(Nathan)
Aku ni memang pantang tengok pompuan.. Aku boleh jer gusti , belasah dia kalau aku nak..
Pertunangan aku?
Aku malas pada awal nya.. Dah lah.. Nak tunang dengan c bawang merah tu.. Heii.. Aku ni memang tak pernah lagi suka sape2.. Sejak aku break up dengan ex aku...Nama Ex aku Chanilia .. Nama pelik kan?.. Dia seorang yang bolehlah baik . juga.. Jahat pun ada.. Aku break up dengan dia sebab aku busted dah tunang..
Aku sebenarnya malas nak tunang ni lebih-lebih lagi dengan si makcik bawang ni. Haih.. Tapi aku rasa aku dah jatuh cinta.. Haih. Mengarut jeh aku ni..
Adam?
Tahlah . Aku malas Nak fikir masalah Aku dengan dia.. Tambah dosa jeh..Biarlah dia kalau dia nak hidup dengan pelacur tu..Tapi kalau ikutkan logiknya Aku sepatutnya maafkan Dia.. Eh.. Tak nak lah aku.. Lantaklah dia.. Aku freedom.
××××××
"Assalammualaikum.. Mak.. Adam dah balik dah mak. "
"Adam.. Sini hah. Mak nak cakap sikit..."
"Pe die mak?"
"Mak nak bawa korang pindah kat KL"
"Kenape mak?"
"Mak nak kau tinggalkan tempat ni sebab mak tau Melissa tu masih nakkan kau.. Kau pindah Esok..mak dan ayah dah uruskan semuanya ", Puan Munah menjelaskannya sedikit demi sedikit.
" Mak .. Along boleh buat semua tu. Tapi Angah dengan adik pun pindah sekali keh? Kak Ana ?", soalan bertalu-talu mulai keluar dari mulut Adam.
"Along.. Kite semue akan pindah", jawab Puan Munah ringkas.
×××××××
From my beautiful fiancé
Nathan.... Bangun woi.. Nek dah siap masak sarapan tu oi
" belum bangun lagi keh Mr Pemalas ni?Dah hari ni first day masuk sekolah .. Haih... ", rungut Elora.
Elora bingkas bangun dan menuju ke bilik Nathan untuk mengejutkan Nathan.
" Wahai.. Mr Pemalas .. Sila bangun sebelum tunang anda menyiram anda!!", jerit Elora di telinga suaminya.
" Ya .. Aku bangun lah ni... Dah Cepat bersiap ..."
'Kata jeh Mr Handsome .. Baru bangun dah nampak macam hantu pontianak'
××××××
"Okay .. Hari ni aku nak kau berlakon macam aku ni cousin kau ajeh .. Faham Miss Cerewet?", pesan Nathan.
" Aku tak janji yerr ", ringkas saja jawapan Elora.
×××××××
(Adam)
Hari ni aku masuk sekolah baru .. Namanya SMK Puterawangsa.. Pelik juga namanya .. Tapi aku rasa tak sedap hati.. Baru beberapa hari yang lepas mak suruh aku pindah kat sini.
Melissa?
Aku tak tahu.. Aku sebenarnya masih cintakan dia.. Tapi dialah orang yang telah merosakkan persahabatan aku dengan Nathan.Nathan?
Aku akan dapatkan semula persahabatan kitorang. Tak kira apa pun Yang akan terjadi .. Aku akan berusaha .Oh ya.. Aku belum kenalkan diri aku kan?
Nama aku Mohamad Adam Ilham .. Aku sekarang ni alhamdullilah form 5. Nama mak aku Nur Amunah binti Mohamad Aman. Ayah aku CEO.. Namanya Mohamad Izham Badrul .
Aku ada 3 orang adik; Anita, Arryana dan Azham ...Sejujurnya aku taknak pindah ..
×××××××
" Selamat Pagi .. Hari ni korang sekelas akan menerima seorang pelajar baharu.. "
"Agaknya sapelah pelajar tu eh... tak saber giler aku nak tengok.. Manalah Tau handsome Dari kau",sindir Elora sambil mencubit-cubit bahu tunangnya yang duduk di sebelahnya.
"Kau jangan nak gatal boleh tak? Tunang kau ade kat sebelah kau ni hah... " pesan Nathan geram.
"Assalamualaikum.. Nama aku Mohamad Adam Ilham.. Aku dulu dari SMK Kepang"
Nathan hampir saja ingin bangun dan menumbuk Adam kerana dia masih belum boleh memaafkannya.. Namun oleh sebab tunangnya dan orang-orang yang ada di dalam kelas itu.. Dia mampu menahan kemarahannya.
"Adam duduk kat sana... Okey.. Mari kita mulakan pelajaran hari ni"
×××××××
(Elora)
Itu keh bestfriend Nathan? Handsome tu tak juga.. Yelah aku kan dah ada tunang.. Hmm.. Tapi tadi Nathan nampak tak okay... Dah macam tomato merah dah muka dia ..hehehe ..comel jeh c Mr Handsome.. Hehe
Huhu Nathan... How can you make me fall in love with you?? 😍😘 You're so handsome.. You can make me melt you know.. Ouch.. That's soo sweet..
Okay.. Stop El stop.. What happen to you?? Are you crazy of him?
Ahhh.. Tak tau lah...lantaklah bukan salah nak cintai tunang sendiri.. Aku harap dia pun cintakan aku juga..
×××××××
-As Nathan-'Lain macam jeh tunang aku hari ni.. Muka dah monyok macam hantu.. ' Risau pula aku dibuatnya.
"Kau ok, tak? Monyok jerr", aku bertanya spontan.
"Aku ok.. Kau tu yang tak ok dari tadi muka merah macam tomato " katanya sambil membuat muka nakalnya.. Comelll..
"Aku tak suka si Adam tu hah pindah kat sini.. ", jawabku selamba.. Malas ah nak sembunyi dari dia ni..
"Asal? Kau tak suka sebab kau masih tak boleh maafkan dia keh ape? ",soalnya balik sambil mengangkat keningnya.
"Bukan apa.. Hati tu belum terbuka nak maafkan.. Sayang masih belum letak ubat sepenuhnya kot", jawabku sambil menjelirkan lidahku.
"Mr Handsome aku ni demam keh ape? Sayang sayang.. Kau dah kenapa tiba-tiba panggil aku sayang? Dah kenapa ubat ni pula? ",jawabnya geram. Tergelak hati aku.. Comel sangat dia marah..
"Lah.. Tak boleh keh? Dah tunang dah pun.. Ubat tu lupakanlah yerr.. " jawab ku memujuknya. Dia hanya menggelengkan kepalanya.. Lalu memandangkan aku dengan renungan tajamnya.
"sayang..... "
Dear Readers.. Sorry for the very late updates. Sibuk sangat 😅😅keep on reading and voting..
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...