Part 13

72 8 0
                                    

Hari itu ialah hari sabtu, oleh itu Elora dan Nathan pun memutuskan untuk berjoging bersama-sama di taman memandangkan Nathan sudah semakin pulih.

Semasa mereka sedang berjoging, kelihatan susuk tubuh seorang lelaki yang amatlah mereka kenali datang ke arah mereka.

Nathan segera menarik tangan Elora lalu berlari meninggalkan tempat itu.

"Kenapa abang tiba-tiba lari ni abang? ",tanya Elora hairan.

"Tadi ada Adam sayang... Abang tak sanggup nak tengok muka dia lagi.. ",jelas Nathan.

"Oh..  Abang..  El sedar abang selalu nampak pucat sekarang..  Dahlah nak dekat dah SPM ni..  Abang tak nak pergi klinik keh? ",tanya Elora risau..

"Sayang ni cintakan abang keh? Dah kenapa tanya macam ni? ",tanya Nathan kembali..  Sempat lagi bergurau ehh😂😂

"Abang..  Jom gi hospital jom",ajak Elora. Peliknya Nathan hanya merelakan dirinya.

Setibanya mereka di klinik, mereka dipanggil masuk memandangkan pesakit lain semua sudah selesai diperiksa.

"okay..  What's the problem here, Elora? ",doktor itu menyoal Elora.

"macam mana sayang boleh kenal doktor ni? ",bisik Nathan.

"Ohh..  This is Doktor Elvin or i prefer call him Abang Elvin..  He is my big brother"Lahh.. Abang ipar sendiri pun Nathan tak kenal 😂😂

"Now this is my husband, Abang.. Nathaniel Anderson" Nathan dan Elvin bersalaman.

"Okay.. Now what's the problem El? ",soal Elvin sekali lagi.

"Ni hah suami El ni asyik pucat jerr..  Risau El"

"Aik..  El cuba kau check air kencing kau dulu..  Pergi sana hah..  Minta tanya Kak Noni kat sana"

Sesudah Elora keluar dari bilik itu, Nathan mulai berasa hairan lalu bertanya "Kenapa Abang suruh El periksa air kencing dia? "

"Adalah tu.. "

Tidak lama selepas itu Kak Noni aka jururawat kesayangan Doktor Elvin itu kembali bersama Elora. Kak Noni sempat membisikkan sesuatu kepada Elvin.

"Okay Puan Elora dan Encik Nathaniel, korang patut tau",Elvin mulai bersuara.

"Nathan, Your wife is pregnant... "Kenyataan itu membuatkan Nathan terkejut.. 

"Dah hampir sebulan dah.. Congrats! ",tambah Elvin

Suasana menjadi sunyi dengan kebingungan Elora dsn Nathan.

××××××

Setelah keluar dari klinik, Nathan membawa Elora ke sebuah restoran yang berdekatan untuk  menjamu selera.

"Abang..  El tak percayalah.. "

"Abang pun sama.. Dah jadi rezeki kita lah nampaknya nak ada anak ni sayang",jawab Nathan.

"Abang nak pergi tandas dulu ehh? ",Nathan meminta diri untuk ke tandas.

Ketika itulah Mia,Marina dan Nurhin mengambil kesempatan untuk memukul kepala Elora menggunakan penyapu. Mujurlah Nathan sempat menghalangkan tindakan mereka.

"Are you okay, sayang? ",tanya Nathan risau.. 

Elora memegang kepalanya yang berlumuran darah akibat terkena bahagian besi penyapu itu.

"Oh no no no!! Come..  Let's go to the hospital"Nathan menyembunyikan kerisauan di dalam hatinya..  (biasalah lelaki ni ego dia tinggi gunung ye 😪)

Dia berasa hairan kerana Elora sedikit pun tidak menangis.

'Pelik betul lah bini aku sorang ni..  Dah berlumuran macam tu pun masih relaks.. Siap tidur pula tu '

Setibanya mereka di hospital, doktor meminta agar Elora segera diperiksa sebaik sahaja mengetahui bahawa Elora berbadan dua.

Sungguh  doktor itu hairan kerana Elora sedikit pun tidak menangis..  Paling-paling pun 'aww'.. What!?? What kind of woman is this??

"okay Encik Nathan, isteri encik tidak mengalami kecederaan yang teruk pun cuma encik dikehendaki untuk membuat pemeriksaan setiap bulan untuk pantauan kerana saya berasa hairan melihat isteri Encik ini" wahh formalnyerr doktor ni 😂😂

"Baiklah doktor",ringkas sahaja jawapan Nathan.

"Sayang jom balik"

"Abang..  Sayang laparlah..  Nak makan boleh? ",Elora membuat muka comel..  Nak manja lah tu..

"okay..  Anything for you, My love"Demi isteri,dia sanggup buat apa pun.

××××××
-As Nathan-

"Abang... ",panggilnya manja..  Suami mana tak geram tengok isteri buat muka comel macam tu..

"Ye sayang",jawabku ringkas.

"El sayang abang",lahh tiba-tiba pula dia nak bermanja-manja .. Haih.. 

"Abang pun sayang El juga.. "

"Tipu! "

"Betul"

"tipu "

"Betul..  Bukalah dada abang..  Tengok hati abang siapa yang bertakhta kat sini..  Sayang sorang jerr tau"

"Sayang tau..  Sayang gurau jerr",sengaja buat muka manja lepas tu baring kat dada aku..

"Sayang ni makin lama makin manja lah..  Bawaan budak keh ni?  Meh sini tengok perut tu..  Masih kempis tu..  Ni mesti sebab El kurus sangat ni",sengaja aku nak kenakan bini aku sorang ni..

"Menmanglah kempis..  Baru sebulan bang.. ",mukanya monyok..  Majuk lah tu..  Manja..

"yelah2.. Asal sayang happy sudah.. "jawabku..

Kenapalah banyak orang suka kau El..  Aku malas nak bersaing untuk dapatkan kau..  Aku nak kau jadi milik aku sorang..  Forever mine..  Aku tak nak kongsi dengan sesiapa pun..

Okay Readers Part 13 ni pendek.. Sebab sis kekurangan Idea..  Huhuhuhu..  Happy holiday! Continue reading and Voting .

Maafkan Aku Where stories live. Discover now