?  El tak tanya pasal tu pun" lahhh..  Ape aku mengarut ni??

Satu kucupan dia berikan di pipi kiriku.

"That's for you..  Get well soon, okay? ", lahh..  Main kenyit mata pula. Takpelah..  Janji sweet..

"Korang berdue pula yang melebih ni..  Bersemut dah telinga papa ni hah" Lahh malulah pula kena tegur.

"Sorry papa",aku dan El serentak meminta maaf.

Yang aku hairan diorang semua ketawa pula..  El pula naik..  Katanya nak ambik bantal..  Nak tidur..  Aku yang kat sini tak pula dia jadikan bantal..  Leceh betullah..

"Bosannyerrr..  ",aku mengeluh kebosanan melihat mereka masih berbincang..

"Abang... "

 

Sekian untuk Part 23.. Haha.. Sis sibuk.. Jadi baru dapat update 2 part hari ni..  Enjoy your reading..  Vote juga ehh😁❤💕

Maafkan Aku Where stories live. Discover now