Part 32

88 8 0
                                    

-As Elora-

Pagi tu aku bangun awal sebab semalam aku tidur awal...Aku nak sediakan sarapan untuk seisi rumah.. 

"Sayang... ",belum sempat aku keluar dari bilik,  Nathan memanggil aku.

"Ye Abang? ", jawabku.

"Teman abang kat sini... ", dia memanggilku manja. Entah mengapa dia jadi manja macam ni..

"El nak pergi masak sarapan dulu ehh..  Nanti El teman.. "

"Hmm...ok",jawabnya..  Lahhh merajuklah pula.. 

Aku berjalan terus ke dapur.

"Hah..  El..  Datang pun kau, dah lama aku tunggu kau nak tolong aku.. " Ehhh..  Kenapa Adam pulak yang masak ni??

"Mana Lia? ",soalan itu aku ajukan sambil aku mengambil apron.

"Lia tu asyik muntah jerr..  Risau pulak aku..  Aku suruhlah dia rehat.. ", jawab Adam.. 

"Ehhh..  Ohhhh..  Korang ada buat ehemmm keh baru-baru ni? ", aku tergelak kecil.

"Ehh.. Takpayahlah cakap pasal tu El.. Buat malu aku jerr", katanya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Jap.. Aku nak jumpa Lia kejap..  Kau potong daging ni kecil-kecil", aku memberikannya daging ayam itu dan dulang untuk memotong lalu aku pergi ke ruang tamu untuk melihat keadaan Lia.

"Lia.. ", panggilku.

"Hah.. ", mukanya pucat semacam..

"Dah berapa kau muntah? ", tanyaku..  Lahh pe bende aku tanya ni??

"Dari pagi tak henti,El..", jawabnya.

"Dah.. Better kau bawak Adam tu pergi klinik..  Rasanya aku tau kot apa jadi dengan kau ni.. " Dia hanya menganggukkan kepalanya lalu aku kembali ke dapur .

"Hah.. Dah potong keh? ", aku bertanya kepada Adam.

"Macam mana nak potong kot guna pisau ni? " Aku sudah memukul kepalaku berkali-kali.

"Adam...  Kalau nak potong daging kena guna pisau yang ni..  Yang kau guna pisau kecil tu pe hal? ", pening betul aku dibuatnya.

"Ohhh..  ", jawabnya..

"Dah aku nak potong sayur sikit..  Pas tu aku nak cuci mi tu pula.. "

"Kau nak masak apa, El? ", soalnya.

"Aku nak masak mi sup..  ",jawabku pendek.

"Aku tak pandai potonglah El... ",rungut Adam.

"Meh sini aku buat..  Kau pergi cuci pinggan mangkuk tu", jawab Nathan.. Ehh bila pula dia datang..  Fely pula kat mana??

"Fely mana abang? ", soalku. Yelah risau juga aku dengan anak aku tu..

"Tempat papa.. ",jawabnya ringkas.. Masih merajuk keh pula??

"Ehh.. Papa datang?!! ", soalku teruja.

"Ye sayang.. ",jawabnya..

"Dah siap potong keh? Lepas potong tu cuci ehh "

"Ye abang tau.."

Setelah siap mencuci semua bahan, aku memasukkannya ke dalam periuk.

"Abang..  Bagi daging tu "

"Nah..  Lebam kat tangan tu kenapa? ", Suamiku bertanya kepadaku setelah dia ternampak tangan kiri ku yang lebam.

"Kena air panas tadi..", jawabku.

Maafkan Aku Where stories live. Discover now