Part 22

45 6 0
                                    

"Rindunya aku dekat KL ni..  Tak sabar nak jumpa mama.. ",kata Felix seorang diri.

"Aku perlu minta maaf pada mama.. ",monolog Felix.

×××××××

-As Nathan-

Hari ni aku bosan sangat..  Isteri aku pula dari tadi tidur..  Tadi sebelum dia tidur..  Tak habis-habis dia menangis baca novel.. Hati tisu betullah bini aku ni.

Oleh kerana aku bosan sangat, aku pun ambillah kesempatan sentuh isteri aku.. Aku tatap wajah dia..  Cantik sangat... Tergoda aku..

"Ehh..  Ape sentuh-sentuh ni?? Sayang nak tidur.. Janganlah kacau" lahh terjaga keh pula..

"Abang bosan.. So.. Abang tataplah wajah cantik sayang  tu..  Tergoda abang tau tak? "

"Ehh..  Abang ni...  Sian Sayang nak tidur.. Baby kat dalam perut El ni pun nak merajuk..  Dah sana..  Jauh-jauh.. " sempat pula dia nak halau suami dia ni..

"Sayang...",aku memanggilnya lembut..

"Ape?? ",jawabnya acuh tidak acuh.

"Nak tidur sama-sama,boleh?"

"Mehh.. Sini..  ", dia menepuk-tepuk tilam itu.

Sedang kami berehat, tiba-tiba seseorang mengetuk pintu dari bawah. Aku segera turun dan melihat siapa gerangan tersebut.

"Ehhh.. Kau ni sape? ",tanya Lelaki itu.

"Nama aku Nathaniel Anderson "

"Suami Kak El keh? "

"Ha'ah.. "

"Mana Kak El? "

Aku memanggil El untuk turun ke bawah..

"Hah.. Ade ape? " macam murung jerr isteri aku niii.. Layan lah baik-baik El..

"Kak El..  Ini Felix.. Adik Kak El.. Mana mama, El?"

Mendengar perkataan 'mama', mata Elora mulai berkaca. Alamak ... Tenang El..  Risau pula aku tengok isteri aku ni...  Aduhh

"Kenapa baru sekarang kamu balik, Felix? Mama dah tak ade..  Mama dah pergi..  Selama ni mama selalu fikir pasal kamu tau tak..  Dia risaukan kamu..  Sekarang baru kamu nak balik??! ", Air mata Elora sudah membasahi pipinya..

"El.. Sayang..  Sabar sayang..  Naik atas.. Biar abang yang urus", aku segera menyuruh Elora naik ke bilik..  Emosi isteri aku dah tak menentu tu..

"Betul keh mama dah tak ada? ",Soal Felix..  Matanya sudah mulai berkaca.

"Ha'ah..  ",jawabku ringkas.

"Ini semua salah aku... " Felix sudah jatuh melutut..  Dia memandang ke lantai seperti orang yang meratap akibat kesedihan..  Aku rasa bersalah dan risau..

"Felix..  Bangunlah..  Mesti ada lumrah di sebalik semua ni", aku cuba memujuknya.. Tak ubah macam El... Susah nak pujuk.. Degil..

"Abang..  Ini salah Felix..  Felix lari sebab perempuan tu.. " Semakin kuat Felix menangis..

"Dah..  Cukuplah tu..  Baik Felix cerita kat abang ape sebenarnya yang dah jadi", pujukku lagi..  Harap dia ni macam El..  Senang jerr kot nak korek rahsia bila dah nangis..

"Tak payahlah abang...  Ini memang salah Felix pun" Lahh..  Lagi degil rupanya...

"Ceritalah..  Meh sini duduk.. ",aku memujuknya lagi..

"Sebenarnya Felix lari dari rumah sebab Hanata..  Dia tu perempuan kacukan Jepun dan orang Melayu", Jelasnya.

"Then? What happen? ",tanyaku lari..

Maafkan Aku Where stories live. Discover now