Part 4

177 11 2
                                    

"Eh.. Kau tak rindu best friend kau keh?Si Adam tu..?? Happy jeh kau hari ni?", sindir Elora.Tersengih-sengih Nathan dibuatnya.

" Suka hati dia lah.. Aku tak kesah apa nak jadi dengan dia.. Aku rela duduk sini.. Lagipun aku ada kau", jawab Nathan menunjukkan senyumannya yang manis sekali..

"Kalau dulu bukan main kau benci aku.. Kau tunang dengan aku pun sebab kau terpaksa ,kan? Demi menjaga hati datuk kau... Yang berharap sangat nak jodohkan kau dengan aku sejak sekolah rendah..", sindir Elora ...

Seketika .. Nathan terkenang kisah lalunya ...

" Atuk.. Nathan tak nak tunang .. Nathan masih muda.. Baru 16 tahun .. Nathan tak mampu pikul tanggungjawab sebesar ni.. "

"Atuk nak tengok Nathan bertunang sebelum atuk tinggalkan dunia ni..Atuk nak Nathan bahagia dengan pasangan yang atuk pilih", jawab datuknya ...

" kalau atuk dah cakap begitu... Nathan menurut kehendak atuk.. Tapi Nathan tak nak kahwin dulu.. Nathan nak tinggal kat rumah daddy mummy..",kata Nathan lagi..

"Nathan...?Nathan? Kau mengelamun keh ape?", soal Elora

" Tak de pa pe.. Eh.. Aku tak tahu nak cakap apa, El .. Lepas atuk meninggal ,kau saja yang sanggup teman aku pergi rumah Pak Johan .. Lama-kelamaan .. Aku tak sanggup tinggalkan kau sorang-sorang ..", jawab Nathan ..

"Hmm .. Aku tau kau balik sebab kau marah dengan Adam kan? Dendam kau tu..hahaha", Kata Elora mempersendahkan tunangnya ..

" Eh.. Kau jangan nak mengada.. Aku tinggal kau kat luar ni baru kau tau", jawab Nathan geram.

"Heh eleh.. Kau sanggup meh tinggal aku kat luar ni?", Elora mengangkat sebelah keningnya ..

" Eh. Sanggup.. Kau tunggu eh.. Aku ambil selimut .. ", Kata Nathan sambil ketawa terbahak-bahak ..

" Okay..okay .. Janganlah .. Jahat!", Elora memuncungkan mulutnya ..

"Tahu takut..", gelak Nathan ..

Lalu, sesudah Elora memujuk Nathan, mereka pun masuk ke dalam rumah dan seterusnya ke bilik masing-masing ..

××××××

From Adam :

" Nathan.. Kau dah sampai kat kampung keh? Aku nak mintak maaf ni",

Nathan yang baru sahaja selesai mengemaskan katilnya ternampak mesej itu..

'Aku tak akan balas mesej kau .. Biar kau menyesal seumur hidup kau', kata Nathan di dalam hatinya ..

From Adam:

"Aku tau kau takkan maafkan aku .. Tapi .. Aku akan tetap berusaha supaya kau akan maafkan Aku .. Kau just wait and see .. Okay?"

Sekali lagi.. Nathan terkejut terdengar notification daripada Adam

'Boleh tak kau jangan nak kacau hidup aku lagi? Tak habis-habis lagi keh kau kacau hidup aku?!! Aku di sini sekurang-kurangnya boleh bahagia dengan tunang aku kat sini walaupun kau tak tau aku ada tunang..' Kata Nathan di dalam hatinya..

Kemudian , dia menutup telefonnya lalu merebahkan badannya untuk bersedia untuk tidur..

"Entah apalah yang jadi dengan Nathan tu sampaikan dia sanggup balik ke sini walaupun aku tau dia masih belum boleh terima aku sebagai tunang dia sepenuhnya", kata Elora kepada Nek Mariana..

" Eh.. Eh .. Nenek ingat kau tak risau dengan tunang kau tu.. Sebab kau happy saja masa dia takda kat sini. ", sindir Nek Mariana.

Tersengih-sengih Elora dibuatnya ..

Part ni sweet juga eh.. Hahaha.. Harap korang enjoy reading

Maafkan Aku Where stories live. Discover now