-As Chanilia-
Hari ini aku berasa amat risau kerana Adam masih lagi mengalami sakit kepala . Sudah genap seminggu dia mengalami sakit itu, risau pula aku ni..
"Adam.. Minggu depan SPM, kau mampu keh jawab peperiksaan seandainya sakit kepala kau tak sembuh? ", tanyaku risau.
"Mampu.. Janganlah risau.. ",jawabnya lemah..
Aku hanya mampu menganggukkan kepalaku...
××××××
-As Elora-Sedar tak sedar, akhirnya peperiksaan SPM pun tiba. Setiap hari, aku dan Nathan hanya fokus dalam pelajaran..
1 month after that~
"Sayang, are you ready for our honeymoon? ",soal Nathan kepadaku.
"El dah sedia abang.. Baby pun dah sedia.. ", jawabku sambil tersenyum.
Kami tiba di Paris kira-kira jam 10 malam..
"Abang.. Hari ni kita nak jalan-jalan pergi mana? ", soal ku ingin tau.
"Abang nak bawa sayang pergi hotellah.. Dah malam dah ni.. Takkan nak pergi jalan terus kot.. ",jawabnya selambah.. Betul juga ehh..
Kami menuju ke sebuah hotel mewah yang terletak di tengah-tengah kota.
Jujur aku kata honeymoon kali ni adalah yang paling best!!!
Keesokan paginya, aku dan Nathan pergi jalan-jalan di sekitar bangunan Eiffel Tower.
'Mama harap kamu akan jadi seorang arkitek yang hebat,tau sayang', bisik kecil hatiku. Aku mengusap-usap perutku.
Sesudah itu, aku dan Nathan pergi ke kedai cenderahati untuk membeli hadiah untuk adik-adik Nathan itu.
Sedar tak sedar, kini tiba masanya untuk kami pulang ke Malaysia.
××××××
-As Nathan-Bini aku sorang ni dari tadi tidur jehhh.. Aku tak boleh sebab aku tengah memandu.
"Sayang... Bangun dah sampai dah.. ",aku membangunkan El setelah kami sampai di rumah.
"Ehhh.. Dah sampai kehh? Nampak betul dah yang dia masih mengantuk ni haih...
"Meh sini abang dukung", dia hanya membiarkan aku mendukungnya.
"Hah.. Sayang tidur lah.. ",aku membiarkan dia tidur memandangkan jam sudah menunjukkan jam 11 malam
Keesokan harinya, aku membawa El ke rumah daddy dengan mummy memandangkan kami sudah lama tidak ke situ.
"Mummy.. Daddy. Kitorang dah sampai dah... "
"Hah.. Masuklah.. "
"Huahhhh.. Dah lama dah tak masuk rumah ni.. Rindunyerr", aku melepaskan rindu aku terhadap rumah ini.
"Lahh.. Abang ni tak tolong pun El angkat beg ni", lahh muncung dah pula dah mulut bini aku sorang ni...
"Okay... Stop right there! Mehh sini abang bawa beg ni", aku mengambil beg itu dari tangannya. Satu jelingan maut dia lemparkan kepada aku.
"Abang taulah abang ni handsome sadoo.. Tak payahlah nak jeling abang macam tu kot", nehh tu lah sape suruh jeling suami.. kan dah angkat bakul sendiri pula dah
"El..Nathan.. Naik jom.. Makan", panggil mummy.
"Okay mummy.. "
Setelah selesai mengemaskan barang kami, aku dan El segera naik ke tingkat atas.
"Hai abang.. Dah lama abang tak balik.. ",sapa Nathalia
"Kamu pula dah makin gemuk tau",aku mengolok Nathalia.
"Abang tu yang gemuk terlampau bahagia.. ",kata Nathy pula.
~pergaduhan adik-beradik~
"Okay .. Stop stop.. Mummy tak dengar korang gaduh.. Dah makan.. Tak baik gaduh depan makanan tau tak..", mummy menasihati kami.
"Laki El ni pun nakal tau.. ",kata El lalu mencubit telingaku.
"Aduhhh.. Sakitlah sayang.. ",aku mengadu kesakitan
"Hah.. Tu lah nakal lagi.. Gaduh jerr kerja abang.. ", Sekali lagi El memberikan aku jelingan manjanya .
"Baby jangan ikut perangai manja mama tau ..nanti kesian papa kena pujuk dua orang dalam satu hari"
"Baby pun jangan ikut perangai papa yang nakal tu. Suka gaduh ehh.. Tak baik tau.. ",balas El.
"Manja betullah sayang ni.. "
"Tu lah abang manjakan sangat Kak El.. Kan dah kena pujuk tiap hari ", Nathalia mengejek aku.
"Tapikan walaupun Kak El ni manja tapi Abang akan tetap sayang dia selamanya", jawab aku.
"Elehh. Abang buat ayat power lah tu.. ", kata Nathaly.
"Biarlah.. ",kata aku.
Tiga orang budak itu pun turun ke bawah setelah mendengar bunyi hon kereta Abang Mar.
"Mummy.. Daddy.. Diorang dah sampai..!! ", jerit Nathy dari tingkat bawah.
"Hah.. Baguslah tu.. ", jawab mummy pendek.
"Diorang dah nak ada anak dah tu... Dah 2 minggu dah.. ", mummy menceritakan kepada kami.
"Mesti best kan kalau ada anak.. Penyeri hubungan cinta pasangan tu, kan abang? ",soal El..
"Ye sayang. Betul tu.. ",jawabku lalu menciumnya.
Okay.. That's all for part 25.. Maaf simple jerr part ni.. Okay.. Enjoy okay ✌❤💕
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...