"Abang.. El nak ikut acara kawad kaki hari ni boleh? Nama El ada dalam senarai",Elora meminta izin daripada suaminya memandangkan dia sudah berbadan dua.
"No.. Abang tak benarkan.. Abang boleh suruh orang lain tukar tempat sayang ",kata Nathan tegas. Dia menjadi semakin matang dan tegas sejak Elora mengandung.
"Tapi.. Abang... ",Elora cuba memujuk suaminya.
"No.. When i say no, so the answer is No....get it?? ", walaupun berasa kasihan terhadap isterinya yang mempunyai keinginan untuk mengikuti acara tersebut namun dia harus ingat tanggungjawabnya untuk melindungi Elora.
"Huh.. Baiklah El tak ikut.. El sorak nak sokong abang boleh? ",Elora cuba mencari keceriaannya semula.
"Boleh jerr sayang... ",jawab Nathan.
××××××
Setelah acara kawad selesai, semua pelajar bergegas untuk kembali ke khemah rumah sukan masing-masing untuk bersiap sedia bagi acara seterusnya.
Secara tiba-tiba, Adam meunju ke arah Nathan lalu berkata "Nathan, aku datang nak minta maaf. Aku sebelum ni tak tau pun korang dah tunang kot"
"Dari mana kau tau benda karut ni? ",soal Nathan kembali.
"Aku dengar dari orang lain, Nathan",jawabnya.
"Baik kau bagitau aku dari mana kau dapat semua ni?? ", Nathan mulai meninggikan suara.
"Orang yang kau dengan Elora percaya selama ni.. "Lalu Adam berjalan pergi dari situ.
'Siapa yang dah bocorkan semua ni?? Apa aku dan Elora nak buat?'
Semua acara sukan itu berjalan dengan lancar. Tidak ada apa-apa kecederaan yang berlaku.
××××××
Esoknya ialah hari cuti SMK Puterawangsa memandangkan hari kelmarin merupakan hari sukan mereka.
"Sayang... Meh sini.. Duduk dengan abang.. Ada abang nak cakap", panggil Nathan
"Ye abang" Elora melabuhkan punggungnya dia sofa.
"Abang nak bawa sayang balik KL jumpa Mummy dan daddy.. Tentu diorang rindu kita tu"
"Alright bos!. Hmm. Kita nak bagitau diorang terus keh pasal baby ni?"
"Of course lah sayang.. "
××××××
-As Elora-
Girangnya hati aku.. Nak balik rumah daddy dengan mummy....Dah setahun dah El tak pergi sana..
"Daddy.. Mummy kitorang dah sampai...",Nathan memberi salam dari luar.
"Wahh.. Anak mummy dengan daddy dah sampai lah.. Hari ni Nathasya pun pulang tau.. ", happynyerr mertua aku hari ni.
"Mummy.. Kitorang bawa berita baik ni.. ",teruja nampak abang El ni nak bagitau.. Comel.. Excited lah tu..
"Ye kenapa? ",nah.. Muka mentua aku dah hairan dah tengok suami aku ni.
"Hah...Ni hah El ni.. Dia dah nak bagi cucu kat Mummy"
"Wah... Good. Nice one.. Mummy suka.. "nampaknya mentua aku pun teruja juga. Haih...
"Mummy.. Daddy.... Nathasya dah sampai!",kedengaran suara Nathasya memberi salam dari luar.
"Masuklah sayang.. Kat ruang tamu.. Jom.. ",Puan Nancy memanggil dari dalam.
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...