From Melissa:
What are you doing right now? Are you okay, beb ? I miss you (0730)
Mari kita buat homework sama-sama, nak tak? Kat rumah aku (0840)
Hey.. What are you doing?bluetick?miss you Adam (1230)
Setelah beberapa jam kemudian, barulah Adam menjawab mesej itu...
To Melissa:
I'm sorry but I'm busy today and please don't call me like that.. I don't like it.
Betapa Melissa sungguh kecewa melihat reaksi daripada Adam sampai begitu sekali.
×××××××
"Ayah tak nak kau jadikan Melissa sebagai pasangan hidup kau sebab dia tu adalah dari darah pelacur .. Ayah nak kau kahwin dengan seorang perempuan dari Kampung Jati .. Tapi jangan risau .. Ianya bukannya sekarang..."
"Kalau itu yang ayah mahu, Along ikut jeh.. Lagipun Along memang dah tak nak dah si Melissa tu.. Perosak persahabatan aku dengan Nathan.", jawab Adam .
" Baguslah. Ayah harap kau tak dekati dia lagi. Biar dia sendiri yang merayu.. Jangan layan dia, ye?",tambah Pak Idham.
"Baiklah Ayah."
×××××××
"Nathan...!!! Oh Nathan... kau ada dekat mana??"
"Ape hal kau jerit-jerit ni??!!!",bentak Nathan.
" Eleh.. Marah2.. Tapi bukan kau sanggup tumbuk aku... Tendang aku..", perli Elora.
"Eh.. Kau nak aku cium kau?"
"Tak nak lah.. Yelah.. Aku minta maaf.. Aku salah.. Aku tak hormat kau, dear my beloved fiancé.", Elora mengalah dengan Tunangnya.
" Tahu takut.. Dah dah.. Aku nak masuk bilik aku.. Nak buat home work .. Kau duduk sini diam2.. Kalau tak.. Pergi tolong nek kat dapur.. Bye", kata Nathan sebelum dia masuk ke dalam biliknya.
Oleh sebab Elora tidak tahu apa yang ingin dikatakannya.. Dia hanya menganggukkan kepalanya.
××××××
~Elora~
Ni lah kalau dah suami .. Eh.. Belum lagi.. Baru tunang .. Walaupun kami tunang paksa.. Tapi cinta tu mulai wujud kat hidup aku.. Ni hah.. Aku sebenarnya dah ada teman lelaki..
Kalau diikutkan .. Aku benci dengan Nathan .. Lelaki popular .. Tak guna.. Dan selalu gelakkan aku.
"Hey Nathan.. Janganlah simbah air tu.. Basah dah baju aku"
"Kau tu pendek.. Tak lawa.. Eee..", kata Nathan sambil ketawa mengekek-kekek .
" aku bagi kau penumbuk, kau nak?",jawab Ku marah.
"Aku nak kau teriak yang kau cintakan Monyet tu!! Haha hahaha..", gelak Nathan semakin kuat.. Marah aku dibuatnya.
Kami memang dah tak boleh kalau tak gaduh.. Sampai lah hari tunang tu .. Dia gaduh dengan aku tentang kopi yang aku sediakan untuk mak bapak dia.. Tahulah .. Anak Manja ..
Sorry korang.. Lambat publish.. Sibuk sangat ...
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...