Part 2

209 10 0
                                    

Bertahun lamanya setelah mereka pergi bertanding di Kuala Lumpur bersama-sama, seorang pelajar baru masuk ke sekolah mereka... Pelajar itu adalah seorang pelajar perempuan yang bernama Melissa

 Pelajar itu adalah seorang pelajar perempuan yang bernama Melissa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pelajar perempuan itu sungguhlah cantik... Sehinggakan Adam ingin sekali mendekatinya ..😍😍 Tingkah lakunya mulai berubah .. Dia menjadi seorang yang rajin lagi peramah berbanding dahulu ...

"Adam.. Kau nak tak pergi main bola hari ni?", soal Nathan ..

" Maaf Nathan ... Saya nak belajar dengan Melissa hari ni .. ", jawab Adam dengan bongkak ..

Nathan hanya mampu menganggukkan kepalanya kerana dia tidak ingin menyakiti hati Adam ....Baginya perasaan Adam lebih penting ..

Pada petang itu, Nathan pergi ke padang bola sepak seorang diri.. Dia terbayang-bayang saat di mana mereka berdua bermain bola sepak bersama-sama .. Air matanya mulai mengalir kerana dia rindu Adam yang dahulunya..

" Adam.. Kembalilah seperti dulu... ", bisik kecil hatinya ...

Sementara itu, Adam bergembira belajar bersama-sama Melissa ... Mereka menyanyi bersama dan berborak sampai senja

Pada malam itu....

"Adam.. Kau dah tidur kah? Seronok lah belajar dengan Melissa? ", tanya Nathan di dalam chat..

Tidak lama selepas itu .. Adam pun membalas mesej itu ..

" kau tak yah risau .. Aku okay kalau kau okay.. Oh ya .. Esok kau jalan dulu ya. Saya nak jemput Melissa di rumah dia.. Aku harap kau okay.. "

" baiklah kawan", balas Nathan

Keesokan harinya.. Nathan berjalan seorang diri ke sekolah..
Tiba-tiba beberapa orang gangsterism datang dan berteriak kepada Nathan...

"Heh eleee.. Budak ni sorang2.. Adam mana Adam .. Tinggalkan kawan baik dia sorang2?.. Bagus2.. Hahaha haha..bagi kami duit cepat!!"

Oleh kerana Nathan tidak ada pilihan lain.. Dia menggunakan sekuat tenaga yang dia ada dan menumbuk setiap mereka menggunakan teknik taekwondo nya..

"Adam ..ini sebab kau lupakan kawan baik kau..", katanya sambil menumbuk seorang daripada gangsterism itu ....

" ini pula sebab kau terlalu mencintai orang sampai kau berubah drastik ", katanya sambil menumbuk beberapa gangsterism yang lain....

Setelah itu... Dia meneruskan perjalanannya ke sekolah ... Dia juga memohon pemindahan daripada ibubapanya kerana dia berasa sengsara ...

Di kelas .. Adam cuba bertegur sapah dengan Nathan namun Nathan langsung tidak memandangnya ....

" Nathan .. Kau marah dekat aku?",tanya Adam

Namun .. Nathan hanya meneruskan kerjanya .. Dan berkata " Aku nak buat kerja"..

"Kau tentu marah dekat aku kan sebab aku tinggalkan kau sejak dua menjak ni..", kata Adam ..

Nathan berasa rimas lalu menyusun buku-bukunya dan berdiri ...

Kemudian, Adam menarik bahu kawannya lalu berkata " kau marah aku ,kan?"

"Kau nak apa lagi??!! Tak cukup kah kau dapat berkawan dengan Melissa ??!! Kan dia lebih seronok berbanding aku.. Aku lemah .. Tak guna.. Selalu di sisi kau buat kau rimas..!!", kata Nathan dengan marah sekali ..

Kawan-kawan mereka semuanya memandang pergaduhan mereka berdua ... Mereka hanya mampu berasa kasihan kepada Adam..


Biar story ni buat korang feel macam korang yang lalui ,Kay?

Maafkan Aku Where stories live. Discover now