"El jujurlah abang.. El bahagia dengan abang.. Bahagia sangat.. Tapi kadang-kadang El buntu bila abang layan El macam tu... El tau El banyak buat salah kat abang.. El minta maaf.... El tau El tak sepatutnya muncul dalam hidup abang.. El tau El masih teringatkan Alex.. El tau.. Semua tu salah El.. El still rindukan dia,abang.. Dia selalu pujuk El.. Tapi apakan daya, Nathan... Minggu lepas dia meninggal dunia, abang.. Kenapa semua yang El sayang nak tinggalkan El? Kenapa? El memang tak layak bahagia keh ape? Apa salah El sampai korang semua nak tinggalkan El? Apa salah El, abang? El tak sepatutnya lahir dalam dunia ni, kan? I'm rubbish, betul kan? ", tangisan El semakin kuat... Semua kesakitan yang dia alami selama ini kini dia luahkan..
"El tau El banyak berdosa... Mulut El mulut longkang.. El mintak maaf... El dah tak tau apa yang El perlu buat supaya semua orang maafkan El... El tak tau macam mana El nak buat abang bahagia semula... El tak tau macam mana El nak lalui semua cabaran selepas ni, abang.. El dah berusaha berkorban.. Setiap malam El menangis bila El ingat balik semuanya.. El rampas abang daripada Chanilia.... El dah ubah abang.. El minta maaf sebab dah buat abang jatuh cinta dekat El....",El mulai menangis kuat sekali..
"Stop it.. Don't cry.. Abang sayang El... Jangan cakap macam tu.. Abang bersyukur dapat berkenalan dengan El.. Abang bersyukur sangat. Sebab El lain daripada yang lain.. Mana abang nak cari orang macam El, sayang?? El satu daripada seribu wanita dalam dunia ni El.. Stop cry.. Please.. "lantas Nathan memeluk Elora.
"Sayang minta maaf, Abang.. ", kata El sambil menangis teresak-esak..
"Abang dah lama maafkan El.. Jangan lah nangis macam ni.. "
"Abang... I don't believe you.. Abang dah banyak kali cakap macam tu... How can i trust you again? "
"Elora.. " Nathan menyebut nama Elora lalu melekat bibirnya ke bibir Elora...
"Now you believe me? "
"Yess.. I believe you.. You've stole my first kiss.. "
"Habis sebelum ni? Bukan abang selalu kiss kehh? "
"Nope.. That's not a real kiss.. The real kiss is when two lips connected to each other "Tersenyum Nathan dibuatnya..
Nathan mencubit hidung mancung El.. So sweet..
"Abang pun nak minta maaf juga.. Banyak dosa yang Abang dah buat pada El.. "
" It's okay lah abang.... El tau suatu hari nanti.. Pasti Abang akan sedar tentang pengorbanan El... Start from Kaki El terseliuh.. Chanilia maki El... El nangis tiap malam.. Sampailah lepas kita kahwin,abang.. "
"Tapi kenapa El tak tinggalkan abang jerr masa Alex datang nak bawa El kahwin? "
"El tau ini tanggungjawab El.... El yang buat keputusan untuk jaga abang, so El kenalah jaga abang sampai El dipanggil Tuhan.. El rasa El kena jaga abang.. Sebab El selalu nampak abang tertekan.. El nak sangat buat abang bahagia.. El yakin abang akan jaga El baik-baik suatu hari nanti.. Dan abang takkan sia-siakan El.. Setiap hari.. El tunggu abang sedar.. Tunggu mata abang terbuka.. "
"Tapi abang bukannya layak dapat orang macam El.. "
"Sape cakap.. Abang is perfect for me, okay? You're more than enough for me",kata El sambil tersenyum.
"Tapi abang selalu sakitkan hati El"
"Hey.. Abang ni.. El sayang abang tau tak? Takkanlah abang nak tengok El heart broken bila abang suruh El cari orang lain? "
"Tak.. Bukan macam tu.. Tapi El boleh try move on kan? "
"Abang.. Benda tu tak senang abang.. Ia akan effect seumur hidup El tau tak.. Bila perempuan dah jatuh cinta yang betul-betullah.. Lelaki tu akan effect seluruh hidup dia.. Even dia kahwin or cari orang lain.. Tau tak? "
"Abang minta maaf, El" satu kucupan dihadiahkan di pipi Nathan.
"El maafkan.. " Papa dan Nek Mariana sudah melayangkan senyuman mereka.
Flashback chat Nek Mariana and Papa El~
Papa El:
"El datang kat rumah menangis-nangis ni Aunty.. Mesti gaduh dengan Nathan ni.. "
Nek Mariana:
"Pujuk diorang.. Nanti aku bawa Nathan pergi sana.. Beres"
Papa El:
"Okay"
End flashback ~
"Papa.. Nek.. Terima kasih tolong sedarkan kitorang", serentak Elora dan Nathan berterima kasih.
"Sama-sama Nathan.. El",Jawab Nek Mariana.
"Sayang.. Pergilah masak untuk papa dengan nenek.. Sebagai tanda berterima kasih"
"kejap... Sayang pergi dapur... Abang temankanlah diorang.. "
Nathan menganggukkan kepalanya.
"Nathan.. ",panggil Encik Francis.
"Ye papa? "
"Lepas Nathan habis sekolah.. Papa nak Nathan pilih sama ada nak jadi CEO kat syarikat papa or kat syarikat daddy Nathan.. "
"Rasanya.. Nathan akan jadi CEO kat syarikat daddy.. Then, El akan jadi CEO syarikat papa, boleh tak? "
"Of course boleh.. Idea kamu bagus juga ehh.. Beres terus masalah Papa dengan daddy kamu.. "
"Hah.. Ape yang Korang cite tu.. Tak bawa El pun.. "
"Nanti El jadi CEO kat syarikat papa eh.. ? Abang pula CEO kat syarikat Daddy.. Kebetulan syarikat papa dengan daddy bersebelahan jerr..so, kalau abang rindu.. Boleh jerr abang keluar kejap.. Jumpa sayang.. "
"Nakal lah Abang ni.. "
"Dengan sayang jerr.. "
"Okaylah.. Abang yang tercinta.. "
Semua orang di situ ketawa melihat drama pasangan sejoli ini termasuklah El..
Sekian untuk Part 21.. Hope you guys enjoylah okay.. 😅
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...