Part 12

75 8 0
                                    

Minggu itu merupakan minggu terakhir latihan untuk hari sukan tahunan Sekolah Menengah Kebangsaan Puterawangsa. Dari jauh lagi, dapat dilihat semua pelajar sedang gigih berlatih.

Nathan pula tiba-tiba berasa mual-mual hari ni..  Pelik kelakuannya akibat menahan sakit.

"Elora... ",tiba-tiba Adam menyapa Elora dari belakang.

"Ohh .. Haloo Adam.. ",balas Elora.

"Hey bro..  What are you doing here?  Wanna take my Elora..  No way bro!",balas seseorang dari belakang.

"Cukup Nathan..  Hari ni aku nak kau buktikan yang kau layak..  kita akan fight or should i called it lumba lari.. At the end, siapa menang dapat Elora ok?" sungguh Nathan tidak dapat menerima Elora menjadi milik orang lain.. 

'Apapun yang kau buat.   El milik aku forever! Jangan ganggu dia.. I'll  show her that I'm a gentlemen coz i want to protect her..  I want to show her that i love her so much!! ',bisik kecil hati Nathan.

"Ok Bro..  Aku setuju..  "

Ternganga bila semua orang melihat Adam dan Nathan bersedia di trek dan menghalau semua pelajar yang lalu lalang serta meminta mereka untuk menyaksikan perlawanan itu.

"Ke garisan..  Sediaa..  Mula!! ",Salah seorang pelajar tersebut meniupkan wisel bagi memulakan perlawanan.

Dari jauh, Nathan sudah meninggalkan Adam jauh di belakang..  Namun akibat rasa mualnya kembali dia mulai menjadi perlahan sehinggakan Adam mampu mengejar langkahnya.

Rasa geram Adam semakin lama semakin membuak apabila ia melihat Nathan yang sudah semakin perlahan.  Dia cuba memotong laluan larian Nathan, pada masa yang sama juga Nathan mulai memecut semula..

BOOM!!!

Pelanggaran yang begitu kuat sekali menyebabkan Nathan jatuh tersungkur manakala Adam tersadung kerana kakinya terseliuh akibat pelanggaran tersebut.

Elora pun berlari sekuat hati untuk mendapatkan suaminya yang jatuh tersungkur..  Luluh hatinya melihat darah yang mengalir dari hidung suaminya.

Beberapa pelajar yang lain  memanggil Cikgu Ramlan.. manakala yang lain pula sibuk memberikan rawatan bantu mula kepada Adam dan Nathan.

Cikgu Ramlan tiba di situ dengan membawa ambulance  bersamanya.

Sementara menunggu Nathan dimasukkan ke dalam ambulance, Elora memutuskan untuk bertemu dengan Adam.

"Aku kecewa dengan kau Adam..  Kau dah buat orang yang aku sayang cedera semata-mata untuk memiliki aku..  Kau ingat kalau kau sakitkan dia, aku tak sakit?!!  Aku sakit tengok dia macam tu.. sakit sangat! Untuk pengetahuan kau, sebenarnya aku nak tolong kau supaya dia maafkan kau..  Malangnya kau pula yang sakitkan dia!! Aku kecewa Adam, kecewa sangat!! " Elora menarik nafasnya perlahan-perlahan..  Air matanya mulai jatuh berguguran sampai ke pipinya.

"Aku benci kau!! Kau dah sakitkan orang yang aku sayang ertinya kau dah sakitkan aku juga...  Aku tak nak kau ganggu life aku lagi!!!  Oh ya..  Bukankah kau dah ada Melissa kau tu?  Kau tinggalkan Nathan, kawan baik kau sendiri sebab perempuan sundal tu kan!!!!  Kenapa kau nak cari Nathan lagi?! Kenapa kau nak rampas kebahagiaan dia lagi?!!! Kau tak sedar diri keh ape?!!!!! " kemarahan Elora semakin membara..  Semua orang ternganga melihat kemarahan Elora kerana dia merupakan seorang pelajar yang lemah-lembut kebiasaannya.

"Aku nak pergi jaga Nathan... ",itulah kata-kata terakhir Elora sebelum dia meninggalkan tempat itu dan mengikuti ambulance tersebut ke hospital.

Maafkan Aku Where stories live. Discover now